Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: طبق تازه‌ترین بررسی سازمان هواپیمایی، شرکت‌های هواپیمایی از نرخ‌های جدید تعیین شده با افزایش 10 درصد و الزام فروش فقط 60 درصد ظرفیت پروازها، عدول نکرده‌اند.

ابوالقاسم جلالی در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر فروش فقط 60 درصد ظرفیت پروازها به دقت از سوی شرکت‌های هواپیمایی اجرا می‌شود، اظهار داشت: سازمان هواپیمایی کشوری بر اجرای این مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا نظارت دقیق دارد، به هر حال در حوزه سلامت مردم نباید هیچ کم کاری انجام شود و البته شرکت‌های هواپیمایی هم در این حوزه همکاری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: در هواپیماهای ATR به دلیل تایپ هواپیما فروش 50 درصد ظرفیت انجام می‌شود و در برخی انواع هواپیما 65 تا 66 درصد ظرفیت فروخته می‌شود، اما شرکت‌ها تلاش کرده‌اند، از این ظرفیت مجاز تعیین شده مسافر عبور نکنند. وی اظهار کرد: با این حال مسافران در صورت مواجهه به هر گونه کم کاری می‌توانند مدارک را به سازمان هواپیمایی کشوری و سایت سازمان برای رسیدگی بیشتر بازتاب دهند.

 

* شرکت‌های هواپیمایی از نرخ های جدید عدول نکرده‌اند

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری درباره نظارت بر نرخ‌های جدید بلیت پروازهای داخلی بیان کرد: نرخ‌های قبلی پروازها مربوط به خرداد 99 بود، پس از موضوع الزام فروش فقط 60 درصد ظرفیت پروازها و نوساناتی که در نرخ ارز وجود داشت، شرکت‌ها درخواست تعدیل نرخ داشتند. جلالی گفت: ارزی که پیش از این مبنای نرخ ‌گذاری قبلی بلیت پروازهای داخلی قرار گرفته بود، ارز نیمایی 11 هزار تومانی بود، به هر حال جلساتی مختلف برگزار شد، صورت‌های مالی شرکت‌های هواپیمایی هم دریافت و بررسی شد و بالاخره در شورای عالی هواپیمایی مقرر شد 10 درصد افزایش نسبت به نرخ های خرداد 99 اعمال شود و کف نرخی هم حذف شود. وی اضافه کرد: در فروش بلیتِ پروازها با 10 درصد افزایش نسبت به نرخ‌های خرداد 99، نظارت‌های سازمان هواپیمایی دقیق انجام می‌شود وتازه ترین بررسی‌های ما نشان می‌دهد که شرکت‌های هواپیمایی از نرخ‌های جدید عدول نکرده‌اند.

 

* افراد مبتلا به کرونا 14 روز پس از بیماری و با ارائه تست منفی مجاز به اخذ بلیت هستند

جلالی اظهار کرد: با همکاری وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، موضوع پایش بیماران کرونایی در حمل و نقل هوایی به صورت دقیق در حال پیاده سازی است. معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: طبق زیرساختی که فراهم شده است، متقاضیان سفر هوایی در صورتی که پیش از این تست کرونای آنها مثبت شده است و در بانک اطلاعاتی وزارت بهداشت به عنوان افراد مبتلا به کرونا هستند و هنوز 14 روز از زمان بیماری آنها نگذشته است مجوز اخذ بلیت ندارند. وی اضافه کرد: هم در مرحله صدور بلیت برای این افراد اجازه صدور بلیت صادر نمی‌شود، هم هنگام سوار شدن به هواپیماها مجددا کد ملی همه مسافران چک و بررسی می‌شود. معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: افرادی که تست کرونا آنها پیش از این مثبت بوده است با ارائه تست منفی کرونا امکان سوار شدن به هواپیما دارند.

منبع:فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری شرکت های هواپیمایی از نرخ نرخ های جدید درصد ظرفیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۳۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع محدودیت‌های پروازی در برخی فرودگاه‌های کشور

آفتاب‌‌نیوز :

ضمن عرض پوزش از مسافران محترم به دلیل مشکلات ناشی از ابطال و یا تاخیر برخی پروازها، به اطلاع می‌رساند با هماهنگی‌های انجام شده محدودیت عملیاتی اعمال شده در فرودگاه‌ها برطرف و شرکت‌های هواپیمایی مجاز به انجام پرواز‌های برنامه ریزی شده می‌باشند.

مسافران محترم میتوانند جهت آگاهی از زمان دقیق پرواز خود با اطلاعات پرواز فرودگاه مبدا پرواز در تماس بوده و یا به پیامک‌های ارسالی از شرکت هواپیمایی توجه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • لغو پرواز‌های شرکت‌های اروپایی به اراضی اشغالی
  • محدودیت‌های پروازی در برخی فرودگاه‌های کشور رفع شد
  • رفع محدودیت‌های پروازی در برخی فرودگاه‌های کشور
  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!
  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید
  • ترکش‌‌ جنگ بر تن شرکت‌ های گردشگری
  • ساخت ۳۰ پارکینگ جدید در تهران و اخطار سازمان هواپیمایی به دفاتر متخلف
  • محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه‌های کشورهای حوزه خلیج فارس
  • محدودیت پروازی به فرودگاههای دبی و شارجه
  • ترکش‏ جنگ بر تن شرکت‌های گردشگری