Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملا نوری استاندار خراسان جنوبی گفت: بازارچه‌ ها و پایانه‌ های مرزی در خراسان‌ جنوبی نقش بسیار مهم و غیر قابل انکاری در افزایش تبادلات تجاری با کشور افغانستان، اشتغال‌زایی و در نهایت توسعه اقتصادی دارند.

او با بیان اینکه متأسفانه در استان در حال حاضر تنها پایانه مرزی ماهیرود فعال و سه بازارچه دیگر تعطیل است، افزود: بعد از شروع به فعالیت در خراسان‌ جنوبی به عنوان استاندار، یکی از اولین اقدامات صورت گرفته بازدید از مرز و همچنین پایانه مرزی یزدان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملانوری در خصوص اقدامات صورت گرفته در خصوص بازگشایی پایانه مرزی یزدان ادامه‌ داد: این بازگشایی منوط به هماهنگی‌ ها، تفاهم‌ ها و رایزنی‌ های بیشتر بین مقامات دو کشور ایران و افغانستان است.

بیشتر بخوانید

خود تحریمی در مرز / کلید در قفل بازارچه یزدان نمی‌چرخد

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به پیگیری‌ ها و وعده‌ های داده شده در زمینه بازگشایی بازارچه مرزی یزدان گفت: رایزنی‌ ها با طرف افغانستانی برای بازگشایی بازارچه یزدان ادامه دارد و از این جهت امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بازگشایی این پایانه مرزی باشیم.

 ملانوری تصریح کرد: هدف از گفت و گو‌ ها و رایزنی‌ های دو جانبه این است که درخواست‌ های یکدیگر را بشنویم و با رفع موانع به یک تفاهم برای بازگشایی برسیم.

استاندار خراسان‌جنوبی در زمینه جاده‌ های مواصلاتی مرزی و ترانزیتی خراسان جنوبی نیز اظهار کرد: از پروژه‌ های مهم عمرانی در خراسان جنوبی پروژه‌ های مرتبط با راه‌ ها است.

ملانوری با بیان اینکه متأسفانه هنوز بسیاری از جاده‌ های خراسان‌جنوبی دوبانده نشده است، اظهار کرد: با این وجود اقدامات بسیار خوبی در دستور کار و یا در حال پیگیری است و با اعتبارات در نظر گرفته شده وضعیت راه‌ ها در آینده بهتر خواهد شد.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: در این میان وضعیت راه‌ های مواصلاتی و ترانزیتی خراسان‌جنوبی، چون جاده ماهیرود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که در این زمینه نیز اقداماتی صورت گرفته است.

انتهای پیام/ ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازگشایی مرز یزدان مرز یزدان صادرات کالا استاندار خراسان جنوبی پایانه مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۰۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۲ درصدی تردد ناوگان باری از پایانه مرزی تمرچین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از افزایش نزدیک به ۳۱ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ایرج دست‌نشان امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین_ در جمع خبرنگاران با اشاره به رشد چشمگیر تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین آذربایجان‌غربی اظهار کرد: طی یک سال گذشته در مجموع ۸۹۱ هزار و ۷۶۵ مسافر ایرانی و خارجی از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده‌ اند که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته که ۶۷۷ هزار و ۲۵۹ مسافر بود، رشد نزدیک به ۳۲ درصدی دارد.

وی افزود: از مجموع تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در یکسال گذشته به تفکیک ۴۸۳ هزار و ۷۵۰ نفر مسافر ایرانی و بیش از ۴۰۸ هزار نفر مسافر خارجی بوده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: همچنین در این مدت ۱۲ هزار و ۸۳۷ دستگاه ناوگان مسافری به تفکیک شامل چهار هزار و ۵۰۳ دستگاه ناوگان ورودی و چهار هزار و ۴۹۵ دستگاه ناوگان خروجی از این پایانه مرزی تردد داشته‌اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافته است.

دست‌نشان در خصوص تردد ناوگان باری از پایانه مرزی تمرچین نیز خاطرنشان کرد: در مدت زمان ذکر شده،، ۱۰۳ هزار و ۶۷۸ دستگاه ناوگان باری از این پایانه مرزی تردد داشتند که به تفکیک ۵۰ هزار و ۵۸۷ دستگاه ناوگان ورودی و ۵۳ هزار و ۹۱ دستگاه ناوگان خروجی را شامل می‌شود که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد افزایش یافته است.

کد خبر 745266

دیگر خبرها

  • تخصیص بیش از هزار میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین شهرستان مهران
  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران
  • بیش از ۸۹۱ هزار مسافر از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده اند
  • ساماندهی و توسعه صادرات از مرز بین المللی مهران ضرورت دارد
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در آذربایجان‌غربی
  • افزایش چشم گیر تردد مسافر و ناوگان باری از تمرچین پیرانشهر
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • افزایش ۴۲ درصدی تردد ناوگان باری از پایانه مرزی تمرچین
  • دولت زیرساخت‌های لازم را برای فعالیت بازارچه مرزی ایلام فراهم کرد