Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@09:52:05 GMT

اختلال شبه چشمي

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۴۴۴۲

اختلال شبه چشمي

خبرگزاری آریا- احتمالا در موارد بسیاری، در بین دوستان و آشنایان و افراد خانواده مواردی را دیده اید که به دلایل جسمی یا درد به پزشک مراجعه کرده اند ولی دلیل بیماری، مشکل عصبی عنوان شده است .

اختلالات شبه جسمی گروه وسیعی از بیماری ها هستند که علائم جسمی مولفه اصلی آن ها را تشکیل می دهد و در اثر تعاملات میان ذهن و بدن به وجود می آیند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیماری ها معاینات جسمی و بررسی آزمایشگاهی هیچ داده قابل ملاحظه ای که ثابت کننده بیماری جسمی باشد، نشان نمی دهند . در عین حال علائم بیمار، جدی و واقعی است .

معمولا بیمار معتقد است که علائم ناشی از نوعی بیماری جسمی است که یا تشخیص داده نشده است و یا به شکل مناسب و درستی درمان نشده است .

در رابطه با اختلال جسمانی شکل باید چند عامل را مد نظر داشت :

اول اینکه کارکرد جسمانی شکل از بین می رود یا تغییر می یابد .نشانه را نمی توان با شرایط جسمانی یا عصبی شناختی معلوم تبیین کرد .شواهد قطعی وجود دارد که عوامل روان شناختی با نشانه اختلال در ارتباط هستند .بیمار اغلب نه همیشه نسبت به صدمه جسمانی بی تفاوت است و احساس اضطراب نمی کند .

از نظر روانپزشکی، این اختلالات شامل چند گروه می باشند که در زیر به آن ها اشاره می شود .

انواع اختلالات شبه جسمی :

اختلال جسمانی سازیخود بیمار انگاریاختلال بد ریخت انگاریاختلال درد اختلال تبدیلی

این اختلال، اختلالی مزمن، نوسان دار و عود کننده می باشد و معمولا در سنین زیر 30 سال آغاز می گردد . پس اگر شما از مشکلات متعدد جسمی ای رنج می برید که علی رغم مراجعات مکرر به متخصصین مختلف تشخیص خاصی نگرفته و یا از درمان های متعدد، نتیجه ای نگرفته اید، شاید زمان آن رسیده باشد که به یک روانپزشک و متخصص اعصاب و روان مراجعه نمایید .

درمان

بیماری می تواند در زندگی معمولی، حفظ شغل و نیز سلامت فرد اختلال ایجاد کند . چون معتقد است به خاطر نقص خیالی مورد تمسخر دیگران قرار می گیرد . اقدام به خودکشی در یک پنجم موارد دیده می شود . لذا درمان این گونه از افراد حائز اهمیت است . در درمان، از دارو و جلسات روان درمانی استفاده می شود .

برای دریافت وقت از بهترین روانپزشک به لینک درج شده مراجعه نمایید . 

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۴۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پیام طبرسی متخصص بیماری‌های عفونی، در روز جهانی مبارزه با مالاریا (۲۵ آوریل مصادف با ششم اردیبهشت)، از مالاریا به عنوان بیماری انگلی شایع در جهان نام برد و گفت: حذف و ریشه کنی مالاریا یکی از اهداف سازمان جهانی بهداشت است.


این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به وضعیت شیوع مالاریا در ایران، گفت: این بیماری در سال‌های دور شیوع گسترده‌ای در کشور داشت، اما با بهبود وضعیت بهداشت در مناطق روستایی و آندمیک مالاریا و تلاش کارشناسان بهداشت محیط و شبکه‌های بهداشتی در سالیان اخیر تا آستانه ریشه کنی مالاریا پیش رفت.
به گفته طبرسی، روند ریشه کنی مالاریا در چند سال گذشته به علت همسایگی با کشور‌های مالاریا خیز در حاشیه جنوب شرقی کشور (افغانستان و پاکستان)، شیوع کرونا و اختصاص تمام ظرفیت شبکه‌های بهداشتی به کنترل کرونا دچار اختلال شد به نحوی که امسال آمار مبتلایان به مالاریا افزایش داشته است.
این متخصص بیماری‌های عفونی گفت:در یک سال گذشته در برخی مناطق به خصوص مناطق جنوب شرقی، شاهد افزایش موارد ابتلا بودیم که وزارت بهداشت در تلاش است بیماری را در آن مناطق کنترل و ریشه کن کند.
انتقال بیماری فقط از طریق پشه آنوفل است و فرد به فرد صورت نمی‌گیرد. به این معنا که در مناطقی که این پشه وجود ندارد حتی اگر فرد مبتلا به مالاریا وجود داشته باشد بیماری منتقل نمی‌شود.
مناطق آندمیک مالاریا در ایران، محدود به استان‌های جنوب شرقی هم مرز با افغانستان و پاکستان است و شیوع و عدم کنترل مناسب مالاریا در این کشور‌ها و وجود مراودات با ایران باعث انتقال مالاریا در استان‌های جنوب شرقی کشور شده است.
افرادی که از مناطق غیرآندمیک به مناطق آندمیک مالاریا سفر می‌کنند باید نکات ایمنی و حفاظتی را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری رعایت کنند و با هماهنگی مراکز بهداشتی، داروی پیشگیری از ابتلا به مالاریا مصرف کنند.

دیگر خبرها

  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • اتیسم؛ حرکت به سوی شکوفایی
  • منشاء بسیاری از بیماری‌های جسمی را در روان خود پیدا کنید
  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان
  • کاشت الکترود عمقی مغز برای درمان «سندروم لی» یک زن ۲۳ ساله
  • علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟
  • وسواس فکری چیست و چطور درمان می‌شود؟
  • دلیل اصلی بستری شدن ترانه علیدوستی در بیمارستان
  • اوتیسم؛ بیماری ناشناخته و بدون درمان!