Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@02:11:33 GMT

شناسایی و دستگیری هکر سایت گردشگری در اردبیل

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۱۹۹۰

شناسایی و دستگیری هکر سایت گردشگری در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی قهرمان طالع ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی مراجعه نماینده حقوقی یکی از شرکت‌های گردشگری مبنی بر اینکه شخص یا اشخاصی اقدام به از دسترس خارج کردن سایت این شرکت کرده‌اند، رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با اخذ اظهارات و مستندات دیجیتالی، متهم در مخفیگاهش مورد شناسایی قرار گرفت و پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتا استان اردبیل بیان داشت: متأسفانه اهمیت ندادن به مقوله امنیت سایبری توسط شرکت‌های دولتی و خصوصی و عدم ایجاد گروه‌های تخصصی امنیت سایبری جهت در امان نگه‌داشتن سرورها، باعث حملات و نفوذها مجرمان سایبری به سایت‌های داخلی می‌شود که در صورت ادامه این روند ممکن است با چالش‌های به‌مراتب بزرگ‌تری مواجه شویم.   

وی گفت: هم‌وطنان می‌توانند جهت دریافت هرگونه مشاوره، گزارش هرگونه اخبار سایبری و موارد مشکوک، از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  اقدام نمایند. 

-انتهای پیام/3463/666/

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری پلیس فتا دستگیری شناسایی رئیس پلیس فتا استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۱۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار وام ازدواج در بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سرهنگ موسی بهاری افزود: در پی دریافت خبری مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان به بهانه وام ازدواج، موضوع شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار تیم ویژه مبارزه با جرایم سایبری انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: کارشناسان پلیس فتا با پایش صفحات مجازی و رصد اقدامات مجرمانه، موفق به شناسایی متهم شده و او را با هماهنگی قضایی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی بوکان با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضایی ادامه داد: شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری واقع شده‌اند، می‌توانند جهت اعلام شکایت و تشکیل پرونده به پلیس فتای انتظامی بوکان مراجعه کنند.

سرهنگ بهاری بیان کرد: اگر متقاضیان قبل از هرگونه پرداختی یا ارائه مدارک شناسایی برای تحقیق و استعلام صحت پرداخت وام از طریق بانک مربوط اقدام کنند، به آسانی از وقوع این نوع کلاهبرداری ها پیشگیری می شود.

دیگر خبرها

  • قاچاق دختران به بهانه مسابقه / دستگیری ۸ زن و ۲ مرد از سرشبکه‌های اصلی پرونده سایه
  • دستگیری زن همسر کُش در اردبیل
  • تشریح پرونده‌های قاچاق دختران و خانه‌های فساد/ دستگیری ۹۶نفر
  • شناسایی ۳۰۰ تارنمای فعال در زمینه فروش سوالات کنکور
  • پرداخت وام فرزند آوری ترفند کلاهبرداران سایبری
  • پرداخت «وام فرزندآوری» ترفند جدید کلاهبرداران سایبری
  • شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور و دستگیری ۲۰ متهم
  • شناسایی ۳۰۰ تارنمای فعال در زمینه تبلیغ فروش سوالات کنکور/ ۲۰ نفر دستگیر شدند
  • شناسایی و دستگیری مامور قلابی در رشت
  • دستگیری کلاهبردار وام ازدواج در بوکان