Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان کرمان از برگزاری نخستین دادگاه الکترونیکی بین‌المللی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد، در تشریح این خبر توضیح داد: «جلسه رسیدگی به این پرونده از طریق ویدئو کنفرانس و  به صورت آنلاین و با رعایت اختلاف ساعت 3.5 ساعته ایران و منچستر انگلیس به ریاست حجت‌الاسلام محمد شفیعی برگزار شد که در نوع خود بی‌نظیر است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: «به‌دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا و با توجه به اینکه زوجه به منظور حضور در دادگاه باید مسافت و هزینه‌های سنگینی را پرداخت می‌کرد، برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری این دادگاه به صورت آنلاین در مجتمع قضایی خانواده کرمان انجام شد».

موحد گفت: «با برگزاری این دادگاه به صورت آنلاین، طرفین دعوی توانستند با صرف کمترین زمان و بدون صرف هزینه، در  یک دادرسی عادلانه به صورت مجازی و فعال حضور داشته باشند و دفاعیات خود را به دادگاه ارائه کنند».

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: «زوجه با توجه به این نوع فرایند دادرسی که در دنیا کم‌نظیر است در ابتدای جلسه دادگاه مراتب تقدیر و تشکر خود را از ریاست قوه قضائیه و دادگستری کرمان ابراز کرد».

موحد سپس اظهار کرد: «دادگستری استان کرمان در زمینه‌ی توسعه‌ی زیرساخت‌های ارتباط الکترونیک و استفاده از سامانه‌های برخط جزو استان‌های پیشرو در سطح کشور به شمار می‌رود و تاکنون قریب 5 هزار  دادگاه الکترونیک در این استان برگزار شده است».

وی گفت: «در سال جاری نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا زمینه‌های توسعه دادرسی‌های الکترونیک در استان کرمان فراهم شده است».

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دادگاه موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۰۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین دوره رقابت فوتسال جام هیات مذهبی زاهدان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی جهانشاهی  گفت : براساس برنامه ریزی صورت گرفته، نخستین دوره رقابت فوتسال جام هیات مذهبی زاهدان گرامیداشت زنده یاد (محمد سلمان اکبری) در اردیبهشت ماه جاری در مرکز استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: فراخوان این دوره از رقابت از ۲ ماه قبل داده شده و براساس آخرین جمع بندی صورت گرفته، تاکنون ۱۶ تیم از هیات مذهبی زاهدان برای شرکت در این دوره از رقابت اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ایجاد شور و نشاط و سلامتی در بین فعالان هیاتی را از اهداف برگزاری این دوره از رقابت بیان کرد و افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته رقابت تیم ها از هفتم تا هفدهم اردیبهشت ماه جاری در سالن‌های تعیین شده از ساعت هفت تا ۹ شب با حضور داور لیگ برتر کشور انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در پایان این دوره از رقابت به چهار تیم منتخب، جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

حجت الاسلام جهانشاهی از عموم مردم برای حضور،‌ مشاهده و تشویق تیم‌ها در این رقابت دعوت کرد و گفت: در حین برگزاری رقابت، برنامه های فرهنگی خوبی برای اجرا در نظر گرفته شده است.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نخستین دوره رقابت فوتسال جام هیات مذهبی زاهدان برگزار می‌شود
  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • دادگاه های برخط گامی برای شفاف سازی است
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • نخستین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی در بوشهر برگزار شد
  • قضات و کارکنان عدلیه کرمان حامی ۱۳۵ کودک یتیم شدند
  • آمادگی دادگستری شاهرود برای تعاملات آموزشی و پژوهشی با دانشگاه آزاد
  • اولین دادگاه علنی برخط سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود
  • اولین دادگاه علنی بر خط سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود