Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیبه با اشاره به راه‌اندازی سامانه مزیت‌سنجی شغلی با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و مزیت‌های شغلی در خوزستان گفت: این سامانه جامع راهکاری موثر برای سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان بوده و سبب افزایش بهره‌وری سرمایه‌گذاری در استان می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «جمال شیبه» امروز (شنبه 8 آذر) در دیدار با مدیرکل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، با اشاره به اینکه مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد توانمندسازی مددجویان تحت حمایت با ایجاد اشتغال و کارآفرینی است اظهار کرد: راه‌اندازی سامانه جامع مزیت‌سنجی شغلی و بسته‌های تشویقی کمیته امداد راهگشای کارآفرینان خوزستانی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان افزود: کارفرمایان به ازای به‌کارگیری مددجویان تحت حمایت کمیته امداد، از بسته‌های تشویقی حق بیمه سهم کارفرما و یا طبق چارچوب قوانین و ضوابط مربوط تسهیلات کارفرمایی وام اشتغال بهره‌مند شوند.

 

وی تصریح کرد: بسته تشویقی حق بیمه سهم کارفرما به‌منظور ایجاد انگیزه در کارفرمایان برای به‌کارگیری مددجویان از طریق پرداخت حق بیمه سهم کارفرمای مددجوی به‌کارگیری شده تا 2 سال از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف شده و این هزینه توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

 

شیبه اضافه کرد: بسته تشویقی کمیته امداد برای کارفرمایان و صاحبان کسب وکار که در عرصه تولید فعالیت دارند حمایت می‌کند و هر کارفرما به واسطه به‌کارگیری هر مددجو می‌تواند ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت کند.

 

وی ابراز کرد: روش‌های متفاوت کاریابی برای مددجویان از طریق مؤسسات کاریابی، ارتباط مستقیم با کارفرما، اعضای خانوار مجریان طرح‌های خودکفایی، خوداظهاری مددجو، شرکت‌های خدماتی و طرح‌های کارفرمایی محقق می‌شود به‌نحوی‌که منجر به بیمه مددجویان تحت حمایت شود.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با بیان اینکه همزمان با شروع هفته کارآفرینی در سال جهش تولید طرح ملی مزیت‌سنجی شغلی با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و مزیت‌های شغلی در خوزستان راه‌اندازی شد گفت: این سامانه جامع راهکاری موثر برای سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان بوده و سبب افزایش بهره‌وری سرمایه‌گذاری در استان می‌شود.

 

وی ادامه داد: در این طرح مشاغل دارای مزیت در هر شهرستان بر اساس زیست بوم منطقه، مشخصات آب و هوایی، توان و ظرفیت، ویژگی‌های اقتصادی و اجتماعی و موقعیت جغرافیایی رتبه‌بندی شده تا نقشه راه مناسبی جهت شروع یا توسعه کسب‌وکارهای مناسب برای علاقه‌مندان و کارآفرینان این شهرستان‌ها باشد.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان خاطر نشان کرد: در این طرح فهرست ۵۰ شغل دارای مزیت در هر شهرستان به صورت رایگان در اختیار دستگاه‌های متولی اشتغال، کارآفرینان و پژوهشگران کسب و کار قرار می‌گیرد.

 

«ارسلان غمگین» نیز عنوان کرد: کمیته امداد در زمینه اشتغالزایی از دستگاه‌های موفق استان بوده و عملکرد خوبی دارد و اداره کار آماده همکاری و خدمت‌رسانی به کمیته امداد خوزستان و گره‌گشایی از امور مددجویان هستیم.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه این اداره کل همواره از برنامه‌های امداد در زمینه اشتغالزایی حمایت کرده است یاد آور شد: اداره کار و کمیته امداد همواره همکاری و تعامل بسیار خوبی وجود داشته و همچنان آماده همکاری با امداد در این زمینه هستیم.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: سامانه مزیت شغلی اشتغالزایی کمیته امداد حق بیمه سهم کارفرما مزیت سنجی شغلی کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۲۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی گفت: ۳ هزار و ۵۲۱ نفر از مددجویان کمیته امداد استان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای  از ابتدای سال گذشته تاکنون بهره‌مند شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی‌اکبر نخعی با اعلام این خبر اظهار داشت: اصولی‌ترین روش فقرزادیی از طریق آموزش، مهارت‌آموزی، توانمندسازی محرومین و ایجاد اشتغال برای آنهاست.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی گفت: برنامه کمیته امداد برای آموزش مددجویان شامل نیازسنجی شغلی مناطق، استعداد سنجی مددجویان و مشاوره و هدایت شغلی آنها، برگزاری دوره‌های آموزش کار آفرینی و آموزش فنی وحرفه‌ای به منظور ارتقای مهارت فنی و ... است.

وی بیان کرد: در راستای تحقق این موضوع در مدت سال 1402 تا پایان فروردین‌ماه امسال 3هزار و 521 نفر از افراد تحت حمایت این نهاد  آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

نخعی از مشغول به کار شدن 233 مددجوی کمیته امداد از ابتدای سال گذشته تاکنون از طریق کاریابی‌ها خبر داد و گفت: کمیته امداد  امام‌خمینی(ره) با هدف اشتغال برای افراد بیکار تحت حمایت این نهاد و به منظور استفاده از توان و ظرفیت کارخانجات، موسسات، و مجتمع های تولیدی و صنعتی از طریق ارائه بسته‌های تشویقی نسبت به اجرای این امر خداپسندانه اقدام می‌کند. 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: بسته‌های تشویقی شامل پرداخت 100 درصد حق  بیمه سهم کارفرما به مدت دو سال تا سقف 23 درصد حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار پس از اطمینان از واریز حق بیمه به کار گمارده شده توسط کارفرما و اعطای تسهیلات کارفرمایی به ازای هر نفر از مددجویان به‌کارگیری شده یک میلیارد و 500 میلیون ریال، حداکثر تا سقف 40 میلیارد ریال بابت هر کارگاه از اعتبارات قرض الحسنه بانکی است. 

وی افزود: گام نهادن و نیت خیر کارآفرین در این پروسه تاثیرگذار را جهت کاهش آلام و مشکلات نیازمندان ضروری و باعث اجر دنیوی و اخروی دانست که در این راستا ارائه بسته‌های تشویقی کمیته امداد یکی از عوامل انگیزش کارفرمایان برای جذب و بکارگیری مددجویان تحت حمایت است.

انتهای پیام/252

دیگر خبرها

  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • برگزاری رویداد گامی نو ویژه دانش آموزان هنرستانی در هرمزگان
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان به مسکن مددجویان البرزی
  • اشتغال مددجویان کمیته امداد میامی با ۳۳۰ میلیارد ریال محقق شد