Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@06:23:18 GMT

سوریه: پناهجویان در لبنان به کشور بازگردند

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۳۱۹۲

سوریه: پناهجویان در لبنان به کشور بازگردند

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) این وزارتخانه امروز (شنبه) در این بیانیه تاکید کرد: دولت از همه شهروندان سوری که تحت شرایط ناعادلانه جنگ مجبور به ترک کشور شدند، برای بازگشت به وطن خود و زندگی در  عزت و امنیت دعوت کرده و همه امکانات را برای این بازگشت فراهم می‌کند. دولت تمام تلاش خود را برای تأمین نیازهای زندگی مناسب آنها انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه در حالی منتشر شد که چندی پیش به دنبال حادثه‌ای در شهر «بشری» لبنان که پناهجویان سوری در آن اقامت دارند، یک شهروند لبنانی جان خود را از دست داد.

این وزارتخانه از دادگستری لبنان خواست برای کشف تمام جنبه‌های این حادثه و عوامل آن اقدامات لازم را انجام دهند و از بهره‌برداری سیاسی و سوء استفاده علیه پناهندگان سوری جلوگیری کرده و وظایف خود را برای محافظت از شهروندان این کشور حاضر در لبنان ایفا کند.

لبنان در مقایسه با تعداد جمعیت اصلی خود میزبان بیشترین میزان پناهجویان سوری بوده است که میزبانی از این تعداد پناهجوی سوری نه فقط از نظر اقتصادی بلکه از نظر اجتماعی، امنیتی و آموزشی نیز بار اضافی بر دولت لبنان تحمیل کرده است.

این در حالی است که کمک‌های سازمان ملل به پناهجویان سوری جوابگوی حداقل نیازهای روزمره آنان نیست و به همین دلیل بسیاری از سوری‌ها در لبنان به طور غیرقانونی مشغول به کار هستند و هفتاد درصد آنان نیز زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

از سوی دیگر برخی کشورهای غربی و عربی مانع بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان می‌شوند تا از این حربه در مذاکرات صلح دولت دمشق و مخالفان حداکثر استفاده را ببرند.

برچسب‌ها پناهجویان سوریه لبنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پناهجویان سوریه لبنان پناهجویان سوریه لبنان اخبار کنکور پناهجویان سوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۳۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک محکوم به قصاص در کجور با گذشت اولیای دم به زندگی بازگشت

عباس پوریانی رئیس کل دادگستری مازندران گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف دادگاه کجور، زندان شهرستان نوشهر و رئیس حوزه قضایی بخش کجور، یک محکوم به قصاص نفس از توابع روستای صالحان کجور به زندگی بازگشت.

او افزود: تلاش در راستای صلح و سازش در خصوص پرونده مذکور، منجر به گذشت و اخذ رضایت از خانواده اولیای دم و رهایی فرد محکوم به قصاص شد.

پوریانی گفت: با گذشت خانواده اولیای دم، چهره زیبای عفو و گذشت در استان مازندران به نمایش درآمد و این محکوم از قصاص نفس با رهایی از قصاص به آغوش خانواده بازگشت.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • اخراج پناهجویان از انگلیس به رواندا تا چند هفته دیگر آغاز می‌شود
  • اخراج پناهجویان قانونی روابط کابل اسلام آباد را بهم خواهد زد
  • سرنوشت لایحه ضد پناهندگی دولت انگلیس
  • تاکید کابل-اسلام‌آباد بر ایجاد ساختار مشترک مدیریت پناهجویان
  • بازگشت به زندگی خانم ۶۸ ساله در شهرکرد
  • راهبرد آمریکا در غرب آسیا چرا و چگونه شکست خورد؟
  • یک محکوم به قصاص در کجور با گذشت اولیای دم به زندگی بازگشت
  • افشاگری علیرضابیگی درباره علت بازگشت گشت ارشاد /احمدی نژاد مخالف بود، احمدی مقدم اصرار می کرد /پای رئیسی در میان است؟
  • توضیح رئیس شورای اطلاع‌رسانی درباره بازگشت گشت ارشاد
  • بازداشت ۴۵ پناهجوی افغانستانی‌ در ترکیه