Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها در میان انتقادات به آگهی‌های بازرگانی تلویزیون، سهم هجمه‌های بیشتر متوجه تبلیغی است که سیامک انصاری اجرایش می‌کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، صاحبان کالا و خدمات برای اقناع مخاطبان تلویزیون و نیز برای پیشبرد اهداف خود، یعنی افزایش فروش محصولات تولیدی و توسعه بازار از هـر ابـزار و روشی (گاه نادرست و غیر اخلاقی) استفاده می‌­کنند که ایـن موضـوع خواسـته یـا ناخواسته اثرات نـامطلوبی بـر جامعه مـی‌­گـذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید در نگاه اول و با توجه به واژه فایده­‌گرایی، چنین تصور شود که در تبلیغات بازرگـانی صرفاً باید به فایده‌ای که عاید صاحب ­آگهی می­‌شود، تمرکز کرد و دیگر نیازی بـه بحـث و جدل در این باب نیست؛ چرا که هدف در تبلیغات بازرگانی دستیابی بـه فایـده اسـت و فایده­‌گرایی هم صرفاً به سود بنگاه تبلیغ کننده تکیه می‌­کند؛ بنابراین این دیدگاه، هر روشی را که در راستای رسیدن به این هدف باشد، تجویز می‌­کند. 

یکی از اصولِ تبلیغات، آزرده نکردن مخاطب  آن محصول تبلیغی است اما آنقدر صاحبان آگهی‌ها از فقدان نظارت بر آگهی‌های تبلیغاتی، سوء استفاده می‌کنند که مخاطب در این شرایط اقتصادی و معیشتی، از اینکه نمی‌تواند آن کالا و محصول را برای خانواده‌اش تأمین کند، آهِ حسرت بکشد. 

واقعاً چه کسی می‌توانـد نتـایج سـوء فرهنگی حاصل از یک آگهی سودجویانه­ کـه هـدف آن تنهـا افـزایش فـروش محصـولات بازرگانی است را برآورد کند؟ آیا رسانه ملّی می‌­داند که اعتبار رسانه‌­ای خود را به پای این نوع شعارها ریخته و متضرر اول این نوع تبلیغات خود اوست؟ 

این بنای غلط را عده‌ای تاجرِ صرف در تلویزیون گذاشته‌اند؛ وقتی تجمل و ترویج نامناسب اشرافی‌گری به مدل تبلیغی در تلویزیون تبدیل می‌شود، آن وقت، سبک زندگی ایرانی اسلامی به خطر می‌افتد.

حتماً تبلیغ گسترده و مشمئزکننده شبکه خرید و فروش را با اجرای سیامک انصاری بارها و بارها از صداوسیما دیده‌اید. واقعیت این است که این پلتفرم چیز تازه‌ای نیست و شبکه فروش کالا و خدمات است که بر پایه  مدل کسب و کار"Marcet Place" یا به عبارتی "بازارگاه"  طراحی شده و امروز ده‌ها نمونه از این کسب و کار در کشور فعالیت می‌کنند که مصادیق بارزی دارد. 

جالب‌ترین قسمت ماجرا اینجا است که شما بعد از ورود به این پلتفرم و ورود اطلاعات اولیه کسب و کارتان از شما خواسته می‌شود 150هزارتومان بابت راستی آزمایی کسب وکار به حسابِ این شبکه واریز کنید. اقدامی عجیب که در هیچ یک از پلتفرم‌های مشابه، سابقه ندارد. ضمن اینکه گفته می‌شود برای هریک از فروش‌هایی که در این شبکه اتفاق می‌افتد، بسته به نوع خدمت باید بین 1 تا 6 درصد پورسانت به این شبکه خرید و فروش داده شود.

این اقدام قدری تأمل‌برانگیز است و این پرسش به وجود می‌آید آیا کسی بر آگهی‌های بازرگانی تلویزیون نظارت دارد؟ 

سریال‌های تلویزیون چقدر به خانواده‌های ایرانی امروز نزدیک است؟

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فیلم جامعه آگهی های بازرگانی رسانه ملی تلویزیون فیلم جامعه رسانه ملی تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۲۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پربیننده‌ترین شبکه تلویزیون مشخص شد

براساس نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) هفت برنامه از ده برنامه پرمخاطب رسانه ملی متعلق به شبکه سه است. ۶۹.۲ درصد از مردم ایران، مخاطب رسانه ملی هستند و شبکه سه سیما نیز با ۴۰.۸ درصد، پربیننده‌ترین شبکه تلویزیون شد.

به گزارش ایسپا، در خصوص میزان تماشای تلویزیون، ۶۹.۲ درصد از ایرانیان، برنامه‌های رسانه ملی را تماشا می‌کنند و بعد از شبکه سه شبکه آی‌فیلم با ۳۵.۲ و شبکه یک با ۲۱ درصد در رتبه دوم و سوم قرار دارند.

همچنین هفت برنامه از ده برنامه پرمخاطب رسانه ملی شامل مردان آهنین، محفل، شب‌خوش، فوتبال‌برتر، پانتولیگ، معرکه و ماه من متعلق به شبکه سه سیما است.

دیگر خبرها

  • پربیننده‌ترین شبکه تلویزیون مشخص شد
  • چند نکته درباره رادیو در ۸۴ سالگی
  • فروش سوالات آزمون‌های نهایی و استخدامی ترفندی برای کلاهبرداری
  • انتشار آگهی‌های غیر واقعی درباره فروش املاک
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن؛ وسوسه نشوید!
  • در خرید مسکن بی گدار به آب نزنید / پشت پرده آگهی های خانه ارزان
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن
  • خروج هفته‌ای ۵ تا ۱۵ هزار دلار سرمایه از کشور برای تبلیغات ماهواره‌ای/ به تبلیغات ماهواره‌ای وابسته شدیم
  • جنجال حراج کتاب‌های کتابخانه تربیت تبریز در فضای مجازی
  • جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی؛ از حبس ۴۵ روزه تا جزای نقدی برای آگهی دهندگان+ تصویر