Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسکندر مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه داروی گیاهی ترک اعتیادی که پیش تر از ساخت آن خبر داده بودید آیا مجوزهای لازم برای توزیع را گرفته است یا خیر، اظهار کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت بهداشت چند داروی مختلف ایرانی برای ترک اعتیاد که گیاهی هم هستند، ساخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از این داروها دقیقاً برای ترک اعتیاد است اما هنوز مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت برای توزیع نگرفته و ما منتظر مجوز نهایی آن هستیم.

پیشتر مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تولید یک داروی جدید گیاهی برای درمان اعتیاد اظهار کرد: داروهای موجود در بازار که برای ترک اعتیاد و درمان استفاده می‌شد، جوابگو نبود و ما تصویر مثبت و درستی از آنها نگرفتیم. با توجه به علم روز دنیا، تحقیقات و مشاهداتی که انجام شده در یک بازه زمانی تصمیم بر آن گرفته شد که با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت‌های دانش بنیان این دارو در داخل کشور تولید شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تجربیات دنیا نشان می‌دهد این داروی گیاهی تأثیر بسیار خوبی در بهبود و درمان معتادان داشته است و همچنین به رفع قاچاق و مسائل دیگری که به این حوزه مربوط می‌شود کمک بسیاری کرده است. این دارو نمونه‌های خارجی دارد و در کشورهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد اما ما در داخل کشور خودمان آن را تولید کرده‌ایم و تنها این دارو در اختیار مراکز درمانی قرار می‌گیرد نه نمونه‌های خارجی.

کد خبر 5082366 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: اسکندر مومنی ترک اعتیاد ستاد مبارزه با مواد مخدر ویروس کرونا محسن فخری زاده محدودیت های کرونایی شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش سازمان تامین اجتماعی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شهر تهران وضعیت راهها سازمان بازرسی کل کشور میراث فرهنگی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هفته بسیج سامانه بارشی ترک اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۰۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۱ هزار درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی ثبت شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید ملااسماعیلی گفت: ۲۴ هزار مجوز الکترونیکی در این مدت در استان صادر شده که بیشترین تعداد درخواست صدور مجوز ثبت شده در استان با هشت هزار و ۱۰۰ مورد مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی بیان کرد: ۴۶۰۰ مجوز به صورت ثبت محور و بدون نیاز به مراجعه حضوری و از طریق درگاه ملی مجوزها و برخط صادر شده است.

ملااسماعیلی گفت: سایر مجوزهای ثبت شده در مرحله انصراف بعد از صدور، انصراف قبل از صدور، تعلیق مجوز، در انتظار استعلام از دستگاه‌ها، در انتظار تأیید مدارک متقاضی، تکمیل مدارک توسط متقاضی و عدم صدور قرار دارند.

وی یادآور شد: بر اساس اعلام مرکز پایش و بهبود محیط کسب و کار، شاخص پاسخگویی به موقع دستگاه‌های اجرایی صادرکننده مجوز در استان مرکزی، در مقابل درخواست‌های صدور مجوز، ۹۲ و ۶ دهم درصد و در میان استان‌های با وضعیت خوب (سبز) قرار دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی اظهار کرد: بر اساس حکم تبصره هفت ماده یک قانون تسهیل صدور مجوزها، تمامی مجوزهای قدیمی و کاغذی باید، به مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) تبدیل شوند و کسب و کارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند، از نظر قانونی فاقد مجوز محسوب می‌شوند.

ملأاسماعیلی گفت: بر اساس اطلاعیه‌های منتشره از سوی مرکز ملی پایش و بهبود محیط کسب و کار کشور، از ابتدای خرداد ماه سال جاری ارائه خدمات دولتی و بانکی به دارندگان مجوزهای کاغذی قدیمی و فاقد QR کد، ممنوع بوده و با هوشمند شدن خدمات دولت در آینده نزدیک، صاحبان کسب و کارهایی که مجوز الکترونیکی نداشته باشند و نامشان در بانک اطلاعات کسب و کار کشور به آدرس qr.mojavez.ir نباشد، برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل خواهد شد.

وی با اشاره به صدور ۵۱ هزار درخواست مجوز الکترونیکی از سال ۱۴۰۱ تاکنون ادامه داد: نیاز است دارندگان مجوزهای قدیمی و کاغذی با مراجعه به درگاه ملی مجوزها در کمتر از پنج دقیقه مجوزهای خود را به مجوزهای الکترونیکی جدید تبدیل کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی اضافه کرد: دارندگان مجوزهای کاغذی و قدیمی می‌توانند با گوشی همراه خود و با ورود سه کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و بدون مراجعه حضوری به دستگاه‌های دولتی مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

کد خبر 6086553

دیگر خبرها

  • جلوگیری از سوزاندن بقایای گیاهی کاه و کلش در گتوند 
  • رونق تولید در بخش کشاورزی معطل صدور مجوز
  • ای‌اف‌سی واگذاری استقلال و پرسپولیس را تأیید کرد
  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار
  • ۵۱ هزار درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی ثبت شد
  • ثبت ۱۰۰۰ درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمپ شدند
  • صدور شناسه یکتا از ۴۰۰ هزار فقره عبور کرد
  • بهره برداری و صدور ۱۲ پروانه بهداشتی ساخت کارخانه و کارگاه در اهواز