Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهزاد رحیمی در نشستی با خبرنگار خبرآنلاین در بانه به سوالات این رسانه پاسخ گفت. وی گفت: طرح تامین کالاهای اساسی افراد نیازمند یکی از طرح های است که برای کاهش مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و برای تصویب نهایی به شورای نگهبان ارائه شد.
رحیمی با اشاره به اینکه پرداخت کمک معیشتی برای دهک های اول و دوم به صورت خرید کالاهای اساسی در فروشگاه های معتبر است، اظهار داشت: به چهار دهک پایین جامعه که حدود ۶۰ میلیون نفر از جمعیت را شامل می شود به تناسب کمک معیشتی پرداخت می شود و برای دهک های پایین به ازای هر نفر ماهانه ۱۲۰ هزار تومان برای خرید کالاهای اساسی پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
رحیمی اضافه کرد:  اجرای طرح تامین کالاهای اساسی ۳۰ هزار میلیارد بودجه نیاز دارد که در بودجه امسال ردیفی برای تامین این بودجه تعریف نشده اما دولت موظف شده از فروش املاک مازاد این بودجه را تامین کند. 
وی با بیان اینکه عدم همراهی مجلس با دولت باعث ایجاد مشکلات بیشتر می شود گفت: هدف مجلس یازدهم همراهی و تعامل با دولت و اتمام پروژه های ناتمام است.
نماینده مردم شهرهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان اظهار داشت: لایحه منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان چهار سال قبل در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و در دولت همچنان بلاتکلیف مانده است. 
وی یکی از اهداف مناطق آزاد را توسعه صادرات عنوان کرد و ادامه داد: هشت منطقه آزاد تجاری در کشور تعریف شده که توسط شورای نگهبان رد شد به این دلیل که  تجربه دیگر مناطق آزاد کشور نشان داده که این مناطق با توجه به اینکه دولت کنترلی بر آنها ندارد به مبادی ورود کالاهای قاچاق تبدیل شده است. 
رحیمی اظهار داشت: مجلس و دولت موافق ایجاد مناطق آزاد هستند اما شورای نگهبان مخالف ایجاد مناطق آزاد است که برای تصویب به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه شده اما برخی از اعضای این مجمع مخالف ایجاد منطقه آزاد هستند.
صادرات هدف منطقه آزاد بانه و مریوان
وی با اشاره به جلسات و پیگیرهای نمایندگان حوزه مربوطه و استاندار کردستان تیم اقتصادی استان گفت: جلساتی با نمایندگان مجمع تشخیص مصلحت برگزار شده و مسئولان استانی از ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان حمایت کردند.
 این نماینده ادامه داد: کارکرد منطقه آزاد بانه و مریوان با دیگر مناطق آزاد کشور متفاوت است چراکه در این منطقه سرمایه گذاران زیادی سرمایه گذاری می کنند و بیشتر آنان نیز تولید کننده هستند. 
وی با بیان اینکه راه مناسب مهمترین نیاز ایجاد منطقه آزاد است گفت: تکمیل فرودگاه سقز، چهار بانده کردن جاده بانه- سقز و کردیدور شمال جنوب در راستای ایجاد زیرساخت های منطقه آزاد انجام می شود. 

نماینده سقز و بانه اظهار داشت: فرودگاه سقز تا پایان امسال به بهره برداری می رسد و جاده بانه-سقز نیز به چهار قطعه تقسیم شده که قطعه یک و چهار ورودی بانه و سقز تکمیل شده و قطعه ۲ این پروژه در حال انجام است و برای قطعه چهار نیز پیمانکار انتخاب شده است. 
وی ادامه داد: در سالهای آینده با توجه به نیاز مرز جاده بانه-سیرانبند باید چهار باند تبدیل شود که از سرمایه گذاران داخلی و خارجی دعوت می شود که در اجرای این پروژه مشارکت کنند و از درآمدهای آن بهره مند شوند. 
رحیمی با اشاره به نامگذاری سال به عنوان سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری گفت: نامگذاری سال به عنوان سال جهش تولید نقشه راهی برای تمام کارگزاران نظام است در این راستا مجلس برای ساماندهی بازار خودرو طرحی برای تولید بیشتر و دسترسی آسان متقاضی تهیه شد.
وی یکی از مشکلات خودرو سازان را تهیه مواد اولیه عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به نوسان قیمت خودروسازان توان تامین مواد اولیه را ندارند که در کمیسیون صنایع و معادن طرحهای برای ساماندهی بازار خودرو سازان و فولاد ارائه شده است.
ضرورت رسمی شدن بازارچه سیرانبند بانه نماینده مردم شهرهای سقز و بانه با تاکید بر افزایش سهم ایران در صادرات به عراق یاد آور شد: با توجه به تحریم های ظالمانه و وضعیت اقتصادی کشور باید توسعه صادرات به سمت بازار عراق سوق دهیم که این امر نیازمند توسعه بازارچه های مرزی است. 
وی ادامه داد: برای رسمی شدن بازارچه مرزی سیرانبند بانه اقداماتی انجام شده که تاکنون دولت مرکزی عراق برای رسمی شدن این بازارچه موافقت نکرده اما صادرات در این بازارچه به اقلیم کردستان عراق انجام می شود.
 رحیمی گفت: با توجه به گستردگی بازار عراق مرزهای رسمی میان ۲ کشور انگشت شمار است و این مرزها توان تامین کالاهای بازار عراق را ندارد و یکی از گلایه های صادرکنندگان ایجاد صف های طولانی در مرز برای صادرات است.
وی خاطرنشان کرد: با رسمی شدن بازارچه مرزی سیرانبند بانه اقتدار کمرگ بیشتر و بازارچه به صورت شبانه روزی فعال می شود و شرایط کنونی را بهبود می بخشد. 
نقش بازارچه های موقت در توسعه بازار
وی تحریم های ظالمانه و نوسان قیمت ارز را یکی از دلایل رکود بازار بانه عنوان کرد و افزود: نوسان قیمت ارز باعث کاهش قدرت خرید مردم شده برای رونق دوباره بازار باید بازارچه های موقت مرزی بازگشایی شود.
 نماینده مردم شهرهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: واردات ۱۰۰ قلم کالا نیز به رونق بازار بانه کمک می کند اما واردات ۱۰۰ قلم کالا تمام نیاز بازار را تامین نمی کند که ضروری است بازارچه های موقت مرزی با سازکار جدید بازگشایی شود. 
وی با بیان اینکه در کردستان ۲ هزار و ۳۰۰ پروژه ناتمام وجود دارد ادامه داد: با توجه به اینکه دولت توان تعریف پروژه جدید را ندارد یکی از برنامه مهم دولت اتمام پروژه های نیمه تمام است.
رحیمی با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی بانه نخستین منطقه ویژه اقتصادی غرب کشور است اظهار داشت: زمین های منطقه ویژه اقتصادی بانه به زودی به متقاضیان واگذار می شود که این منطقه در فاز نخست به ۱۰۰ قطعه زمین تقسیم شده که در مرحله نخست به ۲۰ نفر از متقاضیان زمین واگذار می شود.

