Web Analytics Made Easy - Statcounter

استیل و ورق استیل امروزه یکی از پرکاربردترین و اصلی ترین مواد اولیه در صنایع مختلف محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام آهن اول، شرکت‌های تولیدکننده بسیار بزرگی در جهت تولید انواع ورق استیل به وجود آمده و رقابت سنگینی نیز در تولید انواع ورق استیل درجه یک وجود دارد. ورق استیل کاربردهای بسیاری دارد و آلیاژهای مختلفی از آن در جهت مصارف گوناگون نیز تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخاب ورق استیل

ورق استیل آلیاژی بر پایه آهن است که حداقل دارای ۱۰.۵٪ کروم است. ورق استیل دارای یک لایه اکسید محافظ در برابر خوردگی روی سطح خود است که این لایه به استیل خاصیت ضدزنگ بودن داده است. ورق استیل معمولاً به شکل رول و یا ورق، بسته بندی و حمل می‌شوند و قیمت ورق استیل به توجه به ابعاد نهایی آن و وزن و چگالی آن مشخص می‌شود.

برای تولید ورق استیل در ابتدا ضایعات آهنی ذوب شده و سپس ترکیب شیمیایی آن مشخص می‌شود. در این مرحله  برای رسیدن به ترکیب شیمیایی مورد نظر و تولید گریدهای استاندارد عناصر آلیاژی مورد نظر به آن اضافه می‌شود.

تولید ورق استیل با ذوب ضایعات آهنی شروع و سپس ترکیب شیمیایی آن در کارگاه ذوب مشخص می‌شود. بدین صورت که ابتدا مواد خام، استنلس استیل و آلیاژهای آهنی بازیافت شده و در یک کوره قوس الکتریکی با ظرفیتی بالغ بر ۱۶۰ تن تبدیل به مذاب می‌شود.

سپس فلز مذاب به یک مبدل منتقل می‌شود که برای حصول ترکیب شیمیایی مورد نظر، عناصر آلیاژی به آن اضافه می‌گردد. به همین صورت می‌توان تمامی گریدهای استاندارد را تولید نمود.

پاتیل مذاب به منظور حصول دقیق ترین ترکیب شیمیایی با دمای استاندارد، قبل از فرآیند ریخته گری پیوسته شامل عناصر آلیاژی دیگری نیز می‌شود.

آلیاژ مذاب در طول فرآیند ریخته گری، به صورت پیوسته ریخته گری، سرد و بعد منجمد می‌شود. در این مرحله عرض حداکثری برای ورق‌ها مشخص می‌شود و سپس ورق‌های رولی استیل از طریق هوا برش به ابعاد مورد نظر با طول و عرض‌های مشخص تقسیم می‌شود، که قبل از اینکه این ورق‌ها را جهت نورد گرم وارد غلتک‌ها کنند، به منظور از بین بردن عیوب سطحی روی سطح زمین می‌نشانند.

سپس ورق استیل برای انجام نورد گرم وارد غلتک‌ها شده که نتیجه‌ی آن تولید ورق‌هایی نازکتر و بلندتر است. ضخامت به تدریج از طریق این فرآیند کاهش می‌یابد و محصول استیل در انتهای خط تولید به صورت رول و یا صفحاتی با ابعاد مورد نظر در می‌آید.  

عملیات حرارتی آنیل نهایتاً خواص مورد نیاز را با توجه به درخواست و نیاز مشتری به ورق استیل می‌دهد. در نتیجه فرآیند نورد سرد، سطح ورق استیل صاف و براق شده و این امکان فراهم می‌شود که از ورق استیل برای کاربردهای زیبایی مانند طراحی دکوراسیون و یا ساخت لوازم منزل استفاده شود. ضخامت کویل‌های سفید دوباره در فرآیند نورد سرد کاهش می‌یابند.

نورد سرد برای کاهش ضخامت و بهبود کیفیت سطح ورق استیل صورت می‌گیرد.

انواع آلیاژهای استیل

انتخاب آلیاژ استیل مناسب برای کاربرد شما یک مرحله مهم است. انتخاب یک آلیاژ با توجه به جزئیات مختلف مانند چگالی، مقاومت دربرابر کشش، کارایی، مقاومت در برابر اسید و کاربرد آن صورت می‌پذیرد.

ورق استیل رده ۳۰۰ که یکی از پرکاربردترین آلیاژهای استیل است شامل گریدهای ۳۰۲، ۳۰۴، ۳۰۹، ۳۱۶، ۳۲۱ و۳۴۷ است. از مصارف مشهور این گریدهای استیل می‌توان به ساختمان کرایسلر اشاره کرد که با ورق استیل ۳۰۲ پوشانده شده و یا ورق استیل ۳۱۶ که برجهای پتروناس در مالزی و بلندترین ساختمان‌های جهان را پوشش داده است.

