Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ بیمارستان تخصصی زنان و زایمان شریعتی بندرعباس قدمتی زیاد در این شهرستان داشته و بسیاری از مردم استان هرمزگان در این مکان، حس شیرین فرزند‌دار شدن را تجربه کرده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، بیمارستان تخصصی زنان و زایمان شریعتی بندرعباس قدمتی زیاد در این شهرستان داشته و بسیاری از مردم استان هرمزگان در این مکان، حس شیرین فرزند‌دار شدن را تجربه کرده‌اند و اکنون مدتی از افتتاح بنای ساختمانی جدید آن، می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساختمان قدیمی بیمارستان شریعتی بندرعباس، متعلق به حدود 118 سال پیش بود و در پرونده خود کاربری‌های گوناگون نظیر کنسولگری سابق انگلستان، بیمارستان اعصاب و روان و بیمارستان عمومی داشته و در سال 1367، به تنها بیمارستان تخصصی زنان و زایمان استان هرمزگان تبدیل شد.

تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های نطنز در سایه بی‌توجهی به کرونا/کادر درمان فرسوده و خسته هستندبسیجیان کاشانی به کمک کادر درمان می‌شتابند/حضور بسیجیان در بیمارستان با عنوان "کمک‌پرستار"استاندار قزوین: فرسودگی بیمارستان‌ها مشکل اصلی بخش درمان است

بیمارستان قدیمی شریعتی که از سال 94 به جهت فرسودگی بافت این بنای تاریخی، مورد انتقاد همگان قرار گرفته بود، تخلیه و به بیمارستان تامین اجتماعی خلیج فارس بندرعباس انتقال داده شد.

در ابتدا مدتی این بنای فرسوده و تاریخی که به نوعی یکی از میراث‌های فرهنگی هرمزگان محسوب می‌شد، رها شده بود تا اینکه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اقدام به احداث ساختمان جدید بیمارستان تخصصی زنان و زایمان در محل ساختمان قدیمی آن، نمود.

انتقال این بیمارستان به بیمارستان تامین اجتماعی خلیج فارس که قبل از آن بیمارستان شلوغ و پر ازدحامی به شمار می‌رفت، مشکلات و کمبودهایی را برای مردم به وجود آورده بود. در نهایت بعد از کش و قوس‌های فروان و تاخیر در احداث و بهره‌برداری، ساختمان جدید بیمارستان شریعتی، در تاریخ پنجم مهرماه سال جاری با حضور معاون اول رئیس جمهور، افتتاح شد.

درحال حاضر این بیمارستان در دو طبقه با 130 تخت مصوب و در زیربنای 10 هزار و 660 متر مربع، با 237 نیروی کادری درحال ارائه خدمات تخصصی به مردم هرمزگان است.

همچنین این بیمارستان آموزشی، پژوهشی و درمانی دارای 5 اتاق عمل مجهز، بخش‌های اورژانس، بخش زایمان، بخش مراقبت پس از زایمان، بخش مادران پرخطر، آی. سی.یو و ان.آی.سی.یو، بخش نوزادان، رادیولوژی، آزمایشگاه، بخش زنان، بخش بستری و کلینیک تخصصی و فوق تخصصی، می‌باشد.

از نکات مثبت بنای جدید بیمارستان، مجهز بودن به تعداد زیادی اتاق زایمان مجزا با امکانات مناسب برای مادر و نوزاد بوده که فضای ویژه‌ای را جهت آسایش بانوان باردار فراهم کرده است.

گفتنی است از مردادماه سال جاری کلینیک زنان، اطفال و نوزادان این بیمارستان شروع به کار کرده بود و در ادامه از تاریخ یکم آذرماه بخش زایمان و اتاق عمل بیمارستان شریعتی آغاز به کار کرده است که این روزها و در اوایل شروع به کار خود بسیار خلوت می‌باشد.

گزارش از سمانه جیشی 

انتهای پیام/868/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمارستان تخصصی زنان و زایمان شریعتی بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۰۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم رژه گرامی داشت سالروز ارتش در بندرعباس

بمناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، مراسم رژه یگان‌های نیروی دریایی، هوایی و پدافند ارتش در بلوار ساحلی بندرعباس برگزار شد.

جانشین قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا گفت: در این مراسم افراد و یگان‌های منتخب دیگر نیرو‌های مسلح مستقر در هرمزگان از جمله بسیج و سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان نیز رژه  رفتند.

امیر دریادار دوم جلیل مقدم افزود: تیپ تفنگداران نیروی دریایی ارتش هم تا دقایقی دیگر پیشاپیش دیگر یگان‌ها رژه را آغاز  کرد.

وی گفت: پس از آن گروهان‌هایی از سه نیروی دیگر ارتش و در ترکیب بعد یگان‌های منتخب نیروی دریایی و پدافند سپاه و نیروی انتظامی در مراسم رژه شرکت کردند.

نیرو و پدافند هوایی نیز در رژه یگان ها، شماری از موشک ها، رادار‌ها و خودرو‌های نظامی را از مقابل جایگاه عبور داد.

در پایان نیز یگان‌های محمول نیروی دریایی ارتش برخی از ادوات و تجهیزات مدرن دفاع دریایی را به نمایش گذاشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • راهپیمایی همبستگی با مردم غزه در هرمزگان برگزار شد
  • راهپیمایی مردم هرمزگان بر علیه رژیم صهیونیستی
  • یادواره شهیدان دارا و رئیسی در بخش تخت بندرعباس
  • ثبت تولد ۳ قلوها در اصفهان ۱۴۰۳ + عکس نوزادان
  • مراسم رژه گرامی داشت سالروز ارتش در بندرعباس
  • واژگونی اتوبوس بندرعباس _ تهران در یزد
  • آغاز مراسم رژه گرامی داشت سالروز ارتش در بندرعباس
  • آغاز رژه ارتشیان سرافراز در بندرعباس
  • لاوان با ۱۲۱ میلی‌متر؛ بیشترین میزان بارش باران در هرمزگان
  • تولد نوزاد افغانستانی در آمبولانس تخت جمشید