Web Analytics Made Easy - Statcounter

در یک فرآیند زمانی که از روز یکشنبه 9/9/99 به دستور رییس محترم سازمان صداوسیما آغاز می شود بطور همزمان در کل کشور تغییراتی در کمیت و کیفیت شبکه های تلویزیونی دیجیتال به وقوع خواهد پیوست.

همزمان با تغییر چیدمان شبکه‌های تلویزیونی در فرستنده‌های دیجیتال موجود ، چهار شبکه «تماشا، شما، امید و ایران‌کالا» به بسته‌های اول و دوم اضافه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این امر به تدریج و با مراجعه تیم های فنی صداوسیما به تک تک ایستگاههای قبلا دیجیتال شده سطح استان و اعمال تغییرات و سپس جستجوی مجدد گیرنده های دیجیتال توسط مخاطبان ارجمند انجام خواهد شد. به این ترتیب برای بیش از 96 درصد جمعیت استان فارس 4 شبکه جدید افزوده خواهد شد و نیازی به هیچگونه تغییر سخت افزاری یا خرید دستگاه جدیدگیرنده نیست. در این دسته شبکه «پرس تی‌وی» حذف و کیفیت همه شبکه ها اس‌دی خواهد بود. با توجه به اینکه در یک پروژه ارزشمند شبکه های صداوسیما به HD ( با کیفیت و وضوح بیشتر تصویر) ارتقا یافته برای اینکه امکان ارسال بیشترین تعداد شبکه بر روی فرستنده های موجود بسته سوم 3TS فراهم شود استاندارد جدید فشرده سازی HEVC و نسل دوم دیجیتال 2DVB-T در این بخش انتخاب شده و مراکز استان ها و نقاطی که قبلا فرستنده بسته سوم را داشته اند هشت شبکه یک، سه، خبر، مستند، ورزش، آی‌فیلم ، نسیم و پویا قابل دریافت با گیرنده‌های HEVC/ T2- DVB خواهد بود. پوشش جمعیتی این بخش در استان فارس حدود 57 درصد کل استان شامل شیراز و مراکز شهرستانهایی می باشد که قبلا با تامین اعتبارات لازم صاحب بسته سوم بوده اند. فقط درمراکز استانها وکلان شهر شیراز بعنوان بسته چهارم پخش نسخه اچ‌دی چهار شبکه «تماشا، نمایش، افق و ایران‌کالا» قابل دریافت تنها با گیرنده‌های HEVC/ T2- DVB خواهد بود. در طی این فرآیند بروز اشکالاتی در صداوتصویر محتمل است که ان شا الله همکاران فنی مرکز با بسیج همه جانبه امکانات و تشکیل تیم های مختلف سعی در به حداقل رساندن اشکالات خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: صداو سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۲۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل جدید «چرخ»، آماده پخش از شبکه چهار سیما

به گزارش خبرگزاری صداوسیما. این برنامه در فصل جدید شامل چهارمحور دستاورد‌های ایران، پیرامونی و خبری، شکوفایی اسلامی و علم و فناوری در جهان است.

هر قسمت از این فصل با حضور مهمانان، کارشناسان و مسئولان خواهد بود و به اخبار روز علم و فناوری پرداخته می‌شود.

«چرخ»، به تهیه کنندگی فرزام محبی و اجرا و سردبیری سیاوش عقدایی،روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه ساعت ۱۹ پخش می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «چهار شگفت انگیز» در شبکه نسیم
  • فیلم‌ های سینمایی آخر هفته تلویزیون + جدول فیلم‌ های امروز جمعه ۳۱ فروردین
  • از دیجی‌کالا لوازم آرایشی و بهداشتی بخرید 
  • «کانی مانگا» را از تلویزیون تماشا کنید/ پخش چند فیلم خارجی جدید
  • به بچه‌هایتان نودل ندهید!
  • اگر بچه‌هایتان را دوست دارید به آن‌ها نودالیت ندهید
  • هشدار؛ این غذا برای کودکان ممنوع
  • ببینید | «چرخ» علم دوباره می‌پرخد
  • فصل جدید «چرخ»، آماده پخش از شبکه چهار سیما
  • ببینید | برنامه محفل و سال‌نو شبکه سه در صدر توجه مردم