ورق استنلس استیل ۳۰۲

ورق استیل ۳۰۲ در برابر خوردگی مقاوم است و آن را برای کاربردهایی مانند مبدل‌های حرارتی، مخازن و سایر تجهیزات فرآیندی مناسب می‌کند. علاوه بر این، این آلیاژ معمولاً در مقادیر کم برای بسته بندی موادغذایی و آشامیدنی، صنایع برودتی و دیگ فشار استفاده می‌شود.

ورق استنلس استیل ۳۰۴

این آلیاژ متداول ترین نوع ورق استیل است. دلیل آن این است که این گرید ورق استیل قابلیت جوشکاری و ماشینکاری داشته و در برابر خوردگی مقاوم است.

برخی از کاربردهای معمول ورق‌های استیل ۳۰۴ شامل تجهیزات پردازش مواد غذایی، مبدل‌های حرارتی، ظروف شیمیایی و موارد دیگر است. این نوع ورق تا دمای حداکثر ۱۸۰۰ درجه فارنهایت قابل استفاده است.

ورق استیل ۳۰۹

ورق استیل ۳۰۹ به دلیل مقاومت خوب در برابر اکسیداسیون و حرارت بالا شناخته شده است. این آلیاژ معمولاً در تجهیزات گرمایشی، مبدلهای حرارتی، قطعات کوره و غیره استفاده می‌شود و تا دمای حداکثر ۲۲۴۰ درجه فارنهایت قابلیت استفاده دارد.

ورق استیل ۳۱۶

ورق استیل ۳۱۶ علاوه بر دوام بالا دارای خاصیت شکل پذیری و جوشکاری بالایی نیز هست. کاربردهای اصلی ورق استیل ۳۱۶ شامل مبدل‌های حرارتی، ظروف شیمیایی، تجهیزات تهیه غذا و موارد دیگر است.

ورق استیل ۳۲۱

ورق استیل ۳۲۱ مانند ورق استیل ۳۰۴ است، اما ماشین کاری آن تا حدودی آسان تر است. برخی از کاربردهای معمول این ورق عبارتند از استفاده در تجهیزات پردازش شیمیایی، تجهیزات جوش داده شده و غیره. ورق استیل ۳۲۱ تا دمای حداکثر ۲۰۰۰ درجه فارنهایت قابل استفاده است.

ورق استیل ۳۴۷

ورق استیل ۳۴۷ مقاومت خوبی در برابر خوردگی در محیط‌های با درجه حرارت بالا از خود نشان می‌دهد. این ویژگی‌ها این آلیاژ را برای استفاده به عنوان واشرهای با درجه حرارت بالا، تجهیزات تولید مواد شیمیایی، تجهیزات هواپیما و غیره عالی می‌کند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آهن اول قیمت ورق استیل ورق استیل برابر خوردگی ترکیب شیمیایی مشخص می شود مورد نظر ورق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۹۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید انواع بذر در مراکز تحقیقات کشاورزی فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در کشورمان ۴ هزار و ۴۳۰ طرح تحقیقاتی در استان فارس اجرا شده که ۲۸ درصد این طرح‌ها در زمینه تولید گندم بوده است.
مرادی افزود: پارسال بیش از صد تن هسته اولیه بذر در مراکز تحقیقات کشاورزی استان فارس تولید شده است که علاوه تامین بذر‌های مورد نیاز استان به بیش از ۱۵ استان دیگر هم ارسال شده است.
وی با بیان اینکه یکی از مراکز تحقیقاتی استان فارس ایستگاه کشاورزی داراب است، افزود: این ایستگاه بیش از ۶۴ سال قدمت دارد که در طول فعالیت خودش تاکنون بیش از ۳۰ رقم بذر گندم اصلاح، تکثیر و در اختیار کشاورزان قرار داده شده است.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس هدف از تولید و اصلاح بذر‌های کشاورزی را ایجاد امنیت غذایی و افزایش بهره وری در زمینه‌های کشاورزی اعلام کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های ارتش در گچساران
  • تولید سامانه هوشمند تجهیزات ساختمانی
  • احداث گلخانه تولید انواع گل
  • 5 تفاوت سیم و کابل برق چیست؟ | بررسی کامل به همراه معرفی فروشگاه معتبر خرید سیم و کابل برق
  • تولید و تکثیر قارچ‌کُش گیاهی فناور به روش ضدبیولوژیکی/ با قارچ‌کُش‌های شیمیایی خداحافظی کنید
  • تولید انواع بذر در مراکز تحقیقات کشاورزی فارس
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات انواع کالا‌ها در سال ۱۴۰۳
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات انواع کالا‌ها در سال جاری
  • کشف راز عمر طولانی آلیاژهای حافظه‌دار توسط دانشمند ایرانی
  • نمایش توانمندی ایران در تولید مواد دارویی