Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@12:55:22 GMT

تصویب سند سازگاری با کم‌آبی استان کرمان

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۰۳۲۹

تصویب سند سازگاری با کم‌آبی استان کرمان

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: اجرای دیگر طرح‌های انتقال آب به استان کرمان منوط به تصویب سند سازگاری با کم‌آبی استان بود که با موافقت وزیر نیرو و تصویب این سند مجوزهای لازم برای تخصیص آب در پیشنهادات استان قرار خواهد گرفت.

دکتر" علی زینی‌وند" پیش از ظهر امروز هشتم آذرماه در جلسه کارگروه ملی سازگاری با کم آبی در ارتباط ویدئوکنفرانس با وزارت نیرو گفت: از وزیر نیرو این درخواست را داریم که با توجه به وضعیت خشکسالی و کم آبی حاکم بر استان کرمان، طرح‌های انتقال آب به استان را در اولویت کاری این وزارتخانه قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سند سازگاری با کم آبی استان کرمان بیان کرد: تصویب این سند در استان کار بسیار بزرگ و ماندگاری خواهد بود و از مسئولین دستگاه‌های مرتبط که در تهیه این سند تلاش کردند، تشکر ویژه را داریم.

استاندار کرمان با تاکید برآنکه این سند بسیاری از کارهای استان را تسهیل خواهد کرد افزود: انتظار می رود حرف های متفاوت به مردم و افکار عمومی مخابره نشود و ابهامی در افکار عمومی ایجاد نشود.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمات با اشاره به مفاد این سند اظهار کرد: طبق سند سازگاری با کم آبی، استان کرمان‌ باید ظرف مدت ۵ سال ۲ میلیارد متر مکعب آب صرفه‌جویی کند که ما فقط ۵۰ درصد آن را پذیرفتیم و این میزان صرفه‌جویی با توجه به ظرفیت استان تعهد بالایی نیست و حتما محقق خواهد شد.

زینی‌وند با تاکید برآنکه رسانه‌ها در این راستا برای اغنا و همراهی گروه‌های هدف، گام بردارند، تصریح کرد: در تغییر الگوی کشت منافع و مسایل مردم حتما باید رعایت شود و حتی اگر اجرا مصوبات این سند با تاخیر روبرو شود اشکالی ندارد اما تاکید می‌کنم مسایل مردم باید به صورت ویژه رعایت شود.

وی اظهار کرد: سند سازگاری با کم آبی استان باید شفاف و محکم باشد تا افراد بعد از ما نیز به راحتی بتوانند آن را اجرا کنند و هیچ ابهامی در آن وجود نداشته باشد.

استاندار کرمان با بیان اینکه برای تامین آب شرب برخی از مناطق استانی، گاهی اوقات مجبوریم از قوانین عدول کنیم و زیرا مسئله آب شرب مردم شوخی ندارد، عنوان کرد: این طرح باید با جدیت اجرا شود و امیدواریم همه ما به گونه‌ای عمل کنیم که حتی بتوانیم یک قدم از برنامه زمانبندی جلوتر باشی.

زینی وند با تاکید بر اینکه در این طرح همراهی مردم مهم است زیرا بدون همراهی مردم این کار ابتر می‌ماند، اعلام کرد: اجرای دیگر طرح‌های انتقال آب به استان کرمان منوط به تصویب سند سازگاری با کم‌آبی استان بود که با موافقت وزیر نیرو و تصویب این سند مجوزهای لازم برای تخصیص آب در پیشنهادات استان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار كرمان سند سازگاری با کم آبی اخبار اقتصادی کرمان استانی اقتصادی سند سازگاری با کم آبی استان استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۰۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرگرد اکبر دهقانی فرمانده پاسگاه سی ریز شد

سرهنگ صمدالله ترابی فرماتده انتظامی شهرستان زرند درجلسه تودیع و معارفه فرماتده پاسگاه سی ریز گفت: سلام فرماندهی انتظامی استان کرمان سردارفرشید را ابلاغ می‌کنم و از سروان حسینی برادر شهید امنیت رسول حسینی که ۵ سال خدمت صادقانه انجام داده و تعامل خوبی با مردم داشته است تشکر می‌نمایم.

وی گفت:باخدمت به مردم وبارضایت مردم وانجام شرح وظایف می‌توانیم در جهت رشد و امنیت نقش موثری داشته باشیم.

وی همچنین بیان داشت: عزیزان زیادی از مادر نیروی انتظامی جهت امنیت به درجه شهادت رسیده اند واین یعنی نیروی انتظامی درسایه ولایت فقیه مقام معظم رهبری جهت امنیت مردم ایران اسلامی جان فشانی می‌نمایند.

وی دربحث این روز‌ها که مقوله ححاب است گفت: مقام معظم رهبری فرمودند علیه حجاب خیلی کار شد؛ چه کسی ایستادگی کرد در مقابل این تلاش‌ها و فراخوان‌ها؟ خود زنها؛ زن‌ها ایستادگی کردند. آنها امیدشان به همین زن‌هایی بود که شما به آنها میگویید بدحجاب؛ امیدشان به این‌ها بود، اینها امیدشان این بود که همین‌هایی که حجاب نیمه‌کاره دارند بکلّی کشف حجاب کنند، ولی نکردند؛ یعنی زدند تو دهن آن تبلیغ کننده بد حجابی و مانیز دراین مسئولیت خطیر که ایشان فرمودنداطاعت امرمی کنیم.

در پایان از زحمات سروان حسینی تقدیر و سرگرد اکبردهقانی به سمت فرمانده پاسگاه سی ریزمعرفی شد.

شهرسی ریز از توابع بخش یزدان آباد مرز شهرستان بافق در استان یزد است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • امدادرسانی٩تیم عملیاتی هلال احمربه مردم زرند/تخلیه آب منازل
  • ۵۳ شهرک جدید در نقاط مختلف کشور ایجاد می‌شود
  • پوشش‌دهی موج FM در استان کرمان ارتقا یافت
  • سرگرد اکبر دهقانی فرمانده پاسگاه سی ریز شد
  • کمبود تخت و نیروی انسانی در بیمارستان‌های جنوب کرمان
  • فرمانداری نائین به فرمانداری ویژه ارتقا یافت
  • بی‌تفاوتی در برابر جنایات صهیونیست‌ها با اسلام ناب سازگاری ندارد
  • تصویب ۱۰ طرح پیشنهادی چهارمحال و بختیاری در شورای عالی کشور
  • تعین تکلیف و رفع تداخل بیش از  ۲۸۰ هزار از اراضی استان کرمان
  • همه دنیا از عملیات وعده صادق خوشحال شدند