Web Analytics Made Easy - Statcounter

«نباید فریب خورد که کرونا روند کاهشی داشته و پروتکل‌ها کنار گذاشته شود، بلکه باید فاصله گذاری، تردد‌های غیر ضروری و زدن ماسک را جدی گرفت و از حضور در تجمعات پرهیز کرد.»

به گزارش «تابناک»، علیرضا رییسی، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در حاشیه جلسه امروز این ستاد گفت: موفقیت در مهار بیماری با توجه به رعایت مردم و پروتکل ها، بالای ۹۰ درصد بوده است و روند بیماری رو به کاهش گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۴۵ شهر روند کاهشی داشته که جای خوشحالی زیادی دارد. ۱۰ شهر باقی مانده نیز با روند کاهشی نیز همراه بوده است.   وی افزود: ۸۹ شهراز ۵ آبان با محدودیت مواجه شد که به غیر از دو شهر تمامی شهر‌های از وضعیت قرمز خارج و نارنجی شدند. دو تا سه هفته دیگر هم میزان فوتی‌ها در این روند مشخص می‌شود. امید است بر این اساس روند فوتی‌ها کم شود.

رئیسی در ادامه گفت: نباید فریب خورد که کرونا روند کاهشی داشته و پروتکل‌ها کنار گذاشته شود بلکه باید فاصله گذاری، تردد‌های غیر ضروری و زدن ماسک را جدی گرفت و از حضور در تجمعات پرهیز کرد. به مردم هشدار می‌دهم سرد شدن هوا و کاهش تهویه می‌تواند در شیوع بیماری تاثیر گذار باشد از این رو لازم است تا در اماکن سر بسته تمهیدات بهداشتی رعایت شود.

معاون «بهداشت» وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه گفت: هم اکنون در پی آن هستیم تا تعداد تست‌های کرونا به ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تست در روز برسد و همچنین بنا داریم تا سامانه یکپارچه آزمایشگاه در یک بانک اطلاعاتی قرار گیرد.

رییسی افزود: طی چند روز گذشته از حضور افرادی که بلیت خریده و خواستار مسافرت بودند از طریق سامانه جلوگیری شد و همچنین از حضور افراد کرونا مثبت در حمل و نقل عمومی ممانعت به عمل آمد بدین ترتیب در صورت دریافت خدمات از افراد کارت ملی گرفته می‌شود. این مقوله به دلیل حفظ سلامتی فرد و دیگران است، چون در صورت آزمایش مثبت می‌توان فرد را کنترل کرد.

ساعتی پیش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی، از وزیر راه و شهرسازی به خاطر همکاری در مدیریت کرونا و امکان دسترسی به پایانه‌ها و حمل و نقل عمومی به منظور کنترل مسافران بین شهری از نظر ابتلا به کرونا قدردانی کرد. در طرح جدید مدیریت کرونا و بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، مسافران بین شهری که از وسایل حمل و نقل عمومی مانند هواپیما، قطار و اتوبوس استفاده می‌کنند از طریق ارتباط با سامانه وزارت بهداشت از نظر ابتلا به کووید۱۹ کنترل می‌شوند و افرادی که تست کرونای آن‌ها طی دو هفته گذشته مثبت باشد از ادامه سفر منع می‌شوند. سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا تاکید کرد: ادارات دولتی تعطیل هستند مگر اینکه بالاترین فرد در دستگاه خواستار حضور حداقلی کارکنان باشد.

او با اشاره به برخی تصمیمات در هفته پیش رو افزود: وضعیت شهر‌ها از دوشنبه رصد می‌شود تا به اعمال محدودیت جدید بپردازیم. برای مثال اگر یک شهر از قرمز به نارنجی تغییر کرده به نسبت پروتکل‌ها و محدودیت‌ها اعمال می‌شود.

معاون وزیر بهداشت در پایان گفت: از وزارت ارتباطات، وزارت راه و مردم در راستای پیشبرد اهداف ستاد مقابله و با کرونا تشکر می کنم.   تکمیل می‌شود...

منبع: تابناک

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی کایلی مور گیلبرت ترور محسن فخری زاده محسن فخری زاده آبسرد ویروس کرونا ستاد ملی مبارزه با کرونا رئیسی وزارت بهداشت کووید19 وزارت راه محدودیت های کرونایی کایلی مور گیلبرت ترور محسن فخری زاده محسن فخری زاده آبسرد روند کاهشی پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۰۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

محسن زمانی در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: روز چهار شنبه، هشتم فروردین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان حضور یافتند.

وی با اشاره به اینکه در این روز وزیر بهداشت برنامه‌های افتتاح از پروژه‌های عمرانی مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی استان را داشتند، افزود: با حضور وزیر بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دیگر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان، سالن مدیریت بحران، مرکز آموزش مهارت‌های بالینی و شبیه‌ساز دیسپچ افتتاح شد.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان با اشاره به عملکرد اورژانس پیش‌بیمارستانی استان در طرح امدادسلامت نوروزی تصریح کرد: از بیست و پنجم اسفند تا پایان هفتم فروردین حدود ۶۴ هزار تماس با ۱۱۵ استان اصفهان برقرار شده است و واحدهای امدادی اورژانس در بیش از ۱۰ هزار عملیات امدادی، به بیماران و مصدومان اورژانسی امدادرسانی کردند.

کد خبر 739843

دیگر خبرها

  • به دنیا گفتیم گل لبخندهای ظریف را نخورید!
  • چند بازیکن استقلال به دنبال تغییر نظر نکو! (عکس)
  • افتتاح مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان
  • روند مصرف سوخت در استان سمنان طی تعطیلات نوروزی چگونه بود؟
  • بهورزان جنوب کرمان با موتور سیکلت به روستا‌ها می‌روند
  • سخنان حجت‌الاسلام قرائتی درمورد فریب‌خوردگان آشوب‌های سال گذشته
  • برگزاری «رویداد ملی آفرینو» در قالب جشنواره ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیردولتی
  • فریب در ازدواج چیست؟ شرایط و مجازات آن
  • عملیات فریب در ۸۶ کیلوگرم!
  • بازار سرمایه کاهشی شد