Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه اینترنتی میدل ایست آی در مطلبی به قلم دیوید هرست، سردبیر آن و به نقل از منابع خصوصی فاش کرد، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان شدیدا نگران پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بوده و دوران مضطربی را تجربه می‌کند.

به گزارش ایسنا، وبسایت میدل ایست آی در این مطلب نوشته شده توسط دیوید هرست عنوان کرد، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه در حال کناره گیری آمریکا صراحتا در نشست ادعایی سه جانبه چند روز پیش به این ولیعهد عربستان گفته که تحت دولت جو بایدن که متخاصم با او است،  تنها دو طرف در آمریکا از او حمایت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین طرف لابی حامی اسرائیل و طرف دوم اکثریت جمهوریخواهان در مجلس سنا است.

پامپئو به ولیعهد عربستان گفته اگر خواستار تداوم بهره‌مندی از حمایت دولت جدید است، باید ترامپ را راضی کند.

در این گزارش نوشته شد: گفته شده که بایدن قول داده عربستان را از بابت نقض حقوق بشر پاسخگو کند و متعهد به محدود کردن فروش تسلیحات به این کشور و برخورد با آن همچون یک کشور مطرود شده است. همچنین او گفته که معتقد است  که محمد بن سلمان کسی است که دستور به قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد حکومت عربستان که برای واشنگتن پست کار میکرد، داده است.

بایدن در عین حال وعده یک چرخش ۱۸۰ درجه‌ای در سیاستش نسبت به ایران و فاصله گرفتن از سیاست به اصطلاح اعمال فشار حداکثری با اعمال تحریم و بازگشت به پای میز مذاکره را داده است.

این نویسنده معتقد است که بسیاری از دشمنانی که محمد بن سلمان از زمان به قدرت رسیدن برای خودش ساخته حالا دولت بایدن را همپیمان خودشان می‌بینند و بین آنها شاهزاده‌های رده بالایی که از سوی محمد بن سلمان دستگیر شده و در بازداشت قرار گرفتند شامل پسر عمویش محمد بن نایف، ولیعهد سابق و عمویش احمد بن عبدالعزیز، از مخالفان علنی او، هستند.

این گزارش به نقل از یک منبع با اطلاعات دست اول نوشت، ولیعهد عربستان هم اکنون در شرایط اضطراب و عصبیت به سر می‌برد.

 یک منبع دیگر هم گفت: محمد بن سلمان اکنون بدترین روزهایش را  از زمانی که به ولیعهدی رسید سپری می‌کند. بایدن او را بیشتر از همه نگران کرده و او احساس می‌کند که این دولت با او متخاصم خواهد بود و جهان همه کارهایی که دستان او مرتکب شده‌اند شامل قتل جمال خاشقجی تا به زندان انداختن فعالان حقوق بشری از جمله مدافعان حقوق زنان و سو استفاده از آنها را فراموش نمی‌کند. در حقیقت او نمی‌داند چه کار کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمد بن سلمان عربستان جو بایدن ولیعهد عربستان محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۲۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالس جدید برای انتقال محمد صلاح به عربستان

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که اخبار مختلفی در خصوص احتمال جدایی محمد صلاح از لیورپول در پایان فصل جاری مطرح می‌شد، با اعلام جدایی یورگن کلوپ از این تیم در پایان فصل، ابهامات بیشتری پیرامون آینده این بازیکن شکل گرفت و بسیاری درباره استراتژی جدید باشگاه انگلیسی در فصل‌های آینده صحبت می‌کنند.

خوزه انریکه، ستاره سابق لیورپول، در گفت‌وگویی اعلام کرد صلاح در صورت داشتن پیشنهاد مناسب، لیورپول را ترک خواهد کرد. این در حالی است لیگ عربستان با توجه به صحبت‌ها در مورد پیشنهادی به ارزش 200 میلیون پوند، به جذب این ملی پوش مصری نزدیک‌تر است.

انریکه همچنین با تاکید بر اینکه بعید می‌داند پیشنهاد جذاب عربستانی‌ها توسط صلاح رد شود، گفت با توجه به پایان دوران مربیگری یورگن کلوپ در لیورپول، تابستان، بهترین زمان برای جدایی محمد صلاح از لیورپول خواهد بود.

این اظهارات در حالی مطرح شده که پیش از این چندین روزنامه اروپایی تایید کرده بودند که محمد صلاح به انتقال به لیگ حرفه‌ای عربستان در فصل آینده نزدیک است.

دیگر خبرها

  • پالس جدید برای انتقال محمد صلاح به عربستان
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • ضرر نمی‌کنیم اگر خودمان را برای بدترین سناریو آماده کنیم
  • بایدن: ایران می خواهد تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند | اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اسرائیل نیست
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • میدل‌ایست‌آی: نتانیاهو قمار کرد اما ضربت راهبردی از ایران خورد
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • اتفاق نادر در اردوی سپاهان پیش از دربی