Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-24@10:30:15 GMT

موساد عامل پشت پرده ترور محسن فخری زاده است

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۰۴۳۶

موساد عامل پشت پرده ترور محسن فخری زاده است

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، جماعت علمای اهل سنت عراق به ریاست «شیخ خالد الملا» در بیانیه خود آورده است که این جماعت جنایت ترور شهید فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع ایران را محکوم و انگشت اتهام خود را متوجه موساد می کند که از هیچ تلاشی برای آسیب زدن به ایران و محور مقاومت فروگذار نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به پیشرفت بزرگ علمی و پژوهشی ایران آمده است که این عملیات به خاطر ترس دشمنان از تاثیر ایران و نقش آن در منطقه انجام شد.

بعدازظهر روز جمعه، عناصر تروریستی مسلح، خودرو حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار داده و وی را به شهادت رساندند.

این اقدام تروریستی با محکومیت احزاب ، نهادها ، تشکل های اسلامی، شخصیت ها، سازمان ها و برخی کشورهای اسلامی و دوست جمهوری اسلامی ایران مواجه شده است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: شهید فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۰۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکله کمک‌رسانی آمریکا به غزه؛ پرده دودی برای حمله به رفح

طرح اسکله‌ای که جو بایدن از آن به عنوان راهی برای افزایش «عظیم» کمک‌ها به غزه یاد کرده است، توسط جامعه بشردوستانه به عنوان پروژه‌ای در خطر تبدیل شدن به «پرده دود» برای تهاجم برنامه‌ریزی شده به رفح قلمداد می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گاردین در گزارشی نوشت که مقامات سازمان‌های بشردوستانه نسبت به سودمندی طرح‌های ایالات متحده برای اسکله کمک‌رسانی به غزه و مهار قحطی ابراز نگرانی می‌کنند.

در جامعه بشردوستانه نگرانی‌هایی وجود دارد که رژیم اسرائیل برای طرح اسکله‌ای که جو بایدن از آن به عنوان راهی برای افزایش «عظیم» کمک‌ها به غزه یاد کرده، برنامه‌هایی را در نظر گرفته است. مقامات امدادی می‌گویند که این پروژه در خطر تبدیل شدن به «پرده دود» برای تهاجم برنامه‌ریزی شده به رفح است. پرده دود به شرایطی اطلاق می‌شود که طی آن با استفاده از دود، عملیات نظامی پنهان می‌ماند.

این اسکله روی کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده ساخته شده است و انتظار می‌رود تا اوایل ماه مه در موقعیت خود قرار گیرد. به گفته چندین مقام امدادی، طرح کنونی این است که این اسکله نه در شمال غزه، جایی که خطر قحطی شدید است، بلکه در نقطه‌ای در نیمه‌ی راه نواری که نیروهای دفاعی رژیم اسرائیل (IDF) پایگاهی مستحکم دارند، لنگر بیندازد.

این امر به این معناست که کمک‌های غذایی که از اسکله وارد می‌شود همچنان باید از یک ایست بازرسی ارتش رژیم اسرائیل در کریدور نتزاریم عبور کند؛ جاده نظامی که نوار را به دو نیم می‌کند و به عنوان یک نقطه «خفه‌کننده» برای تحویل کمک‌های بشردوستانه به شمال شناخته می‌شود.

برخی از مقامات سازمان ملل و سازمان‌های بشردوستانه بیم دارند که این کمک‌ها به سمت جنوب به اردوگاه‌هایی در رفح منتقل شود که بیش از یک میلیون فلسطینی آنجا پناه گرفته‌اند. ارتش رژیم اسرائیل از آن‌ها می‌خواهد که از آنجا خارج شوند تا بتواند حمله‌ای را علیه حماس در جنوبی‌ترین شهر غزه انجام دهد.

چنین تهاجمی ناگزیر به معنای بسته شدن موقت گذرگاه‌های رفح و کرم شالوم در جنوب غزه خواهد بود، بنابراین اسکله شناور ساخت آمریکا به عنوان جایگزین عمل می‌کند و در عین حال فشار بر رژیم اسرائیل را برای باز کردن گذرگاه‌های شمالی برای انتقال کمک‌های قابل‌توجه منحرف می‌کند.

یک مقام سازمان ملل در این رابطه گفت: «یکی از استدلال‌های کلیدی برای داشتن اسکله، قرار دادن آن به سمت شمال بود تا تامین‌کنندگان بتوانند مستقیم‌تر به این منطقه وارد شوند اما اکنون به نظر می‌رسد که این اسکله نقش پرده دود را برای حمله به رفح ایفا می‌کند.»

بمباران یک کاروان کمک‌رسانی در غزه که توسط «آشپزخانه مرکزی جهان» سازماندهی می‌شد و منجر به کشته شدن هفت امدادگر شد، نگرانی‌های امنیتی را به مانعی کلیدی در برابر هر نوع تلاش توزیع مستقل تبدیل کرده است.

کد خبر 747441

دیگر خبرها

  • اسکله کمک‌رسانی آمریکا به غزه؛ پرده دودی برای حمله به رفح
  • برکناری فرمانده اطلاعات نظامی ارتش رژیم‌صهیونیستی چه معنایی دارد؟
  • اعتراف افسر موساد اسرائیل به قدرت ایران | آن‌ها می‌خواستند بگویند که منِ ایران ...
  • (ویدیو) اعتراف افسر جاسوس موساد به قدرت و توانایی ایران
  • دادگاه منافقین آغاز شد
  • برگزاری نخستین دادگاه منافقین در سال جدید آغاز شد
  • درباره اولین شهید ترور جمهوری اسلامی ایران
  • عمران‌زاده: لغو بازی استقلال ملاثانی - فجر پشت پرده دارد
  • محسن آرمین: وتوى قطعنامه عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل شرم آور بود/ اسرائیل برای فلسطینی ها حق حیات قائل نیست
  • روحیه جهادی و دانش‌پایه بودن نظام دفاعی عامل برتری قدرت نظامی ایران است