Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: امروزه مقاومت میکروبی به یکی از مهم‌ترین چالش‌های سازمان جهانی بهداشت و سایر سازمان‌های متولی سلامت در سطح جهان تبدیل‌شده و مبارزه با مقاومت میکروبی یک مسئولیت همگانی است.

او افزود: ایجاد مقاومت میکروبی و گسترش جهانی آن، توانایی انسان در درمان بیماری‌های عفونی معمول را به‌شدت تهدید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول بهداشتی  عنوان کرد: کشف آنتی‌بیوتیک توانسته مرگ ناشی از بیماری‌های عفونی به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای کاهش دهد؛ با این حال با استفاده نابجای آنتی‌بیوتیک این بیماری‌ها در حال بازگشت هستند.

خواجه‌ئیان ادامه داد: با توجه به افزایش مقاومت در برابر آنتی‌بیوتیک، لازم است جهان، الگوی مصرف و تجویز این منبع با ارزش دارویی را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید

مصرف خودسرانه دارو‌ها بدون تجویز پزشک عوارض جدی دارد

او با بیان اینکه شواهد موجود نشان می‌دهد که ایران نیز از مخاطرات مربوط به مقاومت میکروارگانیسم‌ها مصون نبوده است، گفت: روند افزایشی مقاومت میکروبی به نگرانی و چالش عمده درشبکه سلامت کشور تبدیل‌شده، به‌گونه‌ای که بررسی شیوع مقاومت میکروبی در باکتری‌های منتخب، حاکی از آن است که در ایران نیز میزان مقاومت میکروبی به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای بالا است.

رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر بیان کرد: به منظور مقابله با این معضل، هماهنگی‌های همه‌جانبه بین بخشی در بخش‌های درمان و بهداشت و به خصوص در بخش‌های کشاورزی و دامی که امروزه به‌طور گسترده از آنتی‌بیوتیک برای پرورش دام‌ها استفاده می‌کنند لازم است.

از سال ۲۰۱۶ سازمان جهانی بهداشت اقدام به تهیه برنامه اقدام عملی جهانی در مورد مهار مقاومت میکروبی کرده و از تمام کشور‌ها خواسته است که با توجه به امکانات به اجرای مفاد این برنامه در کشور خود بپردازند.

با توجه به اهمیت موضوع، از یکم تا هشتم آذر امسال به عنوان «هفته اطلاع‌رسانی مقاومت میکروبی» در نظر گرفته‌شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آنتی بیوتیک بیماری عفونی مقاومت میکروبی مصرف دارو مقاومت میکروبی آنتی بیوتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۳۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور

سازمان جهانی بهداشت به منظور تقویت خدمات پزشکی اورژانس، ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور خارجی خودکار به همراه ۱۲۵۰ پد دفیبریلاتور را با کمک مالی اتحادیه اروپا تهیه و به سازمان ملی اورژانس ایران ایران اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، سازمان جهانی بهداشت به منظور تقویت خدمات پزشکی اورژانس، ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور خارجی خودکار به همراه ۱۲۵۰ پد دفیبریلاتور را با کمک مالی اتحادیه اروپا تهیه و به سازمان ملی اورژانس ایران ایران اهدا کرد.

این تجهیزات به طور قابل توجهی ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس را افزایش خواهد داد، اقلام اهدایی قرار است در استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان توزیع شوند.

دستگاه دفیبریلاتور می‌تواند نجات بخش زندگی در هنگام ایست قلبی ناگهانی باشد، این وسیله ریتم ضربان قلب را به طور مؤثر پایش و با ارسال شوک‌های الکتریکی عملکرد طبیعی قلب را احیا می‌کند؛ طراحی این دستگاه‌ها به گونه‌ای است که با حداقل آموزش پزشکی می‌توان از آن استفاده کرد و به این دلیل برای تیم‌های پاسخ به فوریت‌های پزشکی بسیار با ارزش هستند.

سیدجعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران، در رابطه با اهدای این دستگاه‌ها اظهار کرد: با افزایش فراهم بودن دفیبریلاتور، امدادگران و پرسنل اورژانس در استان‌های مربوطه برای ارائه مراقبت‌های مؤثر و به موقع به افراد نیازمند مجهزتر خواهند شد.

وی افزود: اهدای این تجهیزات که به طور مشترک از سوی دفتر کمک‌های انسانی اتحادیه اروپا تأمین مالی شده است، تأکیدی بر تعهد ما نسبت به تقویت نظام سلامت و ارتقای خدمات پزشکی اورژانس برای جمعیت‌های آسیب پذیر است.

گفتنی است، این پروژه در راستای مأموریت سازمان جهانی بهداشت، یعنی تضمین دسترسی همگانی به خدمات باکیفیت سلامت، به ویژه در مناطقی که با بحران‌های انسانی مواجه هستند، انجام شده است، هدف نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران این است که از طریق توانمندسازی نهادها و ارائه دهندگان خدمات سلامت محلی به ارتقای تاب‌آوری و پایداری نظام سلامت در استان‌های هدف کمک کند.

کد خبر 746985

دیگر خبرها

  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • دستاوردهای ایران در کنترل مالاریا باوجود تحریم‌ها
  • ۲۰۰ روز جنگ و ۷ تحول جهانی به‌نفع مقاومت
  • زنگ خطر مالاریای وارداتی/ مالاریای بومی نداریم
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • اهدای ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب به سازمان اورژانس ایران
  • ۷ داروی پرکاربرد که مصرف بی‌رویه آن‌ها مشکل‌ساز است
  • هفت داروی پرکاربرد که مصرف بی‌رویه آن‌ها مشکل‌ساز است
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور