Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@12:12:23 GMT

واکسن کرونای اسپوتنیک ۵ در هند تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۱۰۰۱

واکسن کرونای اسپوتنیک ۵ در هند تولید می‌شود

یکی از توسعه دهندگان واکسن کووید ۱۹ روسیه اعلام کرد شرکت داروسازی هندی"هترو" بیش از ۱۰۰ میلیون دوز از این واکسن را تولید می‌کند.

به گزارش ایمنا، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RFID) در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیترو (Hetero)، یکی از شرکت‌های برتر داروسازی در هند، توافق کرده سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون دوز از واکسن "اسپوتنیک ۵" را برای مقابله با کووید ۱۹ بسازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق پیش بینی‌ها، تولید این واکسن در هند از اوایل ۲۰۲۱ میلادی آغاز می‌شود. طبق اعلام این صندوق، اسپوتنیک۵ در برزیل، چین و کره جنوبی نیز تولید خواهد شد.

کیریل دیمیتریف، مدیر صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه در این باره می‌گوید: مطمئن هستم "اسپوتنیک ۵" به یک بخش جدانشدنی از سبد واکسن هر کشوری تبدیل می‌شود که تمایل به حفاظت از شهروندان خود در برابر ویروس کرونا دارد.

در اوایل هفته گذشته روسیه اعلام کرد نتایج اولیه آزمایش بالینی نشان داده واکسن مذکور در مقابله با ویروس کرونا ۹۵ درصد کارآمد است. این کشور همچنین اعلام کرد بهای اسپوتنیک ۵ در بازارهای بین المللی به ازای هر دوز ۱۰ دلار بوده و به این ترتیب کمتر از قیمت واکسن‌های "بی وان تک" و مدرنا به است.

در حال حاضر سومین و آخرین مرحله از آزمایش بالینی واکسن مذکور با حضور حدود ۴۰ هزار داوطلب در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری مهر

کد خبر 458126

منبع: ایمنا

کلیدواژه: واکسن کرونا واکسن واکسن کووید ۱۹ تولید واکسن کرونا واکسن جدید واکسن جديد کرونا آخرین اخبار ویروس کرونا آخرین اخبار کرونا کرونا در جهان واکسن کرونای روسيه واکسن اسپوتنیک ۵ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اسپوتنیک ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۱۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی

محمدرضا واحدی جو در گفت‌وگو با قدس خراسان اظهار کرد: واکسیناسیون زائران حج عمره از امروز آغاز شده و تا یک هفته ادامه خواهد داشت.

مدیر مرکز پزشکی حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: این واکسیناسیون بر طبق زمان بندی انجام شده برای ۶۹ کاروان به تدریج در این یک هفته عملیاتی می‌شود که واکسیناسیون ۳۹ کاروانی که از مشهد و دو شهر فریمان و چناران هستند در مرکز درمانی امام خمینی (ع) مشهد انجام و زائران ۳۰ کاروان دیگر نیز در ۱۱ مرکز سایر شهرستان‌های خراسان رضوی به همان روال زمان بندی شده‌ای که کاروان‌ها اعلام شده انجام می‌پذیرد.

وی بیان کرد: تزریق واکسن مننژیت چهار ظرفیتی در این مرحله از واکسیناسیون برای کلیه زائرانی که طی دو سال گذشته این واکسن را دریافت نکردند الزامی است اما آن‌هایی که ۲۲ فرودین ۱۴۰۱ به قبل واکسن مننژیت را تزریق کردند یا تزریقی نداشتند ملزم به دریافت این واکسن به دلیل احتمال افزایش شیوع این بیماری در تجمعات هستند.

واحدی جو در پاسخ به این پرسش که آیا برای سفر حج عمره تزریق واکسن کرونا نیز انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر برنامه‌ای برای تزریق واکسن کرونا برای حجاج وجود ندارد و سایر واکسن‌ها از جمله آنفولانزا نیز با نظر پزشک خواهد بود.

مدیر مرکز پزشکی حج و زیارت خراسان رضوی بیان کرد: معاینات پزشکی بیش از ۹ هزار عمره گزاری که قرار است از خراسان رضوی به سزرمین وحی سفر کنند که چندی قبل آغاز شد به پایان رسید که با این وجود همه آماده مهیا شدن شرایط سفر هستند.
 

هاشم رسایی‌فر

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲
  • کامنت موشن| آیا کرونای دیگری در انتظار جهان است؟
  • واکسیناسیون ۳۰۰ هزار راس دام در استان همدان
  • مقایسه هزینه‌های نظامی آمریکا، چین و روسیه
  • هشدار صندوق بین‌المللی‌ پول نسبت به مصادره دارایی‌های روسیه
  • اسپوتنیک: موشک‌های ایران به حفاظت‌شده‌ترین نقطه اصابت کرد