Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهید دانشمند فخری زاده، این استاد دانشگاه و معلم حوزه فناوری هسته ای توسط تروریسم دولتی آمریکا و رژیم هم پیمانش ترور شد.

اقدام رذیلانه و بزدلانه رژیم تروریستی صهیونیستی در ترور این شخصیت علمی اقدام علیه امنیت ملی جمهوری اسلامی و منطقه غرب آسیا است لذا از مجامع مستقل بین‌المللی انتظار می رود با پیگیری حقوقی و قضایی این جنایت آشکار از تکرار اینگونه ترورها جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این ترور ناجوانمردانه، در روزهایی که سخن از مذاکره با کشورهای اروپایی و رژیم تروریست امریکاس نقل محافل سیاسی است، بار دیگر به دولتمردان این مسئله مهم را متذکر می شود که نباید و نمی توان بر سر منافع ملی با هیچ کشوری مذاکره کرد.

امروز در جهانی زندگی میکنیم که طرح مسائل حقوق بشری به یک‌ ابزار سیاسی در جوامع بین المللی تبدیل شده و مدعیان حقوق بشر کمترین ارادتی به این واژه نداشته و ندارند.

ترور شهید مهندس فخری زاده نقض صریح منشور سازمان ملل متحد و تمام قواعد حقوق بشری جهان است.

ضروری است اقدام متقابل قاطع که باید در کمال قدرت، با هوشیاری مدبرانه از رژیم جنایتکار صهیونیستی صورت پذیرفته و امنیت ملی جمهوری اسلامی و همه آحاد مردم تأمین گردد. لذا از همه قوا و نهادهای مرتبط می‌خواهیم با دقت و قدرت این خواسته ملی را به شکلی بازدارنده و قاطع محقق نمایند.

دولت تروریسمی آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی ماجراجویی خطرناکی را شروع کرده که هر گونه نرمش در برابر این دولت تروریستی زمینه را برای ماجراجویی‌های بعدی فراهم می‌کند لذا ضروری است تا در حوزه دیپلماسی نیز اقدامات مجدانه از تمام ظرفیت ارتباطات و مجامع بین‌المللی صورت پذیرد، شکی نیست این اقدام تروریستی خلاف کلیه قواعد و معاهدات بین‌المللی بوده و مصداق بارز تروریست دولتی است و همه قوانین ملی و فراملی در انتقام در خور را حق مسلم ملت رشید ایران اسلامی می‌داند.
انتظار می رود قوه قضائیه در کنار فعالیت‌های دیپلماسی کشور از طریق مجامع بین‌المللی جهت تنویر افکار عمومی ملت ها برای تحقق این خواسته بحق ملت سرافراز ایران اسلامی و دیگر آزادگان جهان که انتقام سخت و در خور است مهیا نماید.

موسسه بین المللی صلح زیبا با همراهی فعالین حقوق بشر، آمادگی خود را جهت هر گونه همکاری برای روشن نمودن و پیگیری ابعاد حقوقی این ترور اعلام می دارد.


روابط عمومی موسسه بین‌المللی صلح زیبا

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: شهید فخری زاده بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۰۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران در ژنو: نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید

به گزارش قدس آنلاین، «علی بحرینی» سفیر ایران در ژنو طی نامه‌های جداگانه‌ای خطاب به رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، اظهار کرد: وحشی‌گری رژیم صهیونیستی در غزه دیگر موجب شگفتی هیچ کسی نیست؛ این نسل‌کُشی را فوراً متوقف کنید.

سفیر ایران در ژنو همچنین ضمن برشمردن فهرستی از موارد جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و نسل‌کُشی که توسط رژیم صهیونیستی در ۸ ماه گذشته به وقوع پیوسته است، خواستار اقدام فوری سازمان‌های بین المللی برای توقف این نسل کشی شد.

سفیر و نماینده دایم کشورمان نزد سازمان ملل در ژنو در این مکاتبه با اشاره به گزارش مؤسسه دفاع مدنی در غزه مبنی بر کشف گور دسته جمعی حاوی پیکرهای ۲۰۰ تن از شهدای فلسطینی که توسط نیروهای اسراییلی در مجتمع پزشکی ناصر در خان‌یونس غزه کشته و دفن شده بودند، در این نامه اظهار داشته است: پیش از ارتکاب به این جنایت نیز کارشناسان سازمان ملل در خصوص حمله به بیمارستان‌ها توسط رژیم صهیونیستی هشدار داده بودند.

بحرینی تاکید کرد: این واقعیت نشان می‌دهد که اگر این جنایات دهشتناک فوراً متوقف نشود، لاجرم شاهد تکرار چنین فجایعی خواهیم بود.

وی در این نامه با استناد به حقوق بین الملل، حقوق بین المللی بشردوستانه و اسناد مهم بین المللی از قبیل کنواسیون های چهارگانه ژنو، حمله به بیمارستان‌ها و اماکن درمانی، گرسنگی دادن به مردم به عنوان ابزار جنگی، جلوگیری از انتقال کمک‌های بشردوستانه و مواردی از این قبیل را مصادیق غیر قابل انکار جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی خوانده و اظهار کرد: سبعیت در حملات غیر انسانی رژیم صهیونیستی در غزه دیگر موجب شگفتی هیچ کسی نیست؛ این رفتار قبلاً نیز توسط این رژیم وعده داده شده است.

گفتنی است؛ کنوانسیون‌های بشردوستانه ژنو، متضمن حقوق غیر نظامیان در مخاصمات مسلحانه است و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به عنوان پاسدار و نگهبان حقوق بین المللی بشردوستانه و کنوانسیون‌های ژنو موظف است حداکثر تلاش خود را برای اجرای مفاد این کنواسیون ها مبذول دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه؛ شمار شهدای جنگ غزه به 34هزار و 305 شهید رسید
  • کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند
  • شاهنشاه آریامهر حقوق دهخدا را قطع کرد / بازجویی هایی که به مرگ رئیس دانشگاه تهران منتهی شد / سرگذشت غم انگیز سیاستمدار میانه‌رو و ادیب دانشمند
  • واکنش نماینده ایران به کشف گور‌های جمعی در خان یونس
  • سفیر ایران در ژنو: نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • بیانیه شدیداللحن وزارت حقوق بشر یمن در مورد جنایات اسرائیل در غزه
  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • شمار شهدای نوار غزه به 34هزار و 183 شهید رسید