Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-19@17:43:30 GMT

◄ حمل و نقل عمومی بین شهری محدودیت سفر ندارد

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۲۱۶۱

تین نیوز

یک فعال صنفی از عدم محدودیت تردد ناوگان عمومی حمل و نقل مسافری در زمان اجرای طرح جامع محدودیت های ضد کرونایی خبر داد.

به گزارش تین نیوز، حمید حسین زاده در پاسخ به پرسش ما در این مورد گفت: با توجه به دستورالعمل کلی که از سوی کمیته بحران و مقابله با کرونا صادر شده فعالیت ناوگان عمومی مسافری در ایام قرنطینه بلامانع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا توسط ناوگان حمل و نقل، از سوی وزارت راه و شهرسازی اقدام مهمی صورت گرفت و آن اتصال  و ارتباط سیستم های حمل و نقل به وزارت بهداشت جهت استعلام سلامت  مسافران است.

ارتباط سیستمی بین سامانه فروش بلیت و وزارت بهداشت برقرار شد

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور عنوان کرد: با توجه به این اقدام که در حمل و نقل هوایی و ریلی و جاده ای به وقوع پیوسته، فروش بلیت به افراد مبتلا و یا مشکوک به ابتلا ممنوع و متوقف شده است.

به گزارش تین نیوز، به دنبال اجرای طرح جامع محدودیت های ضد کرونایی، افرادی که تست کرونای مثبت داشته باشند، تا ۱۴ روز نباید با سیستم حمل و نقل عمومی (اتوبوس، تاکسی های برون شهری، قطار، هواپیما) مسافرت کنند.

هفته گذشته و همزمان با اجرای طرح جامع محدودیت های ضد کرونایی مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با توجه به دستورالعمل وزارت بهداشت درباره جابه‌جایی مسافران بین شهری با حمل و نقل عمومی در نامه ای به مدیران راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها، چگونگی انجام این دستورالعمل را شرح داد.

داریوش باقر جوان با اشاره به برقراری ارتباط کامل همه شرکت‌های حمل و نقل و سامانه‌های اینترنتی فروش بلیت اتوبوس، مینی‌بوس و سواری‌های کرایه پلاک عمومی به سامانه استعلام بیماران کرونایی، عنوان کرد: امکان استعلام آنلاین بیماران کرونایی در  همه نقاط کشور فراهم است به این صورت که کد ملی مسافران وارد این سامانه شده و اگر تست منفی از مسافر ثبت شده باشد، مجاز به سفر است.

مدیر کل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای عنوان کرد: اگر تست کرونای مثبتی با یک کد ملی در سامانه مورد نظر ثبت شده باشد مسافر مورد نظر مجاز به انجام سفر نیست اما اگر ۱۴ روز از آن گذشته باشد، سامانه اعلام می‌کند که مسافر مجاز به سفر است.

وی در مورد مسافرانی که در بین مسیر سوار اتوبوس می‌شوند نیز افزود:  تمام رانندگان این توانایی را دارند که به پایگاه اطلاعاتی وزارت بهداشت متصل شوند و در هر محلی که مسافرگیری می‌کنند با وارد کردن کد ملی آن فرد به سامانه می‌توانند مشاهده کنند که این مسافر اجازه سفر دارد یا خیر.

به گفته وی اگر راننده‌ یا شرکتی اقدام به استعلام گیری نکند راننده و شرکت حمل و نقلی تا یک سال اجازه فعالیت نخواهند داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمید حسین زاده ناوگان عمومی مسافری وزارت بهداشت حمل و نقل جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۲۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در بوکان از چرخه مصرف خارج شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سوران ایوبی اظهار کرد: همزمان با ایام نوروز بیش از ۱۰ هزار و ۱۸۷ مورد بازرسی توسط بازرسان سلامت محیط با هدف حفظ و ارتقای سلامت عمومی از طریق پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر صورت گرفت.

وی ادامه داد: در جریان این طرح روغن سوخته و انواع مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف شناسایی و معدوم و به ۲۴ مورد شکایت مردمی ثبت شده در سامانه ۱۹۰ رسیدگی شد.

سرپرست مرکز بهداشت بوکان بیان کرد: همچنین در ایام نوروز پنج هزار و ۳۷۹ مورد کلرسنجی، ۲۲۴ مورد نمونه برداری میکروبی آب شرب، ۲۶۸ مورد بازرسی از سامانه های آبرسانی و پنج هزار و ۵۶۱ سنجش با استفاده از دستگاه پرتابل (شوری سنج-TPM-لومینومتر-PH سنج) انجام شد.

برنامه سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین جاری با هدف حفظ و ارتقای سلامت عمومی از طریق پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در مناطق مختلف استان آذربایجان غربی اجرا شد.

دیگر خبرها

  • ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شد
  • واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده
  • هفت اختراعی که زندگی شهری را تغییر داد
  • تلاش مدیریت شهری اصفهان برای تسریع در حرکت وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهر
  • هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در بوکان از چرخه مصرف خارج شد
  • کسب رتبه نخست پاسخگویی گلستان در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات 
  • مولدسازی دارایی‌های دولت برای پشتیبانی از تولید و مشارکت عمومی
  • خطوط قرمز بهترین شهرداران دنیا
  • کاهش مشکلات خدمات حوزه حمل‌ونقل با استفاده از هوش مصنوعی
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در اصفهان