Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، حزب‌الله لبنان عملیات تروریستی روز گذشته در تهران را که منجر به شهادت «محسن فخری‌زاده» دانشمند و استاد برجسته ایرانی شد به‌ شدت محکوم کرد.

حزب‌الله با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: با همه قدرت کنار ایران و ملت آن در مقابله با تهدیدات و توطئه‌های خارجی می‌ایستیم.

در ادامه بیانیه حزب‌الله آمده است:ما همچنین در مقابله با ائتلاف جدید رژیم صهیونیستی با شماری از کشورهای منطقه، کنار ایران هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حزب‌الله لبنان همچنین تأکید کرد: ایران می‌تواند جنایتکاران را شناسایی و هر دستی را که به تجاوز علیه دانشمندان و مسئولان آن دراز می‌شود، قطع کند.

انتهای پیام/

 

منبع: تقریب

کلیدواژه: شهید فخری زاده حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۱۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد

آفتاب‌‌نیوز :

سید احمد علم الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور زائران و مجاوران در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن گرامیداشت ۲۹ فروردین و روز ارتش به تشریح دستاورد‌های غرورآفرین عملیات وعده صادق پرداخت و اظهار کرد: افتخارات حماسه آفرین نیرو‌های مسلح در ارائه قدرت و توانمندی ملت ایران و سرکوب قدرت‌های مستکبر، بیش از همه در عملیات فتح آفرین اخیر نمایان شد؛ یعنی جایی که مواضع رژیم صهیونیستی در مقام دشمن منفور این ملت، ذلیل و منهدم شد.

سه خطای محاسباتی در سنجش عملیات اخیر

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به اشتباهات محاسباتی برخی رسانه‌ها در واکاوی ابعاد عملیات وعده صادق خاطرنشان کرد: در این باره، چند نکته قابل توجه است که عرض میکنم. اولاً اینکه باید هدف اصلی و دقیق این عملیات را موردبررسی و شناخت قرار داد تا سردرگمی و خطای محاسباتی برخی رسانه ها، افکار عمومی را گمراه نکند. سه خطایی هم که در تحلیل صورت می‌گیرد، مربوط به سنجش توفیق یا عدم توفیق عملیات بر مبنای تحمیل تلفات انسانی، تخریب و تحمیل ویرانی یا درصد اصابت موشک‎هاست.

وی افزود: هدف اصلی این عملیات، معرفی معنای دقیق قدرت به آن دسته از جریان‌های استکباری بود که تا پیش از این، در شناخت پهنه اقتدار نظام و این ملت دچار اشتباه بودند. حتی میتوان گفت خود اسرائیل هم خیلی مهم نبود بلکه هدف اصلی قدرت‌های استکباری غربی بود تا بدانند اگر قرار بر عملیات نظامی ایران باشد، هیچ پایگاه، موضع یا حتی فرزند نامشروعی از آن‌ها در منطقه و جهان، روی امنیت را نخواهد دید.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این همه قدرت ما نبود. اینکه ۳۰۰ موشک و پهپاد در یک لحظه با این سرعت و قدرت، فضای آسمان فلسطین اشغالی را در بر بگیرد، برای آن‌ها خیلی مهیب و چشمگیر بود، اما بنا بر تأکید سردار سرافراز سپاه اسلام، سردار حاجی زاده، ما هنوز از خرمشهر، سجیل، حاج قاسم، خیبرشکن و هایپرسونیک هایمان استفاده نکردیم که اگر می‌کردیم، هرکدامشان برای نابودی بخشی از اراضی اشغالی کافی بود.

عقب نشینی آمریکا، سند استیصال غرب است

علم الهدی با تأکید بر اینکه عملیات وعده صادق، آمریکا را از حمایت آشکار صهیونیست‌ها پشیمان کرد، گفت: رئیس جمهور آمریکا چندی قبل اعلام کرده بود که اگر اسرائیل وجود نداشت، بازهم ایالات متحده برای حفظ مصالح خود در این منطقه ناچار بود یک اسرائیل به وجود بیاورد. علاوه بر این، آن آقا در یک سخنرانی رسمی دیگر تأکید کرده بود که حمایت آمریکا از امنیت اسرائیل تزلزل ناپذیر است. یک جای دیگر هم گفته بود اگر جنگ ایران و اسرائیل آغاز شود، ما از رژیم صهیونیستی دفاع می‌کنیم، اما پس از عملیات وعده صادق، آقای بایدن در کمال وقاحت تصریح کرد که حمایت آمریکا از امنیت اسرائیل نظامی نیست و منحصر در حمایت دیپلماتیک و سایبری است.

