Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رئیسی در حاشیه ستاد ملی مقابله با کرونا، ضمن تسلیت شهادت یکی از دانشمند کشور شهید محسن فخری‌زاده، گفت: عزیزی که در ایام کرونا و در تحریمی که در آن هستیم، در زمینه تولید کیت، واکسن و تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا بسیار فعال بودند و حاصل کار این عزیز را هنوز هم داریم استفاده می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ویژه کار بسیار بزرگی که به رهبری ایشان در حوزه واکسن کرونا در حال انجام بود. واقعا باید این اقدام تروریستی و ددمنشانه را محکوم کرد. علی‌رغم تحریم‌هایی که بر دوش ما سنگینی می‌کند، نه تنها کمکی در این حوزه به ما نمی‌شود، بلکه دانشمندان ما را هم به شهادت می‌رسانند.

وی با بیان اینکه امروز گزارشات متعددی در ستاد کرونا ارائه شد، گفت: گزارشی از روند درمان و اقداماتی که طی 9 ماه در حوزه درمان و مراقبت از بیماران انجام شده، ارائه شد که این اقدامات جای افتخار دارد. گزارشات دیگری هم در زمینه ارزیابی محدودیت‌ها انجام شد و جا دارد صمیمانه از مردم‌مان سپاسگزاری کنم که بسیار با دقت رعایت کردند.

رئیسی گفت: در عین حال امروز هم خبرهای خوبی داریم؛ به طور کلی با توجه به رعایتی که مردم انجام دادند و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی که به بالای 90 درصد رسیده است، روند بیماری رو به کاهش گذاشته و در حال حاضر در 160 شهر و شهرستان قرمز، حدود 145 شهر روند رو به کاهش دارند و روند کاهشی شروع شده که بسیار جای خوشحالی است و در 15 شهر باقی مانده نیز فکر می‌کنم طی این هفته روند کاهش آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: خبر خوب دیگر این است که 89 شهری که قرمز بودند که از 5 آبان 43 شهر بود و 14 آبان 46 شهر دیگر به آن اضافه شد، آن 89 شهر به جز دو شهر همه این شهرها از حالت قرمز خارج شده و به نارنجی و زرد بدل شده‌اند که نشان‌دهنده رعایت بسیار خوب مردم است.

رئیسی تاکید کرد: برای کاهش روند فوتی‌ها هم باید منتظر باشیم. با توجه به اینکه در حال حاضر میزان ورودی به بیمارستان‌ها و بستری رو به کاهش گذاشته،حدود دو تا سه هفته دیگر آثار این موضوع را خواهیم دید. میزان فوتی‌ها نیز کاهش می‌یابد.

وی تاکید کرد: نباید دوباره فریب این را بخوریم که چون روند بیماری رو به کاهش گذاشته دیگر نیاز به اقدامات خاصی نیست، بلکه آقای رییس جمهور هم تاکید کردند که اقدامات زیادی باید انجام شود. همچنان باید بحث استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و... را باید جدی بگیریم. ترددهای غیر ضروری را حذف کرده و از حضور در جشن‌ها و مراسم‌های پرتجمع به ویژه در فضاهای بسته باید پرهیز کرد. با توجه به سرد شدن هوا و بسته شدن درب و پنجره و کاهش تهویه، این مضوع می‌تواند برای شیوع بیماری بسیار موثر باشد. خوشبختانه ما میزان تست‌ها را تا پایان این ماه به 100 تا 120 هزار تست در روز خواهیم رساند.

رئیسی گفت: همچنین با توجه به سامانه یکپارچه رصد آزمایش‌هایی که ایجاد کردیم، تمام آزمایش‌های مثبت در یک بانک اطلاعاتی جمع آوری می‌شود و طی چهار روز گذشته از حضور و سفر 1748 نفر فردی که مثبت بودند و قصد خرید بلیت و مسافرت با اتوبوس، هواپیما و قطار داشتند جلوگیری کردیم. زیرا توانستیم از این سامانه استفاده کنیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: یکی از مصوبات امروز ستاد ملی کرونا که یکی از مصوبات خوب است ،این است که فکر می‌کنم برای اینکه بتوانیم از حضور افراد کرونا مثبت در حمل و نقل عمومی و ادارات جلوگیری کنیم، این است که همراه داشتن کارت ملی برای گرفتن خدمت، الزامی است. بنابراین هموطنان اگر قرار است به اداره ای برای گرفتن خدمت مراجعه کنند، باید کارت ملی به همراه داشته باشند.

وی افزود: این اقدام برای حفظ سلامت خودشان و دیگران است. در این صورت اگر آزمایش مثبت داشته باشند، با کارت ملی قابل چک کرن است و می‌توانند از افراد در معرض خطر محافظت کنند.
رئیسی اظهار کرد: ادارات دولتی همه تعطیل هستند، مگر اینکه بالاترین مقام مسئول یک دستگاه یا اداره الزامی برای حضور حداقلی کارکنان داشته باشد.  بنابراین یک حضور حداقلی برای کارکنان دولت در این هفته مد نظر است.

