Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی صفی‌خانی امروز در گفت‌وگو با فارس همدان با بیان اینکه در حال حاضر در فصل مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی قرار داریم  اظهار کرد: جا‌به‌جایی با سختی راه در این شرایط آب و هوایی می‌تواند از دلایل تلفات پرندگان باشد اگرچه در تالاب آقگل تلفات انگشت‌شماری از پرندگان مشاهده شده است.

وی با اشاره به اینکه به صورت مداوم و مستمر با همکاری اداره کل دامپزشکی همدان در حال رصد و پایش تمام زیستگاه‌های تالابی استان هستیم افزود: هر نوع تلفات در زیستگاه‌های تالابی با حساسیت پایش و نمونه برداری انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست همدان با تأکید بر اینکه طی چند هفته اخیر نمونه‌برداری‌ها و پایش‌ها نشان از منفی بودن تست‌ها در زمینه آنفولانزا فوق حاد پرندگان دارد تصریح کرد: در استان همدان به ویژه تالاب آقگل هیچ نوع تست مثبتی گزارش نشده است.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون نتیجه هیچ کدام از تست‌ها موید مثبت بودن و وجود آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان در استان نبوده است، اگرچه به دوستداران طبیعت توصیه می‌کینم از نزدیک شدن به زیستگاه تالابی و مراکز حساس خودداری کنند و به پرندگان زنده و یا لاشه آن دست نزنند.

صفی‌خانی در ادامه به شماره ۱۵۴۰ برای ارتباط مردمی با محیط زیست اشاره کرد و گفت: تلفات در تالاب آق گل به صورت گسترده نبوده و تمام موارد با پروتکل‌های بهداشتی بررسی و نمونه‌برداری شده و خوشبختانه هیچ مورد مثبتی کشف نشده است.

وی با اشاره به اینکه پرندگان در حین مهاجرت با سایر بیماری‌ها و عدم تغذیه مناسب مواجه هستند که موجب از بین رفتن آنها می‌شود ادامه داد: تلفات موجود بین پرندگان آق‌گل ناشی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نبوده است.

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست همدان یادآور شد: به دلیل فصل مهاجرت و موضوع مسیر پرندگان  با دقت و با حساسیت بیشتری پایش‌ها انجام می‌شود چراکه پرنده مهاجر ممکن است در مسیر مهاجرت دچار بیماری شود از همین رو با دقت بیشتری رصد انجام می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از مردم فهیم استان خواهشمندم از نزدیک شدن به پرندگان وحشی و زیستگاه‌های تالابی خودداری و موارد مشاهده خود را به اداره کل محیط زیست اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/89033/

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست مهاجرت پرندگان زیستگاه های تالابی آنفولانزا فوق حاد پرندگان فوق حاد پرندگان محیط زیست اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۱۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس: ما از حمله ایران به اسرائیل از قبل آگاهی نداشتیم

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی، بار دیگر موازنه قوا را به این منطقه بازگرداند. تهران گرچه طی این حمله ضربات سهمگینی به دشمن صهیونیست وارد ساخت، اما در نهایت ایران به دنبال آن بود که به طرف مقابل بفهماند عبور از خطوط قرمز این کشور تبعات سنگینی درپی خواهد داشت. در این میان، برخی رسانه‌ها از اعلام قبلی ایران به کشور‌های غربی پیرامون این حمله خبر می‌دهند. 

به گزارش الجزیره، دولت انگلیس امروز (دوشنبه) اعلام کرد خبری مبنی بر حمله ایران به اسرائیل دریافت نکرده است. 

لندن مدعی است: ما از پیش از این حمله اطلاع نداشتیم و ما را از قبل در جریان این موضوع قرار نداده بودند. با این حال، ما بار دیگر حمله مستقیم ایران به اسرائیل را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کنیم. 

این سخنان پس از آن مطرح می‌شود که حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران روز گذشته اعلام کرد تهران ۷۲ ساعت پیش از حمله موشکی و پهپادی به اسرائیل، کشور‌های همسایه و آمریکا، متحد نزدیک این رژیم را در جریان قرار داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آمار تلفات جاده ای در تعطیلات عید فطر در ترکیه
  • کوچ پرندگان به تالاب کمجان
  • افزایش تلفات بارندگی و سیل شدید در عمان (فیلم)
  • رودخانه سفیدرود، زیستگاه اصلی زادآوری ماهیان خزری
  • کشف محموله غیر مجاز ماهی‌های تالابی در شادگان
  • انگلیس: ما از حمله ایران به اسرائیل از قبل آگاهی نداشتیم
  • «انگشت طلا» ۶ جایزه از جوایز فیلم هنگ‌کنگ را برد
  • پرواز فلامینگو‌ها برفراز گاوخونی اصفهان
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • چرا زمین‌لرزه تایوان تلفات کمی داشت؟