46

کد خبر 1460470

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان کردستان مجلس شورای اسلامی کالاهای اساسی بانه و مریوان مناطق آزاد منطقه آزاد سقز و بانه رسمی شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۹۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ اصلی منطقه آزاد چابهار بهره‌مندی از ظرفیت تخصصی دانشگاه‌های فعال است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیرا ریگی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در دیدار صمیمی با رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، اولویت سرمایه‌گذاری را با سرمایه‌گذار علمی دانست.

وی از پیشنهادها و مصوبات دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در حوزه برنامه‌های اقتصاد دانش‌بنیان استقبال کرد و گفت: سرمایه‌گذاری علمی می‌تواند به‌عنوان یک رکن ارزشمند موجب توسعه اقتصادی باشد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به اهمیت کار تیمی و گروهی، عنوان کرد: برای رسیدن به اهداف عالی و ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی باید برنامه‌ها و فعالیت‌ها در حوزه تدوین و طراحی و عرصه اجرا به صورت تیمی و گروهی انجام شود و برای دستیابی به چشم‌انداز‌های پیشروی نظام باید از تک‌روی و فردیت خارج شد.

ریگی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اصلی منطقه آزاد چابهار، بهره‌مندی از ظرفیت تخصصی و مهارتی دانشگاه‌های فعال استان سیستان و بلوچستان است، ادامه داد: مشاهده مصوبات دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، نشان از توجه ویژه این مجموعه عظیم دانشگاهی به توسعه استان دارد و آرزومندیم با تعامل گسترده و همکاری امکان دستیابی به اهداف ارزشمند توسعه استان محقق شود.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی با توجه ویژه و تمرکز بر ظرفیت‌های موجود در چابهار مسیر‌های توسعه را هموار خواهد کرد، بیان کرد: دانشگاه با داشتن نیروی متخصص یکی از ارکان اصلی و بنیادین در توسعه و تعالی محسوب می‌شود و در این راستا راه‌اندازی شورای راهبردی و هم‌اندیشی دانشگاه یکی از برنامه‌های اساسی و مهم منطقه آزاد چابهار است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره توسعه سواحل مکران و اهمیت این موضوع از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: بهره‌مندی از استادان متخصص و صاحب‌نظر برای تهیه و تدوین برنامه‌های کارآمد یکی از اهداف شورای راهبردی دانشگاه‌هاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح هادی با بهره گیری از مصالح بومی در شهرستان بانه
  • اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان
  • عوامل غیر اقتصادی، منشاء نوسانات ارزی
  • برنامه‌ اصلی منطقه آزاد چابهار بهره‌مندی از ظرفیت تخصصی دانشگاه‌های فعال است
  • عزم جدی مسئولان واصناف کیش برای ایجاد تابستانی پر رونق در جزیره کیش
  • درباره وضعیت بازار ارز، هفته‌ آینده حتما جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد
  • تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تلاطمات بازار ارز
  • قالیباف: درباره وضعیت بازار ارز، هفته آینده جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد
  • قرارگیری خریداران ارز در زیر چتر مالیاتی/ احتمال عرضه ارز تقلبی در بازار آزاد وجود دارد
  • هشدار عرضه دلار تقلبی در بازار آزاد