Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعتراضات به قانون امنیتی جدید فرانسه و ضرب و شتم یک شهروند سیاه پوست به دست شماری از افسران پلیس این کشور ادامه دارد. خبرگزاری میزان – فرانسه در روز‌ها و هفته‌های اخیر شاهد اعتراض‌های خشونت باری است که در پی تلاش برای تصویب طرح ممنوعیت انتشار تصاویر افسران پلیس آغاز شد.   به گزارش «فرانس ۲۴»، اعتراض‌ها علیه قانون جدید امنیتی در فرانسه همچنان ادامه دارد و انتظار می‌رود روز شنبه، ۸ آذر، به صورت گسترده دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  معترضان فرانسوی روز گذشته در «نانت»، «تولوز»، «پاریس» و چند شهر دیگر تظاهرات و اعتراض خود به قانون امنیتی جدید را نمایش دادند.         انتظار می‌رود، امروز نیز ده‌ها تجمع و تظاهرات اعتراضی به قانون امنیتی جدید برگزار شود.   قانون امنیتی جدید که در پی تصویب در مجلس منتظر تصویب سناست، انتشار تصاویر افسران پلیس را جرم اعلام می‌کند و برای آن جریمه نقدی و مجازات زندان تعیین کرده است.      بیشتر بخوانید:  اعتراض‌های مردم پاریس علیه خشونت پلیس  تصویب قانون امنیتی در فرانسه در همین حال اعتراض‌ها در پی انتشار ویدئویی از برخورد خشن پلیس فرانسه با یک شهروند سیاه پوست تشدید شد.   انتشار این ویدئو، سیاستمداران فرانسوی و «امانوئل مکرون»، رییس جمهور فرانسه را به عنوان حامیان قانون امنیتی جدید با چالشی جدی مواجه کرد.   پیش بینی می‌شود اتحادیه‌های کارگری و جلیقه زردها، در تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی امروز شرکت داشته باشند.  
دولت فرانسه تاکنون ناچار به برداشتن گامی به عقب شده است.   «ژان کاستکس»، نخست وزیر فرانسه، در واکنش به اعتراض‌ها به ویدئوی منتشر شده، اعلام کرد «کمیسیونی برای بازنویسی ماده ۲۴ تعیین می‌شود.»   براساس ماده ۲۴، اشتراک گذاری تصاویر افسران پلیس جرم بوده و مرتکبان به حداکثر یک سال حبس و پرداخت ۵۳ هزار دلار محکوم خواهند شد.       در حالی که دولت  فرانسه قانون مذکور را تلاشی برای حفاظت از افسران در برابر آزار‌های آنلاین موجه می‌داند، منتقدان، این اقدام را مغایر آزادی بیان و لغزش دولت مکرون به سمت طیف راست می‌دانند.   ضمن اینکه می‌تواند چراغ سبزی برای پلیس فرانسه به منظور ممانعت از فعالیت رسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی باشد.   علاوه بر ویدئوی ضرب و شتم شهروند سیاه پوست توسط پلیس فرانسه، انتشار تصاویر خشونت پلیس فرانسه با مهاجران در جریان پاکسازی یک اردوگاه در «پاریس» نیز جنجالی شده است.   انتهای پیام/ برچسب ها: فرانسه امانوئل مکرون

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فرانسه فرانسه امانوئل مکرون قانون امنیتی جدید پلیس فرانسه افسران پلیس اعتراض ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۳۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب «قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه» در چهارمحال وبختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، رئیس جهاد دانشگاهی استان گفت: این کتاب به قلم دکتر محمد ریاحی قاضی دادگستری و مدرس دانشگاه و دکتر محمد جعفری فشارکی عضو هیئت علمی دانشگاه تألیف و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری منتشر شد.
سیروس رضائی افزود: کتاب «قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه» در ۳۳۰ صفحه در قطع وزیری تألیف شده است.
در معرفی کتاب آمده است: قرارداد‌هایی با کاوش در نظام حقوقی، دیده می‌شود که موضوع در آنها پس از انعقاد عقد، در عالم خارج موجود می‌شود یا طرفین یا یکی از آنها، آن را به وجود می‌آورد. به عبارت دیگر، طرفین در زمان انعقاد قرارداد نسبت به موضوعی توافق می‌کنند که هنوز به وجود نیامده و قرار است که در آینده موجود شود؛ یکی از مسائلی که ذهن را به خود مشغول می‌کند، نحوه و چگونگی امکان انتقال معدوم است.
علاقمندان برای تهیه کتاب به سامانه اینترنتی ۱۶book.irمراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس
  • دیدگاه کارشناسی داوری در مورد دو صحنه جنجالی بازی صنعت نفت و پرسپولیس
  • راننده پرخطر رنو کشنده به دام قانون افتاد
  • واکنش فوری پلیس به انتشار یک ویدئوی جنجالی
  • انتشار کتاب قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه
  • انتشار کتاب «قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه» در چهارمحال وبختیاری
  • انتقاد داور سرشناس از تصمیم جنجالی داور رومانیایی
  • (عکس) استوری جنجالی کار دست بازیکن استقلال داد
  • پس از استوری جنجالی؛ احضار آرش رضاوند به کمیته های اخلاق و انضباطی
  • اعتراض چادرملو به صحنه جنجالی مقابل داماش گیلان