Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلیل کوهپایه زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به این پرسش که «آخرین وضعیت تولید واکسن ایرانی کرونا چگونه است؟» گفت: در دانشگاه علوم پزشکی ایران صحبتی که داشتیم این بود که دو واکسن که در ایران در حال آماده شدن برای تولید هستند، مراحل آزمایشگاهی و حیوانی آن‌ها را در حال اتمام است و قرار است وارد فاز حیوانی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد:‌دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز با قرار دادی با یکی از این شرکت‌ها قبول کرده تا فاز انسانی این واکسن را انجام دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: با یک شرکت دیگر که تولید این واکسن را در حال انجام دادن است، صحبت اولیه کره‌ایم تا به انجام فاز انسانی آن هم کمک کنیم.

کوهپایه زاده ابراز داشت: به علاوه این موضوعات، همکاران متخصص در رشته‌های مرتبط بنده در دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز با این شرکت‌ها ارتباط تخصصی و کاری دارند؛ البته ما واکسن را تولید نمی‌کنیم، بلکه شرکت‌های مخصوص تولید واکسن هستند و در واقع ما در بخش مرحله مداخلات انسانی شرکت می‌کنیم.

وی متذکر شد:‌امیدواریم با فراخوان‌هایی که برای افراد واجد شرایط می‌دهیم، بتوانیم هر چه زودتر تعداد مورد نظر واکسن برای این طرح به افراد مورد نظر تلقیح شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: هنوز واکسن برای انجام مداخلات انسانی به دست ما نرسیده، اما پیش بینی و حدس بنده این است که واکسن تا پایان زمستان به دست ما برسد.

کوهپایه زاده در پاسخ به این پرسش که «آیا می‌توان ادعا کرد تا یک واکسن کاملا ایرانی تولید شود؟»، بیان داشت:البته نمی‌توان این ادعا را کرد؛ چراکه همه حلقه‌های این فرآیند در اختیار ما قرار ندارد، اما آنچه به ما مربوط است از زمانی که واکسن در اختیار ما قرار گیرد، ما می‌توانیم ظرف دو ماه فاز انسانی واکسن را انجام دهیم و منتظر باشیم اگر نتایج قابل قبول بود، تولید شود.

وی در پاسخ به این پرسش که «چه پیش بینی درباره وضعیت کرونا در آینده دارید؟»، یادآور شد:‌فعلاً همه پیش بینی‌ها به سمت حرکت و گسترش ویروس کروناست و فاصله زیادی هم برای ایمنی جامعه وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: به نظر می‌رسد اگر در کل کشور ظرف دو هفته این محدودیت‌ها اجرا شود، حداقل ویروس در کشورمان زیاد مختل کننده زندگی‌مان نباشد، اما پیش‌بینی می‌شود تا یکسال آینده نیز این ویروس مهمان کشور‌ها و جهان است.     منبع:فارس

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا واکسن کرونا پارسی خبر کووید 19 رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۰۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند

 سید حسین سادات حسینی، رئیس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران، با اشاره به آمار تسهیلات تولید گوشی موبایل در سال ۱۴۰۲و عدم هماهنگی تسهیلات ارائه شده با اهداف تعریف شده در این بخش، از اعمال دقت بیشتر در صدور مجوز ساخت تلفن همراه خبر داد.

تولید گوشی موبایل با اعمال ضوابط جدید

به گزارش گجت نیوز، سید حسین سادات حسینی در این‌باره گفت:

در سال گذشته، بیش از ۱۰۰ شرکت درخواست خود را برای صدور مجوز تولید گوشی تلفن همراه ارائه کردند. پس از طی مراحل مشخص شده و دریافت برخی حمایت‌ها و تسهیلات، این شرکت‌ها فعالیت خود را آغاز کردند و مقرر شد وزارت صمت و وزارت ارتباطات، شرکت‌های درخواست‌کننده صدور مجوز را مورد بررسی و راستی‌آزمایی قرار دهند تا مشخص شود آیا امکانات و اعتبارات اختصاص‌یافته در جهت راه‌اندازی خط تولید و بهره‌برداری از آن استفاده شده است یا خیر.

به‌گفته رئیس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران، این راستی‌آزمایی‌ها منجر به آن خواهد شد که صدور مجوزهای جدید برای تولید تلفن همراه، مشمول دقت، بررسی‌ و زمان بیشتری شود.

همچنین طبق اعلام برخی از خبرگزاری‌های داخلی، اعطای تسهیلات به شرکت‌های تولیدکننده موبایل، گامی مهم در جهت حمایت از تولید داخلی و کاهش وابستگی به واردات در این حوزه محسوب می‌شود. با این حال، نظارت دقیق بر نحوه استفاده از این تسهیلات و اطمینان از به‌کارگیری آنها در مسیر تولید، امری ضروری است تا از هدررفت منابع و سوءاستفاده احتمالی جلوگیری شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • پدیده عجیب قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران؛ قلیان اکسیژن چیست؟
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • پدیده عجیب قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران
  • "قلیان اکسیژن"؛ بازی با جان جوانان در کافه‌های تهران