Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مجتمع‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با هدف عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود، 2 هزار تبلت به دانش‌آموزان منطقه اهدا کردند.
به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه مسئولیت اجتماعی شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مراسم اهدای 2 هزار تبلت آموزشی ویژه دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به علت کرونا در شهرستان بندرماهشهر روز پنجشنبه (ششم آذرماه) با حضور استاندار خوزستان، مدیران کل آموزش و پرورش و کمیته امداد امام‌خمینی، مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی، فرماندار شهرستان بندرماهشهر، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان ارشد شهرستان در محل سالن همایش‌های سازمان منطقه ویژه پتروشیمی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیدامید شهیدی‌نیا، رئیس شورای راهبردی منطقه ویژه پتروشیمی در این مراسم گفت: خوشحالیم بار دیگر صنعت پتروشیمی منطقه در ایفای نقش خود در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی حضور فعال پیدا کرد.
وی با اشاره به اینکه امسال، سالی ویژه‌ برای منطقه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی بود، افزود: شرکت‌های پتروشیمی منطقه، در قالب شورای راهبردی و برای توسعه متوازن شهرستان، اقدام به افزایش و اختصاص اعتبارهای عمرانی و خدماتی حوزه مسئولیت‌های اجتماعی کردند و بیش از 106 میلیارد تومان تخصیص دادند که امیدواریم دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط استان در این طرح‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن، نسبت به ایفای نقش خود در اجرای آن‌ها گام بردارند تا هرچه زودتر شاهد اجرایی شدن طرح‌ها باشیم.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا مجموعه شورای راهبردی منطقه ویژه پتروشیمی با احساس وظیفه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، اقدام به کمک‌رسانی، تجهیز و تأمین اقلام و موارد مورد نیاز مقابله با این ویروس در مراکز درمانی و بیمارستانی شهرستان با اعتبار اولیه 50 میلیارد تومانی کرد و در ماه گذشته نیز بیش از 30 میلیارد تومان دیگر، به این موضوع اختصاص داد تا بتوانیم در کنار خط مقدم مقابله با ویروس کرونا، همیاری پرثمری داشته باشیم.
شهیدی‌نیا اظهار کرد: مراسم امروز شرایط و حلاوت خاصی دارد، زیرا تأمین نیاز فرزندان و دانش‌آموزان و آینده‌سازان شهرمان که از وسایل ارتباطی نظیر تبلت در بحث تحصیل محروم بوده‌اند، بسیار شیرین است. در این باره شورای راهبردی 60 میلیارد ریال اعتبار برای خرید این تجهیزات اختصاص داد که امیدواریم نیاز بخش عمده‌ای از دانش‌آموزان هدف را تأمین کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حوزه مسئولیت های اجتماعی شورای راهبردی دانش آموزان منطقه ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۹۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد

ایسنا/مازندران نخستین کارسوق آموزشی تحلیل و سواد رسانه‌ای و فضای مجازی برای دانش آموزان در شهرستان آمل برگزار شد.

مسئول برگزاری این همایش و کارسوق آموزشی به خبرنگار ایسنا گفت، نخستین کارسوق آموزشی تحلیل و سواد رسانه‌ای وفضای مجازی برای دانش آموزان با هدف ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای و تحلیل آنها در این بخش درحوزه فضای مجازی با حضور دانش آموزان چند مدرسه به محوریت دبیرستان علامه حلی آمل برگزار شد.

مهناز خاکی داودی، با اشاره به اینکه درعصر کنونی که با گسترش هزاران شبکه رسانه‌ای، اخبار و مطالب با کسری از ثانیه در جهان منتشر می‌شود، داشتن سواد رسانه‌ای برای همه افراد جامعه به خصوص دانش آموزان مهم است، افزود: داشتن سواد رسانه به ما کمک می‌کند که اگر مطلبی یا سخنی با شدت کم یا زیاد منتشر شود می‌تواند تبعات زیادی داشته‌باشد.

وی ادامه داد، اگر افراد جامعه سواد رسانه‌ای نداشته باشند، قدرت تشخیص واقعیت را ندارند و می‌توانند تحت تاثیر شایعات کذب، دچار هیجانات زودگذر شده و تصمیمات بی نهایت سطحی را بگیرند، این نوع تصمیمات می‌تواند صدمات زیادی به ساختار جامعه و امنیت مردم وارد کند.

مدیردبیرستان علامه حلی آمل، همچنین با بیان اینکه سواد رسانه‌ای نوعی تکنیک عملی ومهارت بسیار ویژه است که در عصر حاضر یکی از مهمترین آموزش‌ها در جهان تلقی می‌شود، تصریح کرد، سواد رسانه‌ای به فرد این توانایی را می‌دهد که تحلیل مناسبی از مطالب منتشر شده در انواع شبکه‌های رسانه‌ای را داشته باشد.

به گفته خانم خاکی داودی، سواد رسانه ۵ مهارت را به ما می‌آموزد که شامل تشخیص چیزی که رسانه‌ها قصد ایجاد آن در باور مردم را دارند، تشخیص تعصبات و دروغ‌های رسانه‌ها، کشف داستان‌های پنهان در خبرها، ارزیابی رسانه‌ها با تجربیات، باورها و ارزش‌های خود طراحی و ایجاد پیام‌های رسانه‌ای خود است.

وی با بیان اینکه سواد رسانه‌ای به هر فردی مهارت دسترسی و استفاده از اطلاعات و محتوا، مهارت تحلیل و ارزیابی آن، مهارت ارزیابی انتقادی و مهارت تولید خلاق و ارتباط با پیام‌های رسانه‌ای را می‌دهد، اضافه کرد: امروز نوع استفاده از فضای مجازی که دانش آموزان استفاده می‌کنند، باید هوشیار باشند که خیلی‌ها با نوع مطالب وانتشار گسترده آن‌ها به دنبال پیاده کردن برخی هدف‌های خاص هستند و نمونه آن که دشمن امروز در فضای مجازی بدنبال جداسازی نوجوانان ما از ارزش‌های دینی و اسلامی است تا افکار نوجوانان ما را به سمت باورپذیری‌های غیر متعارف سوق دهد.

مدیردبیرستان علامه حلی آمل ادامه داد، برگزاری کارسوق و کارگاه‌های سواد رسانه‌ای با هدف آگاهی بخشی و توانمندسازی دانش آموزان و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی در حوزه فضای مجازی در قالب این دوره آموزشی یک روزه برگزار شد.

در این دوره یکی از اساتید حوزه سواد رسانه‌ای وفضای مجازی به مفاهیم کلی از فضای مجازی و نقش آن در زندگی امروزی و نقش‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی این فضا اشاره کرد.

در ادامه مباحث مرتبط با امنیت در فضای مجازی، شیوه‌های کلاه برداری، حملات سایبری، حساسیت نسبت به آمادگی در برابر تکنولوژی هوش مصنوعی و تاثیرات عمیق‌تر آن در زندگی آینده بشر بیان شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • رقابت ۱۲ هزار و ۷۷۸ دانش‌آموز کرمانی در ماراتُن کنکور
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش‌آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • اردوی مهارتی دانش آموزان در آباده
  • بازدید دانش آموزان یزدی از انتقال خون یزد
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد