Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران، شفاف‌سازی مبادلات خارجی و جلوگیری از فساد را از مزایای سامانه جامع تجارت دانست و گفت: این سامانه، کشور را در سطح استانداردهای نظام بین‌المللی تجارت قرار خواهد داد.

به گزارش  وزارت صنعت، معدن و تجارت، حمید زادبوم افزود: بهره‌برداری از سامانه جامع تجارت ایران، دخالت افراد و سلایق اشخاص را از تجارت خارجی حذف می‌کند و به همین دلیل تجارت خارجی ایران در تراز جهانی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزایش سرعت عمل در تجارت خارجی را از دیگر مزایای سامانه جامع تجارت دانست و تصریح کرد: با این سامانه، در شاخص های مرتبط با زمان در تجارت جهانی رتبه ایران بهبود و ارتقا خواهد یافت.
معاون وزیر و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: انجام فرآیندهای کاری صادرکنندگان و واردکنندگان در این سامانه تسهیل و هزینه ها برای تجار کاهش خواهد یافت و به حداقل می‌رساند.

دریافت اطلاعات به روز تجارت خارجی کشور

زادبوم تصریح کرد: بنابر برنامه ریزی در این سامانه هر تاجر درگاه دارد و ارایه داده های مورد نیاز در حوزه تجارت خارجی دستگاه های مرتبط نیز با یک درگاه انجام خواهد شد.
وی این سامانه را مورد تاکید رییس جمهور و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز دانست و تاکید کرد: تصمیم گیران حوزه اقتصادی نیاز به اطلاعات صحیح و به روز دارند و این سامانه از لحاظ تعادل در صادرات و واردات به ما کمک خواهد کرد.
معاون وزیر و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه سرعت و دقت بیشتر در انجام فرآیندها از مزایای دیگر این سامانه است، ادامه داد: شرایط ارزی کشور و شرایط تجارت و اقتصاد با شیوع ویروس کرونا نیاز به سامانه جامع تجارت را بیشتر مشهود کرده است.
به گزارش ایرنا، پیش از این رییس جمهوری تاکید کرده بود: دولت با راه‌ اندازی سامانه جامع تجارت بسیاری از مسائل و مشکلات تجاری ناشی از شفاف نبودن، انحصارگرایی، ناهماهنگی در امور صادرات و واردات را مرتفع کرده و این سامانه علاوه براینکه موجب شفافیت اطلاعات، تسهیل تجارت و رفع موانع تجارت فعالان اقتصادی می‌شود، بلکه مانع از قاچاق کالا و فساد اقتصادی خواهد شد.
همزمان با پیوستن نهادهای مربوطه به سامانه جامعه تجارت، امکان تمام فعالیت های مرتبط با تجارت فراهم می شود و همه افراد باید پاسخگوی عملکرد خود در تجارت باشند.
طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است سامانه جامعه تجارت در ۹ آذر امسال به طور کامل افتتاح شود که با راه اندازی کامل آن، تمام مراحل تجارت بر روی آن قابل پیگیری و مشاهده می‌شود.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سامانه جامع تجارت تجارت خارجی تجارت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۳۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور هفته آینده عازم پاکستان می‌شود

رییس‌جمهور کشورمان سوم اردیبهشت ماه با هدف تقویت مناسبات دوجانبه به پاکستان سفر خواهد کرد.

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه پاکستان در خصوص سفر آتی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی به این کشور، گفت: اسلام آباد به زودی میزبان رئیس جمهور ایران خواهد بود.

وی تصریح کرد: اسلام آباد میزبان رئیس جمهور ایران خواهد بود و ما برای میزبانی و پذیرایی از هیأت ایرانی مطابق با فرهنگ و سنت مهمان نوازی خود آماده هستیم.

اسحاق دار در پاسخ به سوالی پیرامون تحولات خاورمیانه به ویژه حملات تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی، گفت: پاکستان بابت پیامدهای حمله اسرائیل به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق هشدار داده بود، از این رو بی توجهی جامعه جهانی به این اقدام باعث شد ایران دست به پاسخ نظامی علیه اسرائیل بزند.

وزیر خارجه پاکستان با بیان اینکه گسترش تنش‌ها و شروع جنگ جدید در منطقه به نفع هیچ‌کس نیست از جامعه جهانی و تمام ذی‌نفعان خواست برای تنش زدایی و کنترل اوضاع در خاورمیانه تلاش کنند.

گفتنی است، حجت السلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان قرار است ۳ اردیبهشت ماه در یک سفر رسمی با هدف تقویت مناسبات دوجانبه عازم پاکستان شود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • سرمربی جدید تراکتور خارجی و در حال مذاکره است
  • زنوزی: سرمربی جدید تراکتور هم خارجی است
  • رونق صادرات در جزیره جهانی قشم| تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید
  • رییس‌جمهور هفته آینده عازم پاکستان می‌شود
  • ثبت برنامه ماهانه واحدهای تولیدی الزامی شد
  • پارک فناوری پردیس به شهری در تراز جهانی تبدیل شود
  • ثبت برنامه ماهانه واحد‌های تولیدی در سامانه جامع تجارت الزامی شد
  • ثبت برنامه ماهانه واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت الزامی شد
  • رییس فدراسیون اسکی اختیاری از خودش ندارد/ مدرس خارجی تکنیک ندارد!
  • حضور بیش از ۲ هزار شرکت تجاری در ششمین نمایشگاه اکسپوی ایران