Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام ارشد ترکیه‌ای روز شنبه بر ادامه حمایت آنکارا از باکو در مناقشه بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی تاکید کرد و خبر داد، به زودی ماموریت نظامیان ترکیه‌ای در جمهوری آذربایجان آغاز می‌شود.

بنا بر گزارش خبرگزاری «ترند» جمهوری آذربایجان، معاون رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که ماموریت نظامیان این کشور در جمهوری آذربایجان به زودی آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«فوآد اوکتای» امروز شنبه، همچنین بر تداوم حمایت‌های ترکیه از جمهوری آذربایجان درباره مناقشه این کشور با ارمنستان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی تاکید کرد.

این مقام ارشد آنکارا گفت: «ما در این ۳۰ سال درباره سرکوبگری ارمنستان در قره‌باغ، بمباران غیرنظامیان و شهرها در جریان حملات اخیر بی‌تفاوت نبوده‌ایم. برخلاف برخی کشورها که چشمشان را به روی این بی عدالتی بستند، ما در کنار (جمهوری) آذربایجان بودیم».

معاون رجب طیب اردوغان سپس به تصویب طرح ارسالی و مصوب دولت ترکیه در پارلمان این کشور برای اعزام و استقرار نیروی نظامی به جمهوری آذربایجان اشاره کرد.

معاون رئیس‌جمهور ترکیه افزود: «طبق مصوبه تصویب شده اخیر در پارلمان (ترکیه)، سربازان ما به زودی ماموریتشان را در (جمهوری) آذربایجان آغاز خواهند کرد».

به دنبال توافق اخیر سه‌جانبه سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای پایان دادن به جنگ بر سر قره‌باغ کوهستانی، پارلمان ترکیه ۲۷ آبان طرح پیشنهادی دولت برای اعزام نظامیان ترکیه به جمهوری آذربایجان را تصویب کرد(جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه معاون رئیس جمهور رجب طیب اردوغان جمهوری آذربایجان ارمنستان قره باغ روسیه جمهوری آذربایجان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۰۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت بهاره چغندرقند در آذربایجان‌غربی آغاز شد

علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز کشت بهاره چغندرقند در استان، گفت: سطح ابلاغی برای کشت چغندرقند در استان نسبت به پارسال هزار هکتار کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه امسال آرایش کشت مورد نظر به صورت ۵۰ در ۲۵ یا ۴۰ در۶۰ به کشاورزان و کارخانه داران ابلاغ شده، ادامه داد: آبیاری قطره‌ای یا نوار تیپ نیز نوع آبیاری مورد نظر برای این محصول است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: این وضعیت به هر یک از بوته‌های چغندرقند امکان می‌دهد که به حداکثر نور و مواد غذایی دست یابند و کمترین رقابت بین گونه‌ای را داشته باشند و در نهایت به حداکثر ظرفیت رشد و تولید خود برسند.

دیانتی با اشاره به اینکه انجام عملیات مکانیزه داشت مزرعه از قبیل کوددهی، مبارزه با آفات و برداشت مکانیزه توسط ماشین آلات در آرایش کشت مورد توجه است، افزود: صرفه جویی ۳۰ درصدی در مصرف آب افزایش تراکم بوته و سهولت در اجرای سیستم آبیاری تیپ از مزایای این نوع ابیاری است.

وی گفت: این اقدام در راستای کمک به احیای دریاچه ارومیه و بالا بردن راندمان آبیاری در کشت قرار دادی انجام می‌شود و تمامی مطالبات چغندر کاران استان نیز پرداخت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی به کشاورزان توصیه کرد: منابع کودی را با مراجعه به مراکز تامین کنند و به محض مساعد شدن هوا آن را مصرف کنند.

وی با اشاره به محصولاتی که در کشت بهاره کاشت می‌شود، افزود: حبوبات، نباتات علوفه‌ای و چغندرقند بخشی از این محصولات هستند که در کنار انواع سبزی و صیفی جات کاشته می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید
  • عکس جنجالی سفیر ایران با مجری تلویزیون باکو
  • کشت بهاره چغندرقند در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • تلاش دوباره مخالفان ترکیه برای شکست اردوغان
  • پاشینیان: ایروان دولت در تبعید قره‌باغ را به رسمیت نمی‌شناسد
  • اردوغان: به فرزند بی قانون غرب باید فشار بیاوریم | قطعنامه اجرایی خواهد شد
  • اردوغان: باید به فرزند بی‌قانون غرب فشار بیشتری وارد کنیم
  • انتخابات شهرداری استانبول / رقابت میان نامزدهای حزب حاکم و مخالف / رای تعیین کننده کردها
  • انتخابات شهرداری استانبول / رای کردها، تعیین کننده رقابت اصلی
  • ترکیه باید گام های عملی برای دفاع از مردم غزه بردارد