Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@09:01:48 GMT

۷۱۰ هکتار از اراضی ملی در استان فارس رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۴۴۶۱

۷۱۰ هکتار از اراضی ملی در استان فارس رفع تصرف شد

براساس مطلب دریافتی شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، عبدالحسن صمدنژاد ارزش ریالی این اراضی را حداقل ۷۱ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی ادامه داد: کارشناسان منابع طبیعی با حضور در منطقه پس از بررسی حدود اربعه پلاک ، توسط یک دستگاه تراکتور مرز اراضی ملی و مستثنیات را مشخص کردند تا از دست اندازی مجدد به این اراضی در آینده جلوگیری شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان فارس همچنین گفت: عملیات نقشه برداری با استفاده از پهپاد به روی ۱۴ هزار هکتار از اراضی ملی منطقه دژکرد و سده  شهرستان اقلید آغاز شد.

صمدنژاد افزود: درپی انجام سفر شهرستانی و بازدید صورت گرفته ، پیگیری های لازم جهت تعیین تکلیف اراضی شیبدار در بخشی از پلاک های حوزه استحفاظی این شهرستان به خصوص در منطقه دژکرد و سده در دستور کار قرار گرفت که امیدواریم پس از نقشه برداری دقیق و تعامل با مردم شاهد حل و فصل مشکلات به وجود آمده طی دودهه اخیر در این مناطق و نیز صدور اسناد تک برگ این اراضی با اهمیت در آینده نزدیک باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: با هماهنگی های انجام شده تاکنون نقشه سطحی معادل یک هزار هکتار از اراضی موصوف با بهره گیری از این شیوه نوین برداشت شده و با پیش بینی های صورت گرفته امیدواریم کار نقشه برداری هوایی این پلاک ها طی ۲ هفته آینده به اتمام برسد.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری شیراز فارس منابع طبیعی و آبخیزداری شیراز فارس اخبار کنکور منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۴۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی در بیش از یک هکتار از عرصه های منابع طبیعی راین

حاج محمدی گفت: عصر روز سه شنبه  ۷ فروردین ماه، بیش از یک هکتار از اراضی ملی حوزه روستای  خیچ و قصر میان، طعمه حریق شد که با اطلاع به موقع ساکنین روستا و حضور ماموران یگان حفاظت، حریق مهار شد.

وی افزود: بیشتر حریق‌های منابع طبیعی منشا انسانی دارد و در این میان  افزایش آموزش و آگاهی بخشی مردم به خصوص جوامع محلی و روستائیان در حفظ و حراست از منابع طبیعی و پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی تاثیر بسزایی دارد.

مسئول منابع طبیعی و آبخیزداری بخش راین بیان کرد: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان، گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و ... اطلاع رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ۶۵۱ هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری رفع تصرف شد
  • رفع تصرف ۶۵۱ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • بیش از ۲ میلیون هکتار اراضی زراعی خراسان شمالی سنددار شدند
  • رفع تصرف اراضی ملی ۲۵۰ میلیاردی در لاهیجان
  • رفع تصرف ۲۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی در لاهیجان
  • تثبیت ۱۰۰ درصدی مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی 
  • رفع تصرف ۱۸ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • آزاد‌سازی اراضی ملی در لاهیجان
  • سنددارشدن ۹۹ درصد عرصه‌های ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی
  • آتش سوزی در بیش از یک هکتار از عرصه های منابع طبیعی راین