وی تاکید کرد: برنامه ما یک محدودیت هوشمند است. به طوری که دوشنبه هفته جاری مجددا وضعیت شیوع و بروز بیماری را رصد می‌کنیم و اگر شهرهایی در وضعیت قرمز یا نارنجی باشند، اعمال محدودیت می‌کنیم و اگر شهر یا شهرستانی از قرمز به نارنجی یا زرد بدل شده باشد، محدودیت‌ها به همان نسبت کاهش می‌یابد.

رئیسی گفت: امیدوارم رعایت پروتکل‌ها همچنان ادامه یابد. نیروی انتظامی، مردم، وزارت راه و ... بسیار کمک کردند و از همه مردم به دلیل مسئولین‌پذیری‌شان تشکر می‌کنم.

منبع: الف

کلیدواژه: رو به کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۲۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داریوش ارجمند: تمدن‌ها با کاهش جمعیت از بین می‌روند

داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون عنوان کرد: همگان این را می‌دانند که هر کشوری همچون یک تمدن اگر دوران کودکی، نوجوان، جوانی و پیری نداشته باشد، خواهد مرد. در واقع مرگ یک تمدن زمانی اتفاق می‌افتد که ما تصور کنیم دیگز نیاز به ازدیاد نسل نداریم در حالیکه همیشه باید این مراتب را رعایت کنیم، هر چند با گفتن مسائل حل نمی‌شود باید به مرحله عمل رسید.

وی در ادامه تأکید کرد که راهکار‌هایی برای تقویت این فرهنگ وجود دارد چرا که امری تربیتی و فرهنگی است و باید با مدیریت قوی از خانواده و آموزش و پرورش ورود کنیم.

ارجمند اظهار داشت: کودکی که در مدرسه تحصیل می‌کند باید بداند که چقدر تشکیل خانواده و ارزش خانواده مهم است، وگرنه این کودک زمانی که دانشجو می‌شود ترجیح می‌دهد به جای فرزندآوری در بزرگسالی سگ و گربه نگهداری کند مثل خیلی از کشور‌های خارجی!

این بازیگر پیشکسوت اظهار داشت: امر تربیتی یعنی خانواده و سپس مدرسه، در کنارش هنرمند هم می‌تواند تلاش کند تا کار‌هایی برای همین نسل نو انجام دهد، مثلا همین جشنواره رشدی که در مدرسه‌ها برگزار می‌شود خودش می‌تواند رشد جمعیت باشد و کودک و نوجوان ما را نسبت به آینده امیدوار کند و خانواده را بهترین مکان برایش بداند.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: همه اینها را گفتیم، اما این را هم باید تأکید کنم که ازدیاد جمعیت وابستگی زیادی به اقتصاد هم دارد و باید این را در نظر گرفت که خیلی از افراد هستند به خاطر مسائل اقتصادی دست به فرزندآوری یا فرزندآوری بیشتر نمی‌زنند، از شیرخشک و پوشک گرفته تا چیز‌های دیگر که تأمین کننده کودک است، اینها هم باید مدنظر دولت باشد.

ارجمند یادآور شد: البته کار‌هایی از سوی دولت مثل توزیع شیرخشک و اعطای مسکن و زمین به خانواده‌های چند فرزند برای سیاست تشویقی صورت می‌گیرد که اینها هم خوب است منتها باید بیشتر شود وتوجه مردم را جلب کند.

وی با گلایه از اینکه ما فرهنگمان را گم کرده ایم و باید کتاب بخوانیم تا ببینیم کجا بودیم و به کجا می‌خواهیم برویم، گفت: همه اینها از خانواده شروع می‌شود، اینکه چه چیز‌هایی به کودک یاد بدهند و سپس او را راهی مدرسه کنند، بعد می‌توانیم از هنرمند هم توقع داشتیم که کار تولید کند و خوراک فرهنگی و فکری به کودک و نوجوان ما بدهد تا اینها در بزرگسالی تفکرشان نسبت به ازدیاد جمعیت مناسب و درست شده باشد.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.

منبع:روابط عمومی دومین جایزه ملی جوانی جمعیت

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی ازدواج و خانواده

دیگر خبرها

  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • خبر خوش بانک جهانی برای ایران
  • آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟
  • ادامه روند نزولی قیمت طلا
  • داریوش ارجمند: تمدن‌ها با کاهش جمعیت از بین می‌روند
  • ۱۵ کشور آسیایی که سریعترین روند کاهش جمعیت را دارند
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • همراهی نفت و طلا در روند نزولی
  • مرگ دلخراش یک عروس در جشن عروسی
  • اشتباهی که در روند کاهش وزن همه مرتکب می‌شوند