Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@11:43:51 GMT

نشانه های اولیه سکته قلبی

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۳۲۵۸

نشانه های اولیه سکته قلبی

متخصص قلب و عروق گفت: درد قفسه سینه از علائم مهم سکته‌های قلبی است و در قسمت میانی قفسه سینه رخ داده و شدید است؛ ضمن اینکه معمولا سکته قلبی در حین استراحت اتفاق می‌افتد. ناطقان:  هاشم سزاوار،متخصص قلب و عروق درباره «گرفتگی عروق کرونر و تصلب شرایین»، اظهار داشت: وقتی بحث  آرترو اسکلروزیس و گرفتگی عروق قلبی مطرح می‌شود با دو پدیده سکته‌ها و آنژین‌های قلبی روبرو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!







 وی با اشاره به علائم سکته قلبی و گرفتگی رگ قلب، گفت: از علائم مهم این مشکل درد سینه است؛ این درد در قسمت میانی قفسه سینه رخ داده و شدید است. معمولا سکته قلبی در حین استراحت اتفاق می‌افتد.

این متخصص قلب و عروق افزود:‌در این شرایط شخص درد شدیدی در بین قفسه سینه  با انتشار به دستها و فک احساس می‌کند که همراه با تعریق است و گهگاه با تهوع و استفراغ هم همراه خواهد بود. در این شرایط مداخله اورژانس بسیار جدی است و حتما افراد باید با 115 تماس بگیرند و یا به نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه کنند.

سزاوار بیان داشت:دردهای قسمت میانی قفسه سینه که شدید هستند، در حین استراحت اتفاق می‌افتند و بیش از 20 دقیقه طول می‌کشند، نشانه سکته قلبی هستند و این علائم همان دفعه اول هم بسیار مهم است.
برچسب ها: سکته ، قلبی ، ناطقان ، سینه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سکته قلبی ناطقان سینه سکته قلبی قفسه سینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۳۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی عضو هیات علمی گروه روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی در افراد می‌تواند نشانه‌هایی از ابتلا به پوکی استخوان باشد و در چنین شرایطی انجام سنجش تراکم استخوان جهت بررسی دقیق‌تر وضعیت بیمار، امری ضروری خواهد بود.

سیده زهرا میرفیضی ضمن بیان این مقدمه که علم روماتولوژی دانشی جدید و مربوط به طبقه‌بندی بیماری‌های روماتیسمی است افزود: این بیماری، با امراض مربوط به تخصص ارتوپد، متفاوت است.

وی ادامه داد: بیماری پوکی استخوان یا استتوپروز که از آن به عنوان بیماری خاموش یاد می‌شود معمولاً در خانم‌ها و بعد از سنین یائسگی شایع می‌شود و از آنجا که علائم بالینی واضحی نداشته، بیمار با عوارض پوکی استخوان که به شکل شکستگی ستون فقرات کمری و یا شکستگی گردن و استخوان ران است به پزشک مراجعه می‌کند. همچنین باید به بیماران در زمینه کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی آگاهی‌های لازم داده شود تا در صورت بروز این علائم برای انجام تراکم استخوان به پزشک روماتولوژیست، مراجعه نمایند.

دکتر میرفیضی همچنین با تأکید بر اینکه پیشگیری همواره بهتر از درمان است، افزود: خانم‌هایی که در معرض ابتلا به بیماری پوکی استخوان هستند، پس از انجام ارزیابی تراکم استخوان باید با توجه به سن و میزان پوکی استخوان، رژیم‌های غذایی حاوی کلسیم و ویتامین D را دریافت و مصرف شیر و یا درمان‌های دارویی را در برنامه زندگی خود قرار دهند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، این فوق تخصص روماتولوژی ضمن تاکید بر نقش مؤثر رسانه‌ها در آگاه‌سازی مردم نسبت به بیماری فوق افزود: برخی بیماران مبتلا به پوکی استخوان، در مرحله شکستگی استخوان، ستون فقرات، گردن و استخوان ران قرار دارند که در این شرایط برای بیماران درمان‌های سنگین مورد نیاز است، پس بهتر است که اقدامات درمانی زودتر برای فرد آغاز شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا
  • بستری شدن اورژانسی کارلوس ته‌وز
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • برای کاهش میزان نمک مصرفی روزانه خودتان آشپزی کنید
  • این افراد مراقب باشند در خطر حمله قلبی اند
  • رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید