Web Analytics Made Easy - Statcounter

یونان از اتحادیه اروپا خواسته است تا محدودیت های مشخصی برای مقابله با اقدمات تنش زای ترکیه در آبهای مورد مناقشه در شرق مدیترانه در نظر بگیرد.

به گزارش «انرژی امروز» نیکولاس دندیاس، وزیر خارجه یونان به خبرگزاری بلومبرگ گفته است «اروپا نمی‌تواند وانمود کند که ترکیه در این منطقه به عنوان یک بازیگر قابل قوبل فعالیت می کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، یونان انتظار دارد که اتحادیه اروپا مشخص کنند که این کشورها اقدامات ترکیه را در این منطقه خطرناک می بینند. این اتحادیه باید برای جلوگیری از سیاست های مجرمانه آنکارا اقدامات جدیدی در پیش بگیرد.

از زمانی که آنکارا پروژه های اکتشاف نفت و گاز را در مناطق مورد مناقشه در دریای مدیترانه آغاز کرده است تنش بین ترکیه و یونان از تابستان امسال بیشتر از هر زمان دیگری شده است.

در ماه اکتبر اتحادیه اروپا از آنکارا خواست از اکتشافات یک‌جانبه در آبهای مورد مناقشه با یونان دست بکشد. اما ترکیه این اکتشافات را ادامه داده و در عین حال مذاکرات بسیاری با یونان برای تعیین مرزهای دریایی در جریان دارد.

روز سه شنبه، جوزب بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل گفت «مطمعنا ما در لحظه بسیار حساسی در روابطمان با ترکیه هستیم. رهبران اروپایی باید تصمیم بگیرند که چطور می توانند تحریم های جدیدی برای ترکیه در نظر بگیرند».

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه هم گفته است که این کشور به دنبال روابط با اروپاست. او می گوید «ما خود را در ترکیه می بینیم و نه جای دیگر و می خواهیم که آینده مان را در اروپا بسازیم».

از سویی یونان از شرکای اروپایی خود به ویژه آلمان خواسته فروش اسلحه به ترکیه را متوقف کند.

یونان می گوید آلمان بزرگ ترین کشور و اقتصاد اروپاست و می تواند جلوی صادرات اسلحه به کشورهایی را بگیرد که در مقابل اعضای اتحادیه اروپا ایستاده اند.

یونان آمادگی خود را برای مذاکره با ترکیه برای تعیین حدود دریایی اعلام کرده است.

آتن می گوید اگر دو کشور در این مذاکرات به نتیجه نرسیدند باید در یک دادگاه بین المللی شکایت خود را مطرح کنند.

برچسب هااتحادیه اروپا (EU) انرژی امروز ترکیه جوزپ بورل حفاری ترکیه در مدیترانه مدیترانه یونان (کشور یونان)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اتحادیه اروپا EU انرژی امروز ترکیه جوزپ بورل حفاری ترکیه در مدیترانه مدیترانه یونان کشور یونان آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۱۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس توافق‌نامه‌ای که اتحادیه اروپا و ژاپن امضاء کرده‌اند، آن‌ها روی تولید مواد جدیدی همکاری می‌کنند که در بخش‌های بحرانی اقتصاد، مانند انرژی‌های تجدیدپذیر، باتری‌ها، ساختمان‌های با انتشار کربن صفر و نیمه‌هادی‌ها استفاده می‌شود. آن‌ها به دنبال ایجاد پلتفرمی به منظور به اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به تحولات سیاست‌گذاری و تحقیق روی فرصت‌های همکاری مشترک هستند.

اتحادیه اروپا گفته است که این مواد پیشرفته برای انتقال سبز و دیجیتال مهم بوده و “بخش حیاتی از حاکمیت اقتصادی و استقلال راهبردی” هستند.

اتحادیه اروپا مواد پیشرفته را موادی می‌داند که برای ایجاد عملکرد برتر یا عملکردهای خاص طراحی شده اند. یک مثال در این مورد، گرافن است. اتحادیه اروپا انتظار دارد که تقاضا برای مواد پیشرفته در سال‌های آینده به میزان قابل توجهی افزایش یابد و معتقد است که کشورهای این اتحادیه به همراه ژاپن در این فناوری جایگاه رهبری جهانی را دارند. این توافق‌نامه پس از راهبرد اخیر پیشنهاد شده توسط کمیسیون اروپا برای حرکت به سمت “رهبری صنعتی اتحادیه اروپا” در مواد پیشرفته تدوین شد.

این توافق‌نامه جدید بر موفقیت همکاری اتحادیه اروپا با ژاپن در علوم مواد، که شامل توسعه مواد جدید برای جایگزینی فلزات بحرانی و مواد پیشرفته برای صنعت الکترونیک برق است، تکیه دارد. ایلیانا ایوانووا، کمیسر اتحادیه اروپا معتقد است که این گفتمان جدید در مورد مواد پیشرفته “همکاری اتحادیه اروپا با ژاپن در تحقیق و نوآوری” را تقویت می‌کند.

ایوانووا گفت: «این مواد برای انتقال ما به آینده سبز بسیار مهم هستند و با همکاری مشترک می‌توانیم سریع‌تر به آنجا برسیم. من مشتاقانه منتظر دیدن نتایج این همکاری جدید با ژاپن هستم.»

پیش از این اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش‌های مختلف تحقیقات با هم همکاری کرده‌اند.

کد خبر 6080849 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا
  • بازی مجدد اتحادیه اروپا با مهره سوخته تحریم‌ها علیه ایران
  • لیگ کنفرانس اروپا؛ امروز: کار دشوار آستون ویلادر فرانسه
  • ائتلاف چند کشور علیه ایران | تصمیم ضدایرانی گروه هفت مشخص شد
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • بورل: نمی‌توانیم سپاه را «تروریستی» اعلام کنیم | به نفع همه است شاهد رویارویی نباشیم
  • اتحادیه تشکل های صنفی کامیونداران ایران وجود خارجی ندارد
  • جنگ کریدورها| هند و یونان علیه چین و ترکیه؛ جایگاه ایران کجاست؟ + فیلم