Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات که در نشست «گفت‌وگوهای کشورهای حاشیه دریای مدیترانه» که از طریق ویدئوکنفرانس در رم برگزار شد، مدعی شد که معاهده صلح امضاشده بین امارات و اسرائیل نقطه عطفی در تحول منطقه است.

قرقاش تصریح کرد که این معاهده صلح در اصل برای توقف روند الحاق اراضی فلسطینی در کرانه باختری بود و افق‌های روند صلح در غرب آسیا خوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه اماراتی «البیان»، وزیر مشاور در امور خارجه امارات همچنین گفت که واکنش‌های شدید و خشم نسبت به معاهده صلح که در اوایل امضای این معاهده صلح بود اکنون متفاوت است و فلسطینیان این تغییر بزرگ را درک کرد‌ه‌اند و بازتاب آن را اخیرا مشاهده کردیم و آن‌ها (فلسطینیان) اعلام کردند که به زودی تماس‌های خود با اسرائیل را ازسر می‌گیرند و علاوه بر آن سفرای خود را به امارات و بحرین بازگرداندند.

وی بر ضرورت دفاع از فلسطینیان و حمایت کشورهای عربی از آن‌ها و نیز ضرورت تلاش برای پیدا کردن راه‌حل سیاسی تأکید کرد و گفت که نسبت به تصمیمات اخیر فلسطینیان خوش‌بین است.

قرقاش درباره معاهده صلح امضاشده بین امارات و رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «این یک تصمیم حاکمیتی امارات است و به باور امارات مبنی بر ضرورت توسعه روابط از طریق گفت‌وگو و ارتباط بازمی‌گردد و این معاهده برای شکستن رکود استراتژیک در منطقه بود و سومین هدف نیز که قطعا مسئله اصلی است، مسئله فلسطین است.

وی افزود که کشورهای عربی بانفوذی که نقش اساسی در حمایت از روند صلح داشتند، مصر و اردن هستند و امارات نیز امیدوار است که نقش مشابهی برای پیشبرد این تلاش‌ها ایفا کند.

این مقام اماراتی همچنین تأکید کرد که افق‌های روند صلح در غرب آسیا خوب است و دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نقش اساسی در دستیابی به این معاهده ایفا کرد و «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا نیز حمایت از این توافقنامه را سریعا اعلام کرد.      

وی مشارکت آمریکا در روند صلح غرب آسیا را ضروری خواند و اگر این میانجی‌گری آمریکا نبود، این «توافقنامه ابراهیم» حاصل نمی‌شد.

قرقاش همچنین با اشاره به اینکه صلح بین مصر و اردن با اسرائیل و فلسطین با صلح بین امارات و اسرائیل متفاوت است، گفت: صلح بین امارات و اسرائیل «صلح گرم» است چرا که امارات و اسرائیل جنگ یا مرزی نداشتند و این معاهده صلح فرصتی برای اسرائیل جهت برقراری روابط عادی و سازنده با یک کشور عربی فراهم کرد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: انور قرقاش امارات رژیم صهیونیستی امارات و اسرائیل بین امارات معاهده صلح روند صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۲۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وال‌استریت‌ژورنال: حمله رگباریِ ایران به اسرائیل، آمریکا را غافل‌گیر کرد

 «مقیاس اولین حمله مستقیم ایران به اسرائیل با بدترین سناریو‌های آژانس‌های جاسوسی آمریکا مطابقت داشت» مقام‌های آمریکایی این اظهارات را در گفتگو با وال‌استریت‌ژورنال دربارهٔ حملهٔ تنبیهیِ ایران به اسرائیل گفته‌اند.

وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی نوشت: «حتی زمانی که مقام‌های اطلاعاتی آمریکا می‌دانستند که ایران موشک‌ها را از انبار خارج کرده و روی پرتابگر‌ها قرار داده، مقیاس طرح حملهٔ ایران برای سازمان‌های اطلاعاتیِ آمریکا روشن نبود و بعداً شاهد پرتاب صد‌ها پهپاد و موشک به سمت اسرائیل بوده‌اند».

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • جزئیات وال‌استریت‌ژورنال از طرح اسرائیل برای حمله به رفح
  • افشای جزئیاتی از طرح اسرائیل برای حمله به رفح
  • مقام مستعفی ارتش اسرائیل: ۷ اکتبر روز سیاهی برای من است
  • معمای یک سیل مرموز در دبی
  • اسپوتنیک: موشک‌های ایران به حفاظت‌شده‌ترین نقطه اصابت کرد
  • وال‌استریت‌ژورنال: حمله رگباریِ ایران به اسرائیل، آمریکا را غافل‌گیر کرد
  • بیله‌سوار نقطه آغاز منطقه آزاد تجاری اردبیل شد
  • رسانه صهیونیست: موج لغو پرواز‌ها به اسرائیل در حال افزایش است
  • الحوثی: ملاک آل سعود و امارات رضایت صهیونیست‌هاست
  • پاکستان: سفر رئیس جمهور ایران نقطه عطفی در روابط طرفین است