Web Analytics Made Easy - Statcounter

به رغم اینکه بسیاری از مردم به خصوص کسبه و بازاریان خود را ملزم به رعایت محدودیت‌های پیش‌بینی شده در طرح جامع محدودیت‌های کرونایی می‌دانند اما تعدادی اندکی هنوز به دنبال دور زدن قوانین و مقررات وضع شده هستند.
براساس بررسی‌های صورت گرفته در محورهای مواصلاتی استان فارس به خصوص محورهای منتهی به شهر شیراز تنها خودروهای باری در حال تردد هستند و خودروهای شخصی به صورت بسیار محدود تردد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین میزان استفاده مردم از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی آنان افزایش یافته و کمتر فردی را می‌توان بدون ماسک در خیابان‌ها دید.
واحدهای صنفی ضروری که فعالیت آنان ادامه دارد نیز بیشتر به رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت خود و مشتریانشان توجه کرده‌اند.

روز تعطیل و ساده‌ انگاری محدودیت‌های کرونایی
با فرارسیدن نخستین جمعه از اجرای طرح جامع محدودیت‌های کرونایی، انگار در برخی نقاط تیم‌های نظارت و بازرسی هم به تعطیلی رفتند.
جمعه هفتم آذرماه ۹۹ بسیاری از اصناف غیرضرور در نقاط مختلف شهر به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کردند و در حال ارایه خدمات به مردم بودند.
حتی در ورودی‌های شهر شیراز که همواره پلیس از ابتدای اجرای طرح جامع محدودیت‌های کرونایی، مانع ورود خودروهای غیربومی می‌شد براساس مشاهدات عینی خبرنگار ایرنا در حدود ۱۹:۳۰ سختگیری‌ها برای ورود خودروهای غیربومی از مسیر پلیس‌راه شیراز-اصفهان وجود نداشت و بسیاری از خودروها با پلاک های غیر بومی به راحتی وارد شیراز شدند.

فعالیت برخی اصناف در سکوت
در حالی که به نظر می‌رسد بسیاری از اصناف فعالیت خود را تعطیل کرده‌اند اما برخی واحدهای صنفی از جمله آرایشگاه‌های زنانه و مردانه و کافی‌شاپ ها در سکوت به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
ورود به اینگونه واحدهای صنفی تلفنی و براساس هماهنگی‌های قبلی در حال انجام است و با وجود دوربین‌های مداربسته نصب شده در ورودی این واحدهای صنفی، ورود و خروج بدون نگرانی از هرگونه برخورد دستگاه‌های نظارتی انجام می‌شود.
بسیاری از باشگاه‌های بدنسازی مردانه و زنانه نیز همچنان به صورت رسمی و غیررسمی به فعالیت خود ادامه می‌دهند و میزبان ورزشکاران هستند.

استقبال مردم از محدودیت در تردد شبانه
هرچند در طول روز برخی مردم و اصناف محدودیت‌های پیش‌بینی شده را به درستی اجرا نمی‌کنند اما مردم استقبال خوبی از محدودیت درون شهری در تردد شبانه کردند.
شیراز از ابتدای شب یکم آذرماه ۹۹ تا شب جمعه هفتم آذرماه ۹۹ خلوت‌ترین شب‌ها را به خود دید و در خیابان‌های شهر خبری از تردد آنچنانی نیست.
محدود شدن تردد شبانه به بسیاری از دورهمی‌ها خاتمه داد که این مساله به قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا کمک می‌کند.

کارکنان غیرضروری در خانه ماندند
پس از سخنان رییس سازمان اداری و استخدامی و همچنین مصاحبه معاون استاندار فارس با ایرنا مبنی بر اینکه روز شنبه هشتم آذرماه ۹۹ تنها کارکنان ارایه کننده خدمات ضروری در محل کار حاضر شوند، امروز شاهد اجرایی شدن این موضوع در سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی استان بودیم.
هرچند بسیاری از کارکنان موافق کاهش تعداد یا دورکار شدن هستند اما برخی نیز انتقاداتی به این مساله دارند و می‌گویند با کاهش کارکنان ،تردد کاهش نمی یابد ،فقط کارمند حاضر شده در محل کار باید برای پاسخگویی به ارباب رجوع بیشتر وقت بگذارد لذا باید به جای کاهش تعداد کارکنان، تمام دستگاه‌های اجرایی غیرضرور تعطیل شوند.
بر اساس سطوح تعیین شده در اپلیکیشن ماسک، ۱۸ شهرستان استان فارس در وضعیت قرمز، ۱۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و پنج شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار گرفته‌اند.
طرح جامع محدودیت های کرونایی از روز شنبه یکم آذرماه ۱۳۹۹ آغاز شده است.بنا به اعلام مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در شهرستان‌های قرمز کرونایی به مدت ۲ هفته مشاغل سطح ۲، ۳ و ۴ تعطیل شدند و تنها یک سوم کارمندان در محل کار حضور دارند.
همچنین در شهرستان‌های نارنجی مشاغل سطح ۳ و ۴ تعطیل هستند و ۵۰ درصد کارمندان ادارات در محل کار حضور پیدا می‌کنند. در شهرستان‌های زرد نیز مشاغل سطح چهار تعطیل شدند و دو سوم کارکنان ادارات به مردم خدمات ارایه می‌دهند.

برچسب‌ها شیراز فارس محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیراز فارس محدودیت های کرونا شیراز فارس محدودیت های کرونا اخبار کنکور طرح جامع محدودیت های کرونایی واحدهای صنفی فعالیت خود محل کار آذرماه ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۱۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد

ایمان محرابی نیا مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه محدودیت های ترافیکی در تردد موتورسیکلت اعمال شده است گفت:  تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه مورخ ۵ اردیبهشت الی ساعت ۶ صبح روز شنبه مورخ ۸ اردیبهشت از محور‌های کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه، محور تهران - سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع  است .   وی افزود:  در محور کندوان محدودیت تردد در خودروهای سواری اعمال شده و از ساعت  ۱۴ الی ۲۴ روز جمعه در دستور کار قرار گرفته است به طوری که از ساعت ۱۴ آزادراه تهران - شمال اعمال محدودیت تردد برای خودرور‌های به مقصد چالوس انجام می‌شود و از ساعت ۱۵ ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد به صورت کامل اجرایی می شود.   محرابی نیا اظهار کرد:  از ساعت ۱۷ از مرزن آباد به سمت تهران یک طرفه اجرا می‌ شود واز  از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌شود. همچنین تردد از مسیر جاده قدیم تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد است.   او بیان کرد:  تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودرو‌هایی که قصد عزیمت به چالوس در روز‌های اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۱۲ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.   وی گفت: در محور هراز در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه محدودیت یک طرفه مقطعی روز جمعه مورخ ۷ اردیبهشت به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بلعکس انجام خواهد شد.   وی افزود:  تردد تمامی کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روز چهارشنبه مورخ ۵ اردیبهشت و همچنین از ساعت ۶ الی ۲۴ روز‌های پنجشنبه و جمعه مورخ‌های ۶ و ۷ اردیبهشت از محور هراز ممنوع است. باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • طرح زوج و فرد در تهران حذف می شود | محدودیت جدید برای موتورسیکلت‌ها در اطراف بازار
  • زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان
  • زمان اجرای تغییرات در طرح ترافیک تهران
  • محدودیت تردد در محور امرآباد- شانق در اراک + تصویر
  • هشدار محدودیت تردد در محور کرج چالوس
  • محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • اعمال محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین