Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@14:16:33 GMT

دانشجویان بسیجی فارس بر قله علمی کشور

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۰۲۵۱

دانشجویان بسیجی فارس بر قله علمی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سعید یوسفی امروز در نشست مجازی با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از دستاوردهای علمی محققان مرکز شتابدهی تحقیقات و فناوری‌های نوین در صنایع غذا و دارو (نیکا) وابسته به ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس به مرحله پایانی جشنواره ملی شهید طهرانی مقدم راه یافت و پس از رقابت با ۱۰ دستاورد برگزیده، عنوان برترین محصول این جشنواره را به خود اختصاص داد و در رتبه نخست ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مرکز تحقیقاتی نیکا توانسته با تولید اتانول از پرمیت (آب پنیر)، محصولی مهم و مورد نیاز کشور با توجه به شرایط کرونا در کشور ارائه کند، افزود: این مرکز توانست برای استان فارس افتخارآفرین شود.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس، رویکرد اصلی جشنواره امسال را  مسئله محوری و توجه به نیاز روز کشور برشمرد و تصریح کرد: به دلیل شرایط کرونا و عدم امکان برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره در تهران، در مراسمی با حضور سردار فرمانده سپاه فجر فارس، تندیس جایزه ملی شهید طهرانی مقدم، لوح تقدیر و هدیه ۲۰۰ میلیون ریالی به مژگان حاجی زمانی مدیرعامل این مرکز اهدا شد.

یوسفی با بیان اینکه مدیریت پژوهش و فناوری ناحیه بسیج دانشجویی فارس با رویکرد مسئله محوری به دنبال مواجه تخصصی با مسائل کشور و استان رفته است، اضافه کرد: ۵ مرکز تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف علمی از فنی و مهندسی گرفته تا علوم انسانی راه اندازی شده است که در این مراکز دانشجویان نخبه بسیجی در حال انجام فعالیتهای علمی اولویت دار هستند.

وی توجه به توان علمی دانشجویان و حمایت از آنها را راهکاری مهم برای حل مسائل کشور دانست و افزود: منابع عظیم و ارزشمند نیروی انسانی توانمند و انقلابی در استان فارس وجود دارد که بهره‌گیری از ظرفیتهای آنها راه رشد و پیشرفت استان را هموار می کند.

یوسفی گفت: بر اساس آرای داوران جشنواره ملی شهید طهرانی مقدم، دستاورد «تولید صنعتی اتانول از پرمیت (آب پنیر)» متعلق به مرکز شتابدهی تحقیقات و فناوری‌های نوین در صنایع غذا و دارو (نیکا) از استان فارس توانست مقام اول این جشنواره را کسب کند و پس از آن، دستاورد «اسکالپ کولینگ» (دستگاه جلوگیری از ریزش مو در بیماران سرطانی) ساخته شده توسط مرکز تحقیقات شهید چمران از استان آذربایجان غربی و دستاورد «نانو پوشش ضدمیکروبی» (استفاده از سنتز سبز برای ایجاد پوشش ضد میکروب در محیط‌های بالینی) ارائه شده توسط مرکز رشد حسان از استان اصفهان به ترتیب جایگاه دوم و سوم این جشنواره را کسب کردند.

وی بیان داشت: در این مراسم محمدجواد نیک روش، مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور نیز به صورت مجازی سخنرانی کرد.

انتهای پیام/ س

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان بسیج فناوری سعید یوسفی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس شیراز فارس بسیج دانشجویی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۰۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت پاسدار بهروز واحدی در دیرالزور سوریه

براساس اعلام روابط عمومی سپاه البرز پاسدار بسیجی بهروز واحدی از نیروهای سپاه قدس و بسیجی حوزه شهید صدوقی ناحیه امام حسین (ع) کرج در راه دفاع از حریم اهل‌ بیت (ع) و حضرت زینب کبری (س) به شهادت رسید.

به گزارش ایسنا، این شهید بامداد امروز همزمان با پانزدهم ماه مبارک رمضان براثر حمله هواپیماهای رژیم صهیونیستی به منطقه دیرالزور سوریه به شهادت رسید.

این شهید دارای یک فرزند ۲ ساله و ساکن کرج بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • رشد ۴۲ درصدی همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور
  • آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد
  • جزئیات جدید درباره پاسدار نیروی قدس سپاه که در سوریه به شهادت رسید
  • شهادت «بهروز واحدی»؛ بسیجی مدافع حرم در سوریه
  • شهادت پاسدار بهروز واحدی در دیرالزور سوریه
  • شهادت مستشار سپاه در سوریه
  • شهادت یکی دیگر از فرزندان مدافع حرم البرز
  • اعزام دانشجویان بسیجی خراسان شمالی به اردوی جهادی