Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@22:39:56 GMT

حداقل ۲۲ داعشی در مرکز ترکیه بازداشت شدند

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۱۵۷۲

حداقل ۲۲ داعشی در مرکز ترکیه بازداشت شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع رسانه‌ای در ترکیه از بازداشت حداقل ۲۲ نفر از تروریست‌های داعش در عملیات روز گذشته نیروهای امنیتی این کشور خبر دادند. 

یک منبع امنیتی ترکیه‌ای که نخواست نامش فاش شود، خبر داد که در عملیات روز شنبه پلیس ضد تروریسم ترکیه در استان یوزگات، حداقل ۲۲ تبعه عراقی عضو داعش بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری آناتولی ترکیه این خبر را به نقل از این منبع امنیتی ناشناس منتشر کرد.

در گزارش این رسانه آمده است: «ترکیه در سال ۲۰۱۳ به اولین کشورها در جهان تبدیل شد که داعش را یک گروه تروریستی اعلام کرد و از آن زمان، هدف حملات متعدد این سازمان تندرو قرار گرفته است. حداقل ۱۰ بمبگذاری انتحاری، هفت حمله با استفاده از بمب و ۴ حمله مسلحانه (داعش) ۳۱۵ نفر از مردم ترکیه را کشت و ۳۱۵ تن دیگر را زخمی کرده است».

هر چند اشاره این رسانه بر هدف قرار گرفتن ترکیه توسط داعش تاکید درستی است اما در سال‌های ابتدایی ایجاد خلافت ادعایی آنها در سوریه، برخی رسانه‌ها گزارش‌هایی درباره ارتباط برخی عناصر نهادهای اطلاعاتی ترکیه با تروریست‌ها و استفاده بدون مانع داعشی‌ها از مرز ترکیه برای جذب تروریست‌ها از سراسر جهان و همچنین فروش نفت قاچاق منتشر کردند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه داعش عراق سوریه بازداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۱۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصف اعضای داعش خراسان اتباع این کشور هستند

به گزارش همشهری آنلاین، نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به نقش فزاینده اعضای تاجیکستانی داعش خراسان درباره حملات اخیر این گروه تروریستی نوشت: تنها در سال گذشته، تاجیک‌ها در حملاتی در روسیه، ایران و ترکیه و همچنین نقشه‌هایی برای انجام حملات در اروپا که پیش از انجام خنثی شد، دخیل بودند.

گزارش افزود: کارشناسان می‌گویند گمان می‌رود داعش خوراسان چندین هزار نیرو داشته باشد که تاجیک‌ها بیش از نیمی از آنها را تشکیل می‌دهند.

رسانه آمریکایی نیویورک تایمز تأکید کرد آنچه اتباع تاجیکستان را در برابر جذب توسط داعش آسیب‌پذیر می‌کند، نظام کنونی، دین‌ستیزی و فقر فزاینده در این کشور است که به نارضایتی‌ها دامن می‌زند و میلیون‌ها کارگر مهاجر را به جستجوی زندگی بهتر در خارج از این کشور سوق می‌دهد.

«محمد یعقوب مجاهد» وزیر دفاع و رئیس کمیسیون امور امنیتی حکومت طالبان پیش از این گفته بود اتباع تاجیکستانی و پاکستانی در حملات داعش بر مساجد، خانقاه‌ها، علمای مذهبی و مکان‌های عمومی در افغانستان دست داشته‌اند.

وی همچنین تصریح کرده بود شمار زیادی از اتباع تاجیکستانی و پاکستانی در عملیات نیروهای طالبان کشته و شماری هم بازداشت شده‌اند.

وزیر دفاع حکومت طالبان همچنین از کشورهای تاجیکستان و پاکستان خواسته بود تا مرزهایشان را کنترل کنند.

کد خبر 846117 منبع: تسنیم برچسب‌ها تاجیکستان خبر ویژه داعش

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • کمین نیروهای حشد شعبی برای به دام انداختن عناصر داعشی در «حمرین»
  • نصف اعضای داعش خراسان اتباع این کشور هستند
  • بازداشت ۳۶ مظنون داعشی در ترکیه
  • طالبان: نیمی از اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند
  • انهدام مقرهای تروریست‌ها در شرق و مرکز سوریه