Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@14:25:59 GMT

نفوذ تا کجا؟

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۲۸۳۸

نفوذ تا کجا؟

چرا محافظان چنین شخصیت مهم و حساسی که رسما و علنا به ترور تهدید می‌شود اندک بوده و خودروی ضد گلوله برای حفاظت از او تخصیص داده نشده است؟ تیم تروریستی موساد از کجا می‌دانسته که این دانشمند اتمی قرار است روز جمعه به شهر رستم کلا برود؟

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمود محمدی‌زاده؛ بعدازظهر جمعه ۷ آذرماه، دانشمند و پدر برنامه هسته‌ای ایران در شهر آبسرد دماوند ترور می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر محسن فخری زاده به همراه همسر و فرزندانش به خانه مادر خانمش در شهر رستم کلا برای صرف ناهار می‌رود. رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و همراهانش شامل ۲ نفر محافظ و یک راننده در خودروی جلو و همسر و فرزندانش در اتومبیل دیگری سوار بوده اند.

بر اساس اطلاعاتی که نگارنده کسب کرده در حین بازگشت، مهاجمان مسلح که جمعا حدود ۱۲ نفر بوده اند (شامل ۲ خودرو و ۴ موتور سوار) یک دستگاه نیسان باری آبی رنگ حامل مواد شدیدالانفجار را در مسیر کاروان منفجر ساخته و مبادرت به تیراندازی به خودروی دکتر فخری زاده می‌نمایند. این دانشمند اتمی در اثر این سوء قصد مسلحانه زخمی شده و در بیمارستان به شهادت می‌رسد.

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد سرعت عمل تروریست‌ها و عدم آمادگی تیم محافظ به حدی بوده که محافظان نتوانسته اند در برابر آن‌ها واکنش خاصی داشته باشند و درون خودرو مورد اصابت پیاپی قرار گرفته بودند. در این خصوص ذکرچند نکته به نظر کاتب سطور می‌رسد.

انتقال، پشتیبانی و هدایت ۱۲ نفر تروریست آنهم در نزدیکی پایتخت ایران اصلا چیز کوچکی نیست که بتوان از آن به راحتی عبور کرد. عملیات تروریستی دیروز نشان داد رژیم اسرائیل زیر ساخت امنیتی قوی در ایران دارد که در روز روشن یک عملیات موفق را انجام داده و بلافاصله همگی سالم می‌گریزند.

در ترور‌های گذشته، موساد از حدود ۲ نفر برای عملیات استفاده می‌کرد؛ لکن فراهم کردن این تعداد تروریست و پذیرفتن ریسک آن نشان دهنده اهمیت استراتژیک حذف شهید فخری زاده برای دولتمردان صهیونیست است.

 سازمان جاسوسی اسرائیل احتمالا هیچگاه ریسک فرستادن مامورانش به ایران را نخواهد کرد و به جای آن از نیرو‌هایی با ملیت ایرانی برای ماموریت‌های اینچنینی استفاده می‌کند. با انگیزه‌ترین افراد برای موساد، معارضین نظام جمهوری اسلامی و گروه‌های تروریستی که در درون کشور سازمان و ریشه دارند خواهد بود. سازمان مجاهدین خلق، پژاک، الاحوازیه و ... می‌توانند جزو گزینه‌ها باشند.

قبل از ترور شهید فخری زاده، ایهود اولمرت و بنیامین نتانیاهو نخست وزیران سابق و فعلی رژیم اسرائیل، در رسانه‌ها اسم این دانشمند اتمی را به زبان آورده و او را تهدید به ترور می‌کنند. چرا محافظان چنین شخصیت مهم و حساسی که رسما و علنا به ترور تهدید می‌شود اندک بوده و خودروی ضد گلوله برای حفاظت از او تخصیص داده نشده است؟

تیم تروریستی موساد از کجا می‌دانسته که این دانشمند اتمی قرار است روز جمعه به شهر رستم کلا برود و اطلاعات دقیق مسیر بازگشت وی را از کدام منبع کسب کرده است؟   پس از انجام عملیات، این تعداد فرد مسلح چگونه فراری داده شده و به کجا رفته اند؟  در نهایت اعتقاد نویسنده متن بر این بوده که مسئله نفوذ در ایران بسیار پیچیده و گسترده است و بدون تعارف باید آن را در سطوح مختلف جستجو کرد.

 

محمود محمدی‌زاده - کارشناسی علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی

انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ترور شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته ای نفوذ دانشمند اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۲۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه ترور یکی از رزمندگان سامانه پدافند هوایی حزب الله

دریافت 483 KB کد خبر 6087245

دیگر خبرها

  • یونایتد 4-2 شفیلد: تن‌هاخ مقابل قعرنشین هم چالش دارد
  • شاهنشاه آریامهر حقوق دهخدا را قطع کرد / بازجویی هایی که به مرگ رئیس دانشگاه تهران منتهی شد / سرگذشت غم انگیز سیاستمدار میانه‌رو و ادیب دانشمند
  • نکته حائز اهمیت در حمله کوادکوپترهایی که به سخره گرفته شدند
  • لحظه ترور یکی از رزمندگان سامانه پدافند هوایی حزب الله
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی باران به بناهای تاریخی سیستان وبلوچستان
  • برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور
  • لحظه ترور یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان توسط رژیم اسراییل (فیلم)
  • دادگاه منافقین آغاز شد
  • برگزاری نخستین دادگاه منافقین در سال جدید آغاز شد
  • بهروز افخمی: باید به سینمای چین و روسیه نفوذ کنیم