Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@20:22:08 GMT

ظرفیت تست روزانه کرونا در کامیاران سه برابر شد

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۹۹۷۰

ظرفیت تست روزانه کرونا در کامیاران سه برابر شد

مسعود الماسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قبل از یکم آذر (زمان شروع طرح جامع محدویت‌های پویا ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا) روزانه در ۲ مرکز نمونه گیری این شهرستان حداکثر ۲۰ مورد تست از افراد مشکوک گرفته می‌شد که این تعداد اکنون به روزانه ۵۵ تا ۶۵ مورد رسیده است.

وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون تعداد آمار مبتلایان شهرستان با توجه به آزمایش‌ و تست‌های انجام شده بیش از یک هزار و ۸۵۰ نفر، تعداد فوتی‌ها حدود ۱۰۰ نفر بوده و بستری شدگان در بیمارستان سینا ۳۴ نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار کامیاران با باین اینکه این شهرستان در وضعیت قرمز از لحاظ شیوع ویروس کرونا قرار دارد، اضافه کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده بیشترین دلیل ابتلای افراد به بیماری کووید ۱۹ حضور در مهمانی‌ها، دورهمی خانوادگی و مراسم ختم و عروسی است.

به گزارش ایرنا، طرح جامع اعمال محدویت‌های پویا ستاد ملی کرونا، از روز شنبه یکم آذر با ممنوعیت ورود خودروهای غیر بومی و خروج خودروهای بومی به شهرهای نارنجی و قرمز از نظر وضعیت شیوع ابتلا اجرا شده است.
هم اکنون چهار شهرستان استان شامل سنندج، کامیاران، مریوان و قروه در وضعیت قرمز و ۶ شهرستان استان شامل سروآباد، دیواندره، سقز، بیجار، دهگلان و بانه نیز در وضعیت نارنجی از نظر شیوع ویروس کرونا هستند.
در تمام شهرستان‌های استان در ۲ هفته اول آذر مشاغل گروه‌های ۲، سه و چهار تعطیل است و در شهرهای سنندج، کامیاران، مریوان و قروه ادارات خدماتی با ۵۰ درصد و سایر اداره‌ها با ۳۰ درصد نیرو و بقیه به صورت دورکاری فعالیت خواهند کرد.
فعالیت دستگاه‌های خدماتی با ۷۰ درصد در شهرهای وضعیت نارنجی شامل سقز، بانه، سروآباد، بیجار و دیواندره و سایر اداره‌ها با ۵۰ درصد نیرو و بقیه به صورت دورکاری کار می‌کنند.
در حال حاضر ۵۶۱ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند و از این تعداد ۳۵۲ نفر در سنندج، ۳۲ نفر در سقز، ۴۶ نفر در مریوان، ۳۰ نفر در قروه، ۳۲ نفر در کامیاران، ۳۰ نفر در بانه، ۱۹ نفر در بیجار، ۱۰ نفر در دیواندره، چهار نفر در دهگلان و  ۶ نفر در سروآباد تحت درمان قرار دارند.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر جمعه هفتم آذر در مجموع ۱۴ هزار و ۵۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و ۴۰۶ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.
از اسفند پارسال تاکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۹۲۲ هزار و ۳۹۷ نفر رسیده و ۴۷ هزار و  ۹۵ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا تست کرونا مرگ و میر کامیاران بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا تست کرونا مرگ و میر کامیاران بهداشت و سلامت ویروس کرونا تست کرونا مرگ و میر کامیاران بهداشت و سلامت اخبار کنکور ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۹۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلی در تأمین آرد و نان در آذربایجان‌غربی وجود ندارد

امید زینالی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی با اشاره به برخی برخورد‌های هیجانی، گفت: طبق روال عادی در استان و شهرستان ارومیه فعالیت نانوایی‌ها انجام می‌پذیرد و هیچ واحدی در استان و شهرستان تعطیل نخواهد بود.

وی افزود: حدود ۴ هزار و ۲۰۰ واحد نانوایی در آذربایجان‌غربی و بیش از هزار و ۴۰۰ واحد نانوایی در شهرستان ارومیه فعال هستند و مشکلی در تأمین آرد و نان در استان وجود ندارد.

زینالی اضافه کرد: برخی از مناطق شهر با توجه به تجمع جمعیتی نانوایی‌ها به‌صورت سه شیفت، دو شیفت بوده و سهمیه آرد هر نانوایی به طور معمول ۷ کیسه آرد به طور روزانه است که نانوایان موظف به طبخ نان روزانه هستند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: مردم اطمینان داشته باشند که هیچ مشکلی در تأمین آرد و نان وجود نداشته و برای مصرف روزانه خود اقدام به تأمین مقدار نان خود کنند.

زینالی تصریح کرد: اکیپ‌های نظارتی برای مدیریت مناسب در نانوایی و احتمال وجود صف‌ها در سطح شهرستان ارومیه تعبیه خواهد شد تا از بروز مشکل و تجمع جلوگیری شود.

وی همچنین اضافه کرد: فروش آرد در نانوایی‌ها تخلف بوده و با فرد خاطی برخورد جدی و قانونی انجام خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • رفع بیش از ۵۳ هزار حادثه آب و فاضلاب همدان 
  • رفع بیش از ۵۳ هزار حادثه آب و فاضلاب در همدان
  • مزد روزانه کارگران به ۳ دلار رسید
  • مشکلی در تأمین آرد و نان در آذربایجان‌غربی وجود ندارد
  • ۴۰ درصد ظرفیت سدهای کشور خالی است | آخرین وضعیت سدهای کشور
  • ارس می‌تواند مکمل ظرفیت گردشگری کیش باشد
  • روزانه ۴۰ هزار زنجانی از اتوبوس استفاده می‌کنند
  • قطع ۴۱ انشعاب غیرمجاز آب در شهرستان مشهد
  • اشغال ۷۵ درصدی هتل‌های مشهد در نوروز ۱۴۰۳
  • قیمت طلا در بازار امروز چند؟