وی تأکید کرد: برادران و خواهران، چه شده که آمریکا وحشت کرده و تأکید می‌کند که حمایت نظامی ندارند؟ آن‌ها اینطور می‌گویند تا وجهه و هیمنه آن‌ها زیر سوال نرود و بتوانند بگویند قدرت نمایی ایران با درهم کوبیدن قدرت نظامی آمریکا همراه نبوده است.

امام جمعه مشهد بیان کرد: بعد از عملیات وعده صادق بود که سیاستمداران دنیا و تحلیلگران عالم همه اذعان پیدا کردند که ایران گذشته با ایران امروز تفاوت دارد. این دستاورد اصلی عملیات وعده صادق بود که به دنیا نشان داد، نظم جدیدی درحال شکل گیری است و در این نظام جدید، ایران اسلامی در مقام یک ابرقدرت کنش گری دارد.

رویکرد «طرح نور»، برخورد قهری نیست

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های خود به صراحت تأکید کرده اند که بی حجابی، خلاف قانون و گناه شرعی است 

وی افزود: در جریان اجرای طرح موفق نور که به همت عزیزان نیروی انتظامی درحال اجراست، یک عده افراد ناآگاه و مغرض برای اینکه اسلام را بکوبند، می‌گویند این حرکت یک برخورد زورمندانه است و اینطور جلوه می‌دهند که بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله است؛ نخیر اینطور نیست. تشکل‌های حجاب و عفاف به همراه طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر، همراه نیروی انتظامی شده اند. رویکرد اصلی طرح نور، تذکر محترمانه و ارشاد است، نه برخورد و اقدام قهری.

 علم الهدی ادامه داد: در مرتبه اول، این‌ها تذکر می‌دهند و خیلی‌ها می‌پذیرند و می‌روند، چون همه مسلمانند و دارند در این کشور زندگی می‌کنند، اما کسی که بایستد، در مقام قانون شکن بر عمل خود اصرار کند و دست به مقابله و برخورد بزند، فردی است که در مقابل قانون ایستاده و راهی جز برخورد با او باقی نمی‌ماند. مثل همان کوچه یا معبری که ابتدای آن، تابلوی ورود ممنوع نصب می‌کنند و همه تابع هستند، اما اگر آقایی وارد شد، اصرار داشت ورود ممنوع را زیرپا بگذارد و برای بی قانونی خود به پلیس هم معترض شد، بدیهی است موردبرخورد قرار می‌گیرد. آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل‌تر است؟

وی با بیان اینکه طرح نور، تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت بی حجاب هاست، بیان کرد: در یک محاسبه‌ای که اخیراً انجام شده معلوم است که درصد افراد بی حجابی که اصرار بر تخطی از قانون دارند، بخش بسیار محدود و اندکی از جمعیت افراد بی حجاب است. به همین دلیل، طرح نور نه به عنوان یک برنامه قهری بلکه در مقام یک طرح تبیینی، ارشادی و فرهنگی مطرح است.

تبیین حجاب باید در مدارس انجام شود

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه تبیین و گفتگو با محوریت حجاب باید از سطح مدارس آغاز شود، گفت: یک تقاضا هم در انتها از عزیزان آموزش و پرورش دارم. در این دبیرستان‌ها و به خصوص دبیرستان‌های دخترانه که این روز‌ها فعال هستند، دختران و بچه‌های ما مشغول تحصیل اند. این‌ها میوه‌های دل انقلاب و ذخایر آینده کشور هستند که در آینده، جامعه از استعداد‌های سرشارشان بهره‌مند خواهد شد بنابراین اگر آموزش و پرورش موافقت کند تا تشکل‎های مردمی و اساتید حوزه عفاف و حجاب بتوانند زمینه توجیه، تبیین و گفت و گوی اقناعی درباره حجاب را نسبت به جامعه مخاطب دختران نوجوان و جوان دنبال کنند، صیانت مؤثرتری از فرهنگ غنی اسلامی ایرانی صورت خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • دفاع علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد
  • رژیم صهیونیستی پشتوانه تمامی فتنه‌ها است
  • آیت الله علم الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است
  • هشدار درباره توطئه جدید اشغالگران علیه مسجدالاقصی
  • فرمانده کل ارتش: جز حضرت امام (ره) و رهبر انقلاب، کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود/ در راستای بیانیه گام دوم وظیفه‌ ارتش این است که هم منتظر باشد، هم مستحق ظهور؛ یعنی ارتشی که آرمانش نابودی رژیم صهیونیستی و فروکشیدن استکبار از اریکه‌ قدرت
  • انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
  • مشارکت برای مقابله بر دشمن مشترک
  • پایگاه «میرون» اسرائیل زیر آتش موشک‌های حزب‌الله
  • مقاومت لبنان ۲ پایگاه‌ نظامی اسرائیل را هدف قرار داد
  • آتش سنگین حزب‌الله علیه مواضع نظامیان صهیونیست