Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری این نشریه آمریکایی، بر اساس گزارش «ورلدر مترز»  (پایگاه تحلیلگر آمار متنوع جهانی در زمینه‌های گوناگون)، تعداد کل جان باختگان ناشی از ویروس کرونا در آمریکا به ۲۶۹ هزار و ۵۶۰ نفر رسیده است و این در حالی است که تنها در روز جشن شکرگزاری (۶ آذر) یک هزار و ۳۱۱ نفر جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جشن شکرگزاری هر ساله در چهارمین پنجشنبه ماه نوامبر و در پایان فصل درو گرامی داشته می‌شود. این مراسم به صورت سالیانه برای تشکر از دارایی‌هایی مادی و معنوی یک فرد صورت می‌گیرد. این روز، یکی از تعطیلات فدرال در آمریکاست. رسم است که امریکاییان در این روز از نعمت فراوان در زندگی خود یاد و قدردانی کرده و برای شام در این روز بوقلمون صرف می‌کنند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد متوسط میانگین هفت روزه مرگ و میر روزانه ناشی از کووید-۱۹ در آمریکا از اوایل نوامبر (اواخر آبان)، پس از کاهش در اوایل ماه اوت (مرداد)، به شدت در حال افزایش است.  

بنابر تازه‌ترین گزارش‌ها، شمار افراد بستری شده به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در روز ۲۶ نوامبر (۶ آذر و روز برگزاری جشن شکرگزاری) رکورد تازه‌ای را ثبت کرده است. این رقم ۹۰ هزار و ۴۸۱ نفر ثبت شده است.  

تاکنون بیش از ۱۳ میلیون و دویست هزار نفر در آمریکا به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند که این بیشترین آمار در میان سایر کشورهای جهان است. همزمان میانگین هفت روزه موارد ابتلا از اوایل ماه اکتبر (مهرماه) به شدت افزایش یافته است. به گزارش ورلد مترز، این میانگین در ۲۵ نوامبر (۵آذر) به اوج خود رسیده و در روز قبل از جشن شکرگذاری به اوج خود رسیده است.  

به گزارش ورلد مترز، تا روز پنجشنبه بیش ازپنج میلیون و ۱۰۰ هزار نفر به صورت فعال به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند (افراد فعال کسانی هستد که در نتیجه ابتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان تحت درمان هستند یا در خانه قرنطینه شده اند). 

آخرین آمار موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در آمریکا در حالی گزارش می‌شود که نگرانی‌های فزاینده‌ای از تاثیر سفرهای ناشی از تعطیلی جشن شکرگزاری بر شیوع ویروس وجود دارد.  

به گفته اداره امنیت حمل و نقل ایالات متحده، یک میلیون و ۷۰ هزار و ۹۶۷ مسافر هوایی در یک ایست بازرسی تنها در تاریخ ۲۵ نوامبر (۵ آذر) غربالگری شدند. با وجود هشدارهای مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، میلیون‌ها نفر دیگر برای تعطیلات از طریق جاده سفر کردند.  

طبق پیش بینی موسسه سنجش و ارزیابی سلامت آمریکا تا روز کریسمس (۴ دی)، تعداد روزانه مرگ و میر در این کشور به سه هزار و ۳۰۳ نفر می‌رسد و شمار موارد مبتلا به ۱۶۵ هزر و ۸۳۳ نفر در روز خواهد رسید.  

ویروس کرونا که از ابتدای انتشار آن در ووهان چین، بیش از ۶۱ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و تاکنون جان بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را گرفته است.  

برچسب‌ها کرونا کووید-19 ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا کووید 19 ایالات متحده آمریکا کرونا کووید 19 ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور جشن شکرگزاری ویروس کرونا کووید ۱۹ هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۰۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تازه‌ترین گزارش آماری صندوق هنر منتشر شد/ توضیحات آقای مدیر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی صندوق اعتباری هنر، سید مجید پوراحمدی با تشریح خدمات این صندوق، اظهار کرد: تمامی هنرمندان، نویسندگان روزنامه‌نگاران و فعالان قرآن و عترت با عضویت در صندوق اعتباری هنر از ۳۶ نوع خدمت و حمایت صندوق هنر برخوردار می شوند. مهم‌ترین ملاک عضویت در صندوق هم احراز فعالیت فرهنگی و هنری و استمرار آن است.

وی افزود: نزدیک به ۱۰ هزار نفر از فعالان حوزه فرهنگی و هنری کشور در سال ۱۴۰۲ به جمعیت اعضای صندوق افزوده شد. با این حساب صندوق در حال حاضر بیش از ۱۰۳ هزار عضو دارد. این در حالی است که براساس آمار موجود تعداد اعضای صندوق اعتباری هنر در سال ۱۴۰۲ از رشد ۷ درصدی نسبت به سال۱۴۰۱ برخوردار بوده است.

