Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@09:22:13 GMT

۲۰ هزار تن برنج از شالیزارهای شادگان برداشت شد

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۱۲۷۴

۲۰ هزار تن برنج از شالیزارهای شادگان برداشت شد

خلیل منیعات شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:در سال زراعی جاری بیش از چهار هزار و ۸۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شادگان زیر کشت شلتوک رفت و برداشت محصول از این زمین‌ها اکنون به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه برداشت محصول برنج از اواسط آبان ماه در شادگان آغاز شد افزود: برنج در اکثر نقاط شادگان به ویژه بخش مرکزی و دارخوین کشت شد و از هر هکتار شالیزار چهار هزار و ۵۰۰ کیلوگرم برنج برداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شادگان میزان برداشت شلتوک از مزارع شادگان در سال زراعی گذشته را ۲۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: در سال زراعی جاری به دلیل محدودیت کشت در حوضه رودخانه جراحی و کمبود آب کشاورزی با کاهش میزان کشت شلتوک در شهرستان روبه رو  بودیم.

منیعات با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی برداشت شلتوک در مزارع شادگان بیان کرد: محصول برنج برداشت شده از زمین‌های شادگان علاوه بر بازار استان خوزستان و سایر استان‌های کشور به فروش خواهد رسید.

وی گفت: ۱۰ درصد از شلتوک کشت شده در شادگان رقم اصلاح شده و ۹۰ درصد نیز از نوع بومی است.

شهرستان شادگان در جنوب خوزستان در انتهای حوضه رودخانه کارون و جراحی قرار دارد. 
این شهرستان یکی از مراکز عمده تولید محصولات کشاورزی در خوزستان است. 

شادگان با ۵۷ هزار هکتار اراضی قابل کشت با آب و هوای گرم و مرطوب یکی از مراکز تامین محصولات گرمسیری در استان خوزستان است.گندم، سبزی ، بامیه و خرما از عمده‌ ترین محصولات کشاورزی شادگان هستند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی شادگان برنج خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی شادگان برنج خوزستان وزارت جهاد کشاورزی شادگان برنج خوزستان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۱۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام شخم اولیه ۹۸ درصد از اراضی کشاورزی رودسر

حسین نیکفرجام در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به شروع فصل کشت و زرع در گیلان اظهار کرد: تاکنون ۹۸ درصد شالیزارهای رودسر اجرای شخم اولیه انجام شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان رودسر دارای ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار شالیزار است، افزود: حدود ۷۰ درصد از شالیزارهای شهرستان رودسر خزانه گیری و یک درصد نشاء کاری شده است.

نیکفرجام میزان کود تأمین شده برای شهرستان تا پایان فروردین ۴۰۵۹ تن و میزان کود جذب شده توسط کشاورزان را ۴۰۳۲ تن برای زراعی و باغی اعلام کرد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی رودسر تصریح کرد: برنج محصول استراتژیک شهرستان رودسر محسوب شده و این شهرستان رتبه ششم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: شالیکاران زحمت کش برای کشت این محصول با اهمیت علاوه بر بهره گیری از تجربه باید به توصیه‌های فنی کارشناسان جهاد کشاورزی برای برخورداری از فصل زراعی بدون دردسر توجه کنند تا محصولی بیشتر و با کیفیت تولید شود.

نیکفرجام تصریح کرد: خزانه گیری برنج یکی از مهمترین مراحل شالیکاری به شمار می‌رود، کشت برنج که با خزانه گیری برای جوانه زدن بذرها آغاز می‌شود باید با انتخاب بذرهای مناسب، به موقع و در دمای مساعد همراه باشد.


کد خبر 6084923

دیگر خبرها

  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • برداشت حدود ۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • بازار برنج را بدون حمایت دولت نمی‌توانیم مدیریت کنیم
  • اسناد مالکیت ۵ تالاب استان خوزستان صادر شد
  • آغاز برداشت گندم از مزارع شادگان
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران
  • انجام شخم اولیه ۹۸ درصد از اراضی کشاورزی رودسر
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان