Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@00:14:15 GMT

۱۲۰۰ واحد خدماتی در شهرک خودرویی احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۳۳۱۱

۱۲۰۰ واحد خدماتی در شهرک خودرویی احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علیرضا مظفری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای راه‌اندازی شهرک خودرویی، اظهار داشت: یکی از رسالت‌های اصلی سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم است در همین راستا از سال ۹۵ در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی با مشارکت بخش خصوصی احداث شهرک خودرویی در دستور کار قرار داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم افزود: شهرک خودرویی در زمینی به مساحت ۳۳۰ هزار مترمربع و با زیربنای ۱۵۰ هزار مترمربع در مجاورت میدان میوه و تره‌بار و گمرک قم، واقع در بلوار شهید رجایی در حال احداث است.

مظفری با اشاره به اینکه پروژه شهرک خودرویی در ۶ فاز اجرایی، می‌شود، تصریح کرد: حدود دو هزار واحد صنفی مرتبط با خودرو به‌غیراز نمایشگاهی در سطح شهر فعال هستند که هزار و ۲۰۰ واحد در شهرک خودرویی برای انتقال این صنوف در حال آماده‌سازی است.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرک خودرویی، تصریح کرد: با توجه به تعداد بیشتر اصناف خودرویی در سطح شهر به نسبت واحدهای شهرک خودرویی نیاز به ایجاد مکان دیگری در محدوده جنوب غرب یا غرب شهر برای دسترسی راحت‌تر مردم این محدوده به مشاغل خودرویی نیز احساس می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم از بررسی‌ها برای جانمایی این مکان دوم استقرار مشاغل خودرویی هم خبر داد و تصریح کرد: قبل از هرگونه تصمیم‌گیری برای مکان دوم باید کار شهرک خودرویی به نتیجه برسد و بعدازآن نسبت به راه‌اندازی مکان دوم برنامه‌ریزی شود.

مظفری بابیان اینکه در سازمان زمینه فروش واحدها در شهرک خودرویی به اهداف خود رسیده است، تصریح کرد: بااطلاع رسانی‌های صورت گرفته ۸۰ درصد واحدها واگذارشده است و نمایندگی‌ها در حال ساخت‌وساز هستند.

وی با اشاره به اینکه آمار مشاغل خودرویی از سطح مناطق هشتگانه جمع‌آوری‌شده است تأکید کرد: فرم‌هایی استخراج‌شده است که تمام رسته‌های شغلی مشاغل خودرویی، محل قرارگیری، نوع مالکیت و موانع آن جمع‌آوری‌شده است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم افزود: امیدوار هستیم که طی یک پروسه زمانی با اخطارهایی که در قالب بند ۲۰ می‌دهیم یک سری از صنوف واقعاً مزاحم شهری به‌خصوص صافکاری‌ها و آن‌هایی که با مواد شیمیایی سروکار دارند و یا با ایجاد آلودگی صوتی مخل آسایش مردم هستند در شهرک خودرویی مستقر شوند.

مظفری با اشاره به اهمیت ارتقای یکدست همه مناطق شهری در راستای عدالت اجتماعی، تصریح کرد: با انتقال و ساماندهی صنوف مزاحم به سطح آسایش همه نقاط شهر افزایش پیدا خواهد کرد و از این طریق جنوب و شمال و شرق و غرب شهر چندان تفاوتی نخواهد داشت و شرایط اقتصای و اجتماعی به‌صورت همزمان رشد می‌کند.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: خودرو قم میوه شهرداری شهرک خودرویی مشاغل خودرویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۳۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید روزانه ۱۲۰ تن کمپوست در قم/ احداث کمربند سبز سایت پردازش پسماند شهر

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: با فعال بودن دو خط پردازش پسماند در سایت البرز قم، روزانه ۱۲۰ تن کمپوست تولید می‌شود.

مهدی اصفهانیان مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به بازآرایی فرایندهای مدیریت پسماند در شهر قم اظهار کرد: فرایندهای مربوط به مدیریت پسماند در قم با توجه به کیفیت خدمات از نظر اقتصادی ارزان تمام شده است و قم با مدیریت فرآیندها و بازنگری آنها و ارتقای کیفی خدمات یک مدل اقتصادی کارآمد در حوزه مدیریت پسماند را ارائه داده است.

وی افزود: یکی از اقدامات شاخصی که در سال ۱۴۰۲ با محوریت حوزه معاونت خدمات شهری و محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند انجام شد، بحث احداث و راه اندازی خط پالایش نهایی کود کمپوست شماره ۲ با اعتبار بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان بود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: سعی بر این بود که در حوزه خدمات شهری و محیط زیست بتوان از پسماندهای خطوط پردازش به عنوان کود استفاده شود که با توجه به فرایند راه اندازی خط شماره ۲ پردازش، ظرفیت روزانه تولید کود کمپوست از ۳۰ تن در روز به ۱۲۰ تن در روز افزایش پیدا کرد.

اصفهانیان مقدم افزود: در نتیجه این اقدامات سالانه می‌توان ۴۰ میلیارد تومان منبع درآمد از ریجکت پسماندهای آلی از کود در سایت البرز به دست آورد.

استقرار سیستم شست و شوی خطوط پردازش پسماند

به گفته وی، به منظور ارتقای نظافت سایت البرز و خطوط پردازش این سایت، سیستم کارواش خطوط پردازش در سال گذشته اجرایی و عملیاتی شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه در سایت البرز آشیانه و محل استقرار یک دستگاه وارداتی برای بهبود هوادهی کودها با شرایط بهتر ایجاد شد اضافه کرد: طی سال گذشته استقرار صنایع تکمیلی در سایت البرز مورد توجه بوده است.

اصفهانیان مقدم ادامه داد: با توجه به سیاست‌های کنونی استقرار این صنایع و در راستای این هدف تولید گرانول از خطوط پردازش دو سوله پیش بینی شده و فاز اول برای اجرای یکی از سوله‌ها برای فرایندهای تکمیلی و تبدیلی با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان انجام شده است.

به گفته وی، در سال گذشته خطوط انتقال پساب فاضلاب‌های تصفیه شده از تصفیه خانه جامع واقع در محدوده منطقه یک به سایت البرز به بهره برداری رسید.

تبدیل دو درصد از سایت پردازش پسماند به فضای سبز

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه با توجه به الزامات زیست محیطی باید حداقل ۲ درصد از سطح سایت البرز به فضای سبز تبدیل می‌شد افزود: به منظور آبیاری این فضای سبز لازم بود تا فاضلات تصفیه شده تصفیه خانه جامع به این سایت انتقال یابد.

اصفهانیان مقدم ادامه داد: مطالعات این امر انجام شد و خرید لوله و سایر لوازم مورد نیاز با اعتبار ۵ میلیارد ریال صورت گرفته تا در سال جدید نهایی شود.

وی گفت: همچنین در بحث انتقال گاز به سایت البرز نیازمند سرمایه گذاری بود که با اعتبار بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

کد خبر 746037

دیگر خبرها

  • احداث ۳ هزار و ۱۸۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل
  • ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده است
  • تولید روزانه ۱۲۰ تن کمپوست در قم/ احداث کمربند سبز سایت پردازش پسماند شهر
  • جانمایی پرنده‌فروشان در فاز ۲ بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت
  • ۲۱۹ انشعاب غیر مجاز آب در خواف شناسایی شد
  • شهرک صنفی کارگاهی در رزن احداث می‌شود
  • ساماندهی وضعیت بازارچه‌های مشاغل خانگی در قم
  • شهرک دامپروری در غرب شهرکرد احداث می‌شود
  • اجرای ۸۰ پروژه فنی و خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • تعیین تکلیف احداث شهرک دام غرب شهرکرد پس از ۱۸ سال