Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@14:28:18 GMT

وضعیت کرونا در کشور بعد از یک هفته محدودیت شدید

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۰۶۷۸

وضعیت کرونا در کشور بعد از یک هفته محدودیت شدید

خبرگزاری ایسنا: دکتر ایرج حریرچی درباره وضعیت فعلی کرونا در کشور، گفت: در یک هفته اخیر که پروتکل‌ها و محدودیت‌ها از سوی مردم رعایت شده است، شاهد هستیم که درون‌داد‌های سیستم مقابله با کرونا کاهش خوبی داشته اند. به عنوان مثال کاهش قابل توجه رفت و آمد‌ها چه در سطح درون شهری، چه در سطح برون شهری و چه در ساعات مختلف شبانه روز را شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین حضور و تماس اجتماعی مردم که منجر به نقض فاصله گذاری اجتماعی می‌شود نیز به میزان قابل توجه و چشمگیری کاهش یافته است و رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی، به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

حریرچی ادامه داد: با توجه به تجربه‌ای که در ۸۹ شهرستان در زمینه اعمال محدودیت‌ها داشتیم و به ترتیب با تصویب ستاد ملی کرونا، در ۴۳ و ۴۶ شهرستان، تعطیلی‌های مشابهی با شدت کمتر را در اوایل و اواسط ابان ماه تجربه کردیم، خوشبختانه اکثر این شهر‌ها از وضعیت قرمز بیرون رفته و به وضعیت نارنجی و زرد بدل شدند.

حریرچی تاکید کرد: بر این اساس امیدواریم شهر‌هایی که اکنون قرمز بوده و از هفته قبل مشمول محدودیت‌ها شده اند، این وضعیت را تجربه کنند.

حریرچی درباره هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم کرونا نیز گفت: کرونا به جز بیماری، بستری و مرگ و میر، هزینه هم دارد که شامل هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم است.

وی افزود: در بیمارستان‌های دولتی حداقل ۹۰ درصد هزینه‌ها را پوشش داده و حتی اگر فردی تحت پوشش بیمه نباشد، او را روی تخت بیمه می‌کنیم و ۹۰ درصد هزینه هایش را پوشش می‌دهیم، مراکز سرپایی به حدود ۵۰۰۰ مرکز در حال گسترش هستند و در تمام این مراکز سرپایی، تست و دارو برای مراجعین رایگان خواهد بود. هرچند که با کمک بسیج و ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، وسایل پیشگیری نظیر ماسک و ... ارائه دادیم و این اقدام به سمت ارزانی پیش رفته اند، اما با این حال هنوز هزینه‌هایی در این زمینه وجود دارد که برای مردم گران تمام می‌شود. به عنوان مثال هزینه‌های مستقیم بیمارانی که مستقیما به بخش خصوصی مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر کسی وسع مالی مراجعه به بخش خصوصی را ندارد، به بیمارستان دولتی مراجعه کند، گفت: ما در بیمارستان دولتی هیچ بیماری را پس نفرستاده و برنمیگردانیم. در حوزه سرپایی هم افرادی که وسع مالی ندارند که متاسفانه با توجه به شرایط اقتصادی تعداد این افراد زیاد است، حتما به مراکز دولتی برای درمان مراجعه کنند.

وی درباره هزینه‌های غیرمستقیم کرونا نیز گفت: به عنوان مثال در زمینه وسایل حفاظتی، ماسک و... هزینه‌هایی برای مردم وجود دارد. از طرفی اکنون با تورم زیادی که ایجاد شده، با اضافه شدن هزینه‌های مردم، محدود شدن سبد هزینه خانوار و انتقال عمده هزینه خانوار به مواد خوراکی و مسکن، هزینه‌های دیگر تحت فشار قرار گرفته و در آن‌ها رکود ایجاد می‌شود. قربانی اول این موضوع هم معمولا حوزه بهداشت و درمان است. به طوری که مردم مجبور می‌شوند از هزینه‌های بهداشت و درمان خود بکاهند.

وی گفت: البته ما در طرح شهید سلیمانی بحث تمرکز بر اقشار آسیب پذیر را آغاز کرده ایم که بسیج، هلال احمر، گروه‌های جهادی و سمن‌ها در این زمینه پیش قدم شدند. در عین حال از مردم هم می‌خواهم که کمک بیشتری به یکدیگر کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: کرونا محدودیت های سختگیرانه هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۰۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: استفاده از پلاژ‌های دولتی برای همه

وزیر کشور در استان مازندران گفت: همه زیرساخت‌های رفاهی موجود در سواحل به ویژه فضا‌های متعلق به دستگاه‌های دولتی باید مورد استفاده همه مردم قرار گیرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، احمد وحیدی وزیر کشور درباره آزادسازی پلاژ‌های دولتی در سواحل مازندران به نفع مردم گفت: همه زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی موجود در سواحل به ویژه فضا‌های متعلق به دستگاه‌های دولتی باید طبق قانون مورد استفاده همه مردم قرار گیرد و نباید در اختیار گروه خاصی از جامعه باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به این که آزادسازی سواحل مورد تاکید دولت است و گام‌های مهمی نیز در این زمینه برداشته شد باید این اقدام نیز انجام شود. البته تمام این کار‌ها را نمی‌توان در یک بازه کوتاه انجام داد و باید روند قانونی را در نظر گرفت و کار‌ها را دنبال کرد.

وی افزود: اصل ایده و هدف ما در دولت همین است که کار‌های مرتبط با توسعه زیرساخت‌های ساحلی بر همین منوال پیش برود. به ویژه در مناطقی که ساحل آزاد شده بخش خصوصی باید در چارچوب قانون فعال شود و به گونه‌ای که عموم مردم از زیرساخت‌های ساحلی بهره‌مند شوند ایفای نقش کند.

وزیر کشور تصریح کرد: نباید ساحل و زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی موجود در سواحل انحصاری شود که گروهی بتوانند از این فضا‌ها و امکانات بهره بگیرند و بخش بزرگی از مردم نتوانند. باید ساحل را برای استفاده همگانی آماده کرد.

وحیدی افزود: به شهرداران ابلاغ کردیم محوطه‌های ساحلی که در حوزه شهرداری‌هاست برای عموم مردم بهسازی شود. برای فضا‌هایی که در حوزه شهرداری‌ها نیست هم باید طوری برنامه‌ریزی کرد که طبق مقررات زیرساخت‌ها در اختیار عموم قرار بگیرد.

وزیر کشور با اشاره به مالکیت برخی دستگاه‌های دولتی بر مجتمع‌های تفریحی و رفاهی ساحلی اظهار کرد: دستگاه‌های دولتی هر خدمتی که می‌توانند کنند و هر زیرساختی که در این نواحی دارند باید به نفع عموم و برای بهره‌مندی همه مردم باشد.

وحیدی درباره برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری مرحله دوم انتخابات نیز گفت: تمهیدات لازم انجام شده و پیش‌بینی‌ها صورت گرفته تا تمام فرایند انتخابات الکترونیک انجام شود. در مازندران هم زیرساخت‌های لازم فراهم شده و آمادکی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات به صورت الکترونیک وجود دارد.

وزیر کشور در پاسخ به این پرسش که با توجه به تغییر استانداران مازندران و لرستان آیا جابه‌جایی استانداران ادامه خواهد داشت، گفت: برنامه‌ای برای تغییر سایر استانداران نداریم و استانداران ما با قدرت به کارشان ادامه می‌دهند.

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: استفاده از پلاژ‌های دولتی برای همه
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • چگونه ترکیه از صنعت خودروسازی ایران پیشی گرفت و ما بی توجه به فرمان رهبری دنبال مدیریت دولتی خودروسازی هستیم
  • ◄ گرانی خدمات دولتی برای رانندگان کامیون؛ گمرک هم هزینه ایکس ری را افزایش داد
  • هزینه ای جدید برای شماره گذاری خودرو در ایران
  • ظرفیت‌های غنی اصفهان به مردم ایران و جهان شناسانده شود
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان