Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-20@00:36:39 GMT

۳ کوهنورد گنبدی در کوه بلقیس تکاب مفقود شدند

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۱۸۳۵

جعفر سعیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کوهنوردان عصر پنج‌شنبه با وجود هوای برفی و کولاکی به ارتفاعات کوه بلقیس صعود کردند اما از روز جمعه ارتباط آنها قطع شده و هیچ خبری از وضعیت آنها در دسترس نیست.

وی بیان کرد: پنج گروه امداد و نجات کوهستان شامل گروه‌های هلال احمر و هیئت کوهنوردی تکاب و گروهای امدادی از شهرهای شاهین‌دژ و زنجان بلافاصله پس از اطلاع از مفقود شدن این کوهنوردها وارد عمل شده و از روز جمعه عملیات جستجو برای یافتن آنها را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس هلال احمر تکاب اظهار داشت: تیم‌های امداد و نجات کوهستان برای یافتن این کوهنورها از چند مسیر مختلف به ارتفاعات کوه بلقیس صعود کردند اما تلاش‌های آنها تاکنون نتیجه ای نداشته و عملیات جستجو همچنان ادامه‌ دارد.

بارش برف و کولاک شدید از عصر روز پنج‌شنبه گذشته تکاب را فراگرفت و تا صبح جمعه ادامه داشت.

بنابر اعلام اداره هواشناسی میزان بارش برف در تکاب ۳۰ سانتی متر گزارش شده است که این میزان در ارتفاعات از جمله گردنه "مایین بلاغ" بیش از ۴۰ سانتی‌متر بود.

کوه بلقیس با سه هزار و ۳۵۰ متر ارتفاع در ۵۰ کیلومتری تکاب در محدوده بخش تخت سلیمان واقع شده و از قله‌های مرتفع منطقه به شمار می‌رود.

تکاب از شهرهای سردسیر و کوهستانی کشور است که در جنوب آذربایجان‌غربی قرار گرفته و زمستان‌هایی سخت و طاقت‌فرسا دارد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: کوه بلقیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۱۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنازه ۳ جوان مفقود شده در سبلان پیدا شد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از منابع آگاه عملیات جستجوی ۳ جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان از روزهای قبل مجدد شروع شده بود که دقایقی قبل منابع آگاه از پیدا شدن جنازه آنها خبر دادند.

جزییات بیشتر به اطلاع مخاطبان خواهد رسید.

کد خبر 6082681

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به محیط زیست
  • قدردانی مردم تکاب از پاسخ قاطع سپاه پاسداران
  • نجات دو کوهنورد گرفتار در دره شیرز کوهدشت
  • نجات جان ۲ کوهنورد گرفتار در دره «شیرز» کوهدشت
  • جنازه ۳ جوان مفقود شده در سبلان پیدا شد
  • راهپیمایی مردم تکاب در حمایت از عملیات وعده صادق برگزار شد
  • ۳ مصدوم حاصل تصادف ۲ دستگاه پژو ۴۰۵ در محور ایرانخواه تکاب
  • برگزاری جشنواره ملی ورزشی و بازی‌های بومی محلی جام بلند همتان در تکاب
  • اعتراف خبرنگار ایرانی بی‌بی‌سی به نفوذ پهپادی حزب الله/ این حمله پیام هشدار حزب‌الله به رژیم صهیونیستی بود
  • نجات ۲ کوهنورد در ارتفاعات ساران و بولان