Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-16@19:42:25 GMT

(عکس) آشتی دو استقلالی بعد از روز جنجالی

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۲۳۹۷

(عکس) آشتی دو استقلالی بعد از روز جنجالی

در شرایطی که روز  گذشته رشید مظاهری و حسین حسینی به دلیل یک مسأله پیش پا افتاده با یکدیگر اختلاف پیدا کرده بودند، این دو امروز بعد از صحبت با کادر فنی به کدورت پیش آمده پایان دادند.

تصاویر تمرین امروز تیم فوتبال استقلال که از مجاور اتوبان منتهی به مجموعه ورزشی تهرانسر شکار شده، نشان می‌دهد که حسینی و مظاهری پیش از تمرین امروز یکدیگر را در آغوش گرفته و به اختلافات جزئی روز گذشته پایان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: فرارو

کلیدواژه: سیدحسین حسینی رشید مظاهری استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۲۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان یک تحقیق جنجالی/ آیا داروهای کاهش وزن منجر به خودکشی می شود؟

گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، تحقیقات صورت گرفته در آژانس دارویی اروپا نشان می دهد که  هیچ نشانه‌ای از افزایش افکار خودکشی در بین مصرف‌کنندگان داروهای دیابت و کاهش وزن ساخت شرکت‌های دارویی «نوو-نوردیسک»، «استرازنکا»، «سانوفی» و «ایلای لی‌لی» وجود ندارد و به این ترتیب، این آژانس به تحقیقات ۹ ماهه خود در این زمینه پایان داده است.ماجرا از جایی آغاز شد که سال گذشته، آژانس دارویی اروپا به دنبال گزارش شماری از بیماران که مدعی شده بودند پس از مصرف برخی داروهای درمان دیابت و کاهش وزن، افکار خودکشی به سرشان زده است، تحقیقاتی را آغاز کرد.

اصلی ترین دغدغه آژانس دارویی اروپا این بود که آیا چنین ادعایی برگرفته از آثار دارویی ( مربوط به داروهای ضد دیابت و کاهش وزن ) بوده یا ناشی از شرایط شخصی این افراد و احیانا افسردگی ناشی از بیماری ! 

برخی از بیماران گفته‌ بودند که پس از مصرف «اوزمپیک» از داروهای محبوب برای درمان دیابت نوع ۲ و همچنین «ویگووی» از داروهای پرفروش برای کاهش وزن، که هردو ساخت شرکت «نوو-نوردیسک» هستند، دچار افسردگی شدند و افکار خودکشی را تجربه کردند. به عبارت بهتر، آنها مدعی بوده اند قبل از مصرف داروها، نشانه ای از افسردگی نداشته اند اما پس از آن، دچار حالت هیستیریک و عصبی شده اند.

مصرف‌کنندگان داروی «مونجارو» محصول شرکت «الی لیلی» نیز گفته بودند که تجربه مشابهی داشته‌اند.حالا اما آژانس دارویی اروپا می‌گوید پس از ماه‌ها تحقیق و بررسی هیچ رابطه‌ای میان مصرف این داروها و افزایش افکار خودکشی نیافته است.این یافته‌‌ها پس از آن به دست آمد که آژانس دارویی اروپا در ماه دسامبر تحقیقاتی را درباره داروهای حاوی «آگونیست گیرنده GLP-1» آغاز کرد.

کارشناسان در این تحقیقات بر روی داروهایی متمرکز شدند که حاوی «سماگلوتید» یا «لیراگلوتید» بودند. هر دو این ترکیب‌ها حاوی GLP-1 هستند.آژانس دارویی اروپا با تجزیه و تحلیل نتایج یک مطالعه بزرگ در آمریکا به این نتیجه رسید که ارتباط مستقیمی بین استفاده از سماگلوتید و افکار خودکشی وجود ندارد.نتایج مطالعه دیگری که توسط این آژانس انجام شده نیز ارتباط بین داروهای حاوی GLP-1 و خطر افکار خودکشی را رد کرده است.

هر دو این مطالعات بر اساس داده‌های پرونده الکترونیکی سلامت بیماران انجام شده است.علاوه بر این، بررسی‌های اولیه سازمان غذا و داروی آمریکا  در ژانویه نیز نشان داد که هیچ ارتباطی بین داروهای حاوی GP-1 و افکار یا اقدام به خودکشی وجود ندارد.آگونیست گیرنده GLP-1 در اصل برای کنترل قند خون در داروی بیماران مبتلا به دیابت به کار می‌رود. این ماده همچنین هضم را کند و گرسنگی را کاهش می‌دهد.

ترس از افزایش افکار مرتبط با خودکشی میان مصرف‌کنندگان برخی داروهای درمان چاقی باعث شده که تنظیم کنندگان با حساسیت بیشتری این موضوع را دنبال کنند.  به عنوان مثال، داروی درمان چاقی «آکومپلیا» شرکت «سانوفی» که هرگز تاییدیه آمریکا را کسب نکرد، در اروپا نیز کنار گذاشته شد. تحقیقات نشان داده بود که ارتباطی میان مصرف این دارو و افزایش افکار خودکشی وجود دارد.از این رو نمی توان به صورت مطلق مدعی شد که همه داروهای ضد چاقی فاقد آثار مربوط به افسردگی و عواقب ناشی از آن هستند ....

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احضار یک استقلالی پس از استوری جنجالی
  • چگونه بیانیه‌نویسی در فوتبال ایران به پایان می‌رسد؟
  • اقتدار ایران مرهون فداکاری نیروهای نظامی است
  • آینده مبهم جنجالی‌ترین خرید فصل رئال
  • پایان یک تحقیق جنجالی/ آیا داروهای کاهش وزن منجر به خودکشی می شود؟
  • تصمیم جنجالی سازمان لیگ علیه استقلالی‌ها؛ یک امتیاز برتری آبی‌ها از بین رفت
  • یک پرسپولیسی: جواب استقلالی‌ها را ندهید!
  • خواستگار جدید قاتل خواستگار سابق شد | بازخوانی پرونده جنجالی میدان کاج سعادت آباد
  • دل دروازه‌بان استقلالی با نساجی است
  • توصیه پیشکسوت پرسپولیس؛ جواب استقلالی‌ها را ندهید!