Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-24@17:08:23 GMT

سقوط طلا به کانال 1700 دلاری

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۰۱۲۳

سقوط طلا به کانال 1700 دلاری

ایران اکونومیست- قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۱.۵۴ درصد کاهش به ۱۷۸۷ دلار و ۷۹ سنت رسید.

 به نقل از رویترز، در حالی که افزایش خوش بینی ها در خصوص ترمیم سریع اقتصاد جهانی در نتیجه توزیع واکسن کرونا و انتقال بدون چالش قدرت در کاخ سفید سبب افزایش شاخص ها در بازارهای بورس شده است، قیمت طلا روز جمعه 2 درصد افت داشت و به زیر 1800 دلار رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 1.54 درصد کاهش به 1787 دلار و 79 سنت رسید. فلز زرد در این هفته حدود 4.5 درصد افت داشت که بیشترین افت هفتگی از هفته منتهی به 25 سپتامبر تاکنون بوده است. قیمت طلا در پایان معاملات آتی دیروز نیز با 1.28 درصد کاهش به 1788 دلار و 10 سنت رسید.
کریگ ارلام تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «به محض اینکه قیمت ها به زیر 1800 دلار رسید، موجی از فروش دارایی ها در بازار طلا به راه افتاد. به دلیل تولید واکسن کرونا، این احتمال وجود دارد که قیمت طلا تا رقم 1750 دلار پایین بیاید.»
عامل دیگری که در افت قیمت طلا موثر بوده، رسیدن شاخص های بورس آمریکا به ارقامی بی سابقه است. تولید واکسن کرونا و امیدواری به انتقال بدون دردسر قدرت به جو بایدن سبب امیدواری سرمایه گذاران شده است.
برنارد داحداح تحلیلگر موسسه ناتیکسیس گفت: «اعتقاد بر این است که بایدن رویکرد حساب شده تری در زمینه تجارت با سایر کشورها از جمله چین اتخاذ خواهد کرد و این تحلیل در بازار بورس خود را نشان داده است.»
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه گفت اگر اعضای الکترال کالج به ریاست جمهوری بایدن رای بدهند، وی کاخ سفید را ترک خواهد کرد و مسیر را برای در اختیار گرفتن قدرت توسط بایدن هموار خواهد نمود.
داحداح افزود: «اما نرخ های بهره بسیار پایین و احتمال اقدامات محرک مالی بیشتر سبب شده تا چشم انداز قیمت طلا در درازمدت همچنان قوی به نظر برسد.»

 تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۰۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاسبی با ترس و لرز/ چرا کاسبان در هر معامله بخشی از سرمایه خود را از دست می‌دهند (فیلم)

عصر ایران ؛ فرزانه احمدی _ ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که در آن یک فعال اقتصادی  چکی که قبل از عید از مشتری گرفته را نشان می‌دهد و رقم آن را به دلار با نرخ فعلی مقایسه می‌کند. در این مقایسه او 117 دلار ضرر کرده است.

گزارش را اینجا ببینید

وضعیت بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی همین است. کاهش ارزش پول ملی و بالا رفتن نرخ ارز باعث شده است که بسیاری از کاسبان نتوانند به میزان قبل سود کنند. آنها در نهایت مجبورند قیمت کالا وو خدمات را افزایش بدهند. این در حالی است که رییس کل بانک مرکزی چند روز پیش گفته بود کاری به قیمت ارز آزاد نداریم و با قیمت ارز دولتی مایحتاج مردم را تامین می‌کنیم. این حرف او با انتقاد کارشناسان و نمایندگان مجلس روبه رو شد. 

این گزارش را در این باره ببینید. 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان | خریداری در بازار نیست
  • بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان/ خریداری در بازار نیست
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟
  • کاسبی با ترس و لرز/ چرا کاسبان در هر معامله بخشی از سرمایه خود را از دست می‌دهند (فیلم)
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار/ سقوط آزاد قیمت دلار چه زمانی اتفاق می‌افتد؟
  • کف قیمت دلار کجا خواهد بود؟
  • کف قیمت دلار به کجا می‌رسد؟