Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ۷۵۰ واحد مسکونی در یکی از زمین‌های موقوفه شهرستان نجف‌آباد در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، مهدی پندار در حاشیه سفر یک روزه به اصفهان و بررسی ظرفیت‌های اقتصادی موقوفات این استان، اظهار کرد: یکی از اهداف این سفر به دنبال اجرای طرح اقدام ملی مسکن تفاهم‌نامه‌ای بود که بین سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت راه و شهرسازی منعقد شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بر اساس این تفاهم‌نامه سازمان اوقاف و امور خیریه تعهد احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی را برای محرومان پذیرفته است، افزود: تاکنون در این زمینه تعدادی از استان‌ها و به ویژه اصفهان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، در این زمینه زمینی در شهرستان نجف‌آباد با ابعاد مناسب برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته شده است.

معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: در این زمین، بهره برداری از ۷۵۰ و احد مسکونی در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر عملیات خاکبرداری آن در حال انجام است.

پندار همچنین به برگزاری جلسه‌ای با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در ارتباط با اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: قرار شد در کمترین زمان ممکن طرح اجرای ساخت مسکن محرومین در استان اصفهان آماده شود و طرح نهایی به سازمان اوقاف برای تأیید ارسال شود.

وی تصریح کرد: هنوز برای استان‌ها در اقدام ملی مسکن سهمیه خاصی مشخص نشده و در هر استان چنانچه زمین مناسب دولتی موجود باشد برای این طرح استفاده خواهد شد.

معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: زمین‌هایی که در اختیار منابع طبیعی و راه و شهرسازی وجود دارد در اولویت استفاده برای طرح اقدام ملی مسکن است، چنانچه دولت زمین مناسب نداشته باشد اوقاف در این زمینه همکاری خواهد کرد.

وی همچنین با بیان اینکه پیگیری مشکلات موقوفات در یکی از شهرستان‌های استان اصفهان از دیگر برنامه‌های این سفر بوده است، اضافه کرد: این موضوع نیز به دنبال درخواست وزیر راه و شهرسازی پیگیری شده است.

صدور مجوز احیای سه کاروانسرای تاریخی در اصفهان

پندار با بیان اینکه بررسی روند احیای کاروانسراها نیز در استان اصفهان از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه بوده است، اضافه کرد: در این راستا باید توجه داشت که تفاهمنامه‌ای را سازمان اوقاف و وزارت میراث فرهنگی داشته‌اند که به دنبال آن احیای موقوفات میراثی با استفاده از ظرفیت سرمایه گذار بخش خصوصی در دستور کار قرار می‌گیرد و در این سفر نیز مجوز احیای سه کاروانسرا در اصفهان صادر شد.

وی گفت: کاروانسرای کوهپایه، کاروانسرای بلاآباد نائین و کاروانسرایی در ظفرقند از مواردی بود که در این زمینه مورد توجه قرار گرفت.

معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین به بررسی برخی زمین‌های موقوفه در شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: تغییر کاربری برخی از موقوفات را در دستور کار داریم که در این سفر وضعیت یکی از این موقوفات بررسی شد و قرار شد سرمایه‌گذاران این طرح را بررسی و نتایج مشترکی داشته باشیم.

کد خبر 458124

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه وزارت راه و شهرسازی طرح اقدام مسکن ملی نجف آباد املاک موقوفه اوقاف اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق طرح اقدام ملی مسکن راه و شهرسازی استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۱۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۱۴۶ قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط درجرقویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ نماینده اداره کل راه و شهرسازی در شرق اصفهان در این آیین گفت: ۳۵ قطعه زمین در قالب پویش مهدوی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ۱۰ قطعه زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان واجد شرایط در شهر حسن آباد و ۱۰۱ قطعه زمین نیز در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهر محمد آباد به متقاضیان واگذار شد.
اکبر محمدی گفت: با توجه به پیگیری این اداره اراضی مربوطه در شهر حسن آباد به مساحت ۱۷ هکتار واقع در محدوده شهری، پس از گذراندن مراحل کمیسیون‌های مربوطه و عقد تفاهم‌نامه با شهرداری در خصوص آماده‌سازی در سه مرحله به تعداد ۱۱۰ پلاک قرعه‌کشی و به متقاضیان واگذار شده است.
وی افزود: همچنین در شهر محمد آباد نیز برای الحاق ۲۱ هکتار به محدوده شهری و عقد تفاهم‌نامه با شهرداری در خصوص آماده سازی و ارائه نقشه تفکیکی فاز یک و سیر مراحل کمسیون ماده ۵ نسبت به قرعه‌کشی پلاک‌های زمین اقدام شده است.
از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تا کنون در شهر نصرآباد ۶۰ پلاک، شهر محمد آباد ۱۸۰ پلاک، شهر نیک آباد ۸۵ پلاک و شهر حسن آباد ۱۳۰ پلاک به واجدین شرایط واگذار شده است.
شهرستان جرقویه با دارا بودن بیش از ۴۰ هزار نفر جمعیت دارای ۴ شهر و ۲۱ روستا است.

دیگر خبرها

  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • بهره برداری از ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا شب عید ۱۴۰۴
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • آغاز ساخت ۳۵۰۰ مسکن سازمان انرژی اتمی در بوشهر +تصویر
  • سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان جوان حمایت می‌کند
  • تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف برگزار می شود
  • تحویل ۱۴۶ قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط درجرقویه
  • نمایشگاه دستاورد‌های وقف برپا می‌شود
  • ۳۹ شرکت دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه دستاورد‌های وقف اعلام آمادگی کردند