پوراحمدی در ادامه تصریح کرد: بر اساس آیین نامه عضویت، گروه هنرمندان را فعالان حوزه سینما، موسیقی، هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی تشکیل می‌دهند. گروه نویسندگان شامل پژوهشگران، پدیدآورندگان کتب دوره‌ای و نویسندگان دارای اثر و گروه روزنامه‌نگاران مشتمل روزنامه نگاران، مدیرمسؤول، سردبیر، مقاله‌نویس، خبرنگار، عکاس، مترجم و مفسر، مدیر هنری، طراح گرافیک، طراح کاریکاتور و عکاس می‌شوند. گروه فعالان قرآن و عترت هم را قاریان و حافظان قرآن کریم، هنرمندان تذهیب کار قرآن کریم و کتاب آرایی و آواها و نغمات دینی تشکیل می‌دهند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در حال حاضر از تعداد کل اعضای صندوق ۱۱ هزار و ۷۹۵ نفر را هنرمندان سینمایی، ۱۹ هزار و ۳۳۳ نفر فعالان حوزه موسیقی، ۱۶ هزار و ۷۲۶ نفر هنرمندان نمایشی، ۱۵ هزار و ۱۶۹ نفر از گروه نویسندگان، ۹ هزار و ۷۱۵ نفر فعالان حوزه قرآن و عترت، ۹ هزار و ۸۸۰ نفر روزنامه نگاران، ۲۰ هزار و ۴۳۵ نفر هنرمندان حوزه تجسمی و ۵۱۷ نفر را فعالان فرهنگی تشکیل می‌دهند که از این تعداد بیشترین فراوانی به ترتیب به رشته های تجسمی، موسیقی و نمایشی مربوط می‌شود.

پوراحمدی با اشاره به رشد اعضا به تفکیک رشته فعالیت گفت: بیشترین رشد آمار عضویت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ متعلق به روزنامه نگاران، هنرمندان حوزه تجسمی و نویسندگان بوده است.

مشاور وزیر فرهنگ با اشاره به نسبت سنی جمعیت تحت پوشش صندوق اظهار کرد: ۶۳ درصد اعضای صندوق اعتباری هنر کمتر از ۴۴ سال سن دارند که این مهم نشان از گرایش نسل جوان به انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری و دغدغه برخورداری از مزایای شغلی و اجتماعی این نسل دارد. ضمن اینکه ۸ درصد از اعضای صندوق، هنرمندان پیشکسوت بالای ۶۰ سال سن هستند. نکته دیگر اینکه در حال حاضر ۳۵ درصد از اعضای صندوق شامل بانوان فرهیخته می‌شود و یکی از مهم ترین برنامه‌های صندوق اعتباری هنر در سال جاری تکریم و برنامه‌ریزی برای ارایه خدمات ویژه به آنها است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: بسط عدالت فرهنگی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که صندوق اعتباری هنر آن را دنبال می کند. بر این اساس، تقویت نمایندگی‌های صندوق در استان‌ها، پیگیری و رصد مطالبات اعضا در استان‌ها از برنامه های مهم صندوق اعتباری هنر است. در حال حاضر ۳۳ درصد اعضای صندوق را هنرمندان ساکن استان تهران و ۶۷ درصد را هنرمندان ساکن در سایر استان ها تشکیل می دهند. پس از تهران، استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی و البرز بیشترین تعداد عضو در صندوق اعتباری هنر را دارا هستند.

رییس هیات مدیره صندوق اعتباری هنر با اشاره به رشد آمار اعضا به تفکیک استانی اظهار کرد: بیشترین رشد عضویت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ متعلق به استان های هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی است.

پوراحمدی عضویت هنرمندان نامدار و پیشکسوت در صندوق اعتباری هنر را موجب افتخار این نهاد حمایتی دانست و افزود: بیش از هزار نفر از اعضای صندوق دارای نشان درجه یک هنری هستند که برنامه های حمایتی متناسب با شان و منزلت این عزیزان را برنامه‌ریزی کرده‌ایم. البته در تلاش هستیم با بهره‌گیری از صاحب نظران خبره و همراهی اهالی فرهنگ، هنر، قدم های اساسی در حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر کشور برداریم.

کد خبر 6079793 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • تازه‌ترین گزارش آماری صندوق هنر منتشر شد/ توضیحات آقای مدیر
  • جم و دیر؛ رکورد دار بارش‌های جوی
  • موضع‌گیری تازه پنتاگون درباره جنگ با ایران
  • لالیگا رکورد زد؛ سودآوری لیگ اسپانیا طبق جدیدترین گزارش مالی
  • رکوردشکنی تازه در سینمای ایران/«تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
  • موضع تازه چین نسبت به تنش‌های ایران ـ اسرائیل
  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • مسی آمد و یک رکورد دیگر هم شکسته شد
  • آبله یک تهید برای جهان؟
  • آیا آبله هنوز برای دنیا یک تهدید محسوب می‌شود؟