Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@16:17:24 GMT

نگرانی آلمان از ترور دانشمند هسته‌ای ایران

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۳۸۲۶

نگرانی آلمان از ترور دانشمند هسته‌ای ایران

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه آلمان در واکنش به ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای-دفاعی ایران در روز جمعه تاکید کرد که این اقدام اوضاع منطقه را بدتر میکند.

براساس گزارش اسکای نیوز، وزارت خارجه آلمان همچنین گفته، ما از همه طرف‌های مربوط به این پرونده می‌خواهیم که از اقداماتی که باعث تشدید تنش‌ها می‌شود خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت خارجه آلمان مشخص نکرده است منظورش از طرفین پرونده چه طرف‌هایی هستند؟ شب گذشته سخنگوی دبیر کل سازمان ملل نیز بدونن اسم بردن از شخص یا کشور خاصی از همه طرف‌ها خواست در ارتباط با این پرونده خویشتن دار باشند.

براساس گزارش شبکه العربیه، وی در ادامه اضافه کرد، قبل از روی کار آمدن جو بایدن (رئیس جمهور احتمالی بعدی آمریکا) حفظ دامنه گفتگو با ایران برای حل و فصل اختلافات در مورد برنامه هسته‌ای ایران مهم است.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز روز گذشته در گزارشی به نقل از مقام‌های اطلاعاتی نوشت که رژیم صهیونیستی پشت پرده ترور شهید فخری زاده بوده است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت تاکید کرده که شواهد جدی وجود دارد که نشان میدهد رژیم صهیونیستی مسئول ترور دانشمند ایرانی است.

اتحادیه اروپا هم امروز (شنبه) اقدام تروریستی به شهادت رساندن محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران را مجرمانه و در تضاد با اصل احترام به حقوق بشر توصیف کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: ترور دانشمند هسته ای ایران وزارت خارجه آلمان شهادت محسن فخری زاده هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۳۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امارات خواستار خویشتنداری در منطقه شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، وزارت خارجه امارات اعلام کرد که نسبت به اوضاع کنونی در خاورمیانه نگرانی بوده و خواهان توقف درگیری ها است.

این وزارتخانه تاکید کرد: ما از طرف های ذی ربط می خواهیم خویشتندار باشند تا پیامدهای خطرناک این تنش ها منطقه را درگیر نکند.

ساعتی قبل نیز وزارت خارجه مصر در واکنش به واکنش پهپادی و موشکی ایران به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که با تمام طرف‌های ذی ربط برای کاهش تنش‌ها در تماس است.

این وزارتخانه خواهان خویشتن داری همه طرف‌ها با هدف دور نگه داشتن منطقه از تنش و بی ثباتی شد.

وزارت خارجه قطر نیز اعلام کرد که این کشور نسبت به تحولات کنونی در منطقه احساس نگرانی شدید می‌کند.

این وزارتخانه از تمام طرف‌ها خواست خویشتندار بوده و تنش‌ها را کاهش دهند.

کد خبر 6077687

دیگر خبرها

  • نگرانی گروسی از احتمال حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران
  • نگرانی کرملین از تنش‌های منطقه‌ای و دعوت به خویشتن‌داری
  • نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه ایران
  • رژیم صهیونیستی: ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد
  • واکنش همسر شهید دانشمند هسته‌ای به سیلی ایران به اسرائیل
  • امارات خواستار خویشتنداری در منطقه شد
  • ابراز نگرانی ژاپن نسبت به اوضاع منطقه
  • واکنش همسر دانشمند هسته‌ای شهید به حملات تنبیهی سپاه
  • استقبال همسر دانشمند هسته‌ای شهید به حملات تنبیهی سپاه
  • ابراز نگرانی دوحه نسبت به تحولات منطقه