Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وال استریت ژورنال نوشت، دیدار محرمانه سران اسرائیلی و سعودی در رسیدن به یک توافق عادی‌سازی به دلیل انصراف ولیعهد عربستان از توافقی که واشنگتن میانجی‌گری کرده بود، ناکام ماند.
به گزارش خبرگزاری آریا، این روزنامه به نقل از برخی مشاوران عربستانی و مسؤولان آمریکایی نوشت: "زمانی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر "اسرائیل" اواخر هفته گذشته برای انجام دیداری شبانه و محرمانه با شاهزاده محمد بن سلمان (ولیعهد عربستان) به عربستان سفر کرد، او و هم‌پیمانانش در واشنگتن امیدوار بودند در این دیدار به تاییدهایی از طرف بن سلمان درباره اینکه قرارداد عادی‌سازی میان دو دشمن دیرینه در خاورمیانه در دست انجام است، دریافت کنند اما برعکس نتانیاهو دست خالی به "اسرائیل" بازگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته این روزنامه، مسؤولان آمریکایی امیدوار بودند بتوانند توافق‌های عادی‌سازی را که به روابط میان رژیم صهیونیستی و دو کشور امارات و بحرین رسمیت بخشیده‌، بزرگترین مانع باقی مانده در راه حضور دیپلماتیک این رژیم در منطقه را از بین برده و بخش اصلی تلاش‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای تقویت ائتلاف علیه ایران بود، تقویت کنند.
طبق گفته‌های مشاوران عربستانی و مسؤولان آمریکایی، بن سلمان در پی نتیجه انتخابات آمریکا، تا حد زیادی از قرارداد عقب نشینی کرد.
به گفته برخی معاونان عربستانی، بن سلمان که به شدت به دنبال برقراری روابط با دولت آتی جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا است، در حال حاضر درباره در پیش گرفتن این اقدام مردد است زیرا بعدها می‌تواند از این قرارداد برای کمک به تقویت روابط خود با رئیس جمهوری جدید آمریکا استفاده کند.
بایدن نیز گفته قراردادهای عادی‌سازی میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی را ترجیح می‌دهد اما او موضعگیری جدی‌تری را درباره کارنامه حقوق بشر عربستان به ویژه پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف این کشور در پیش گرفته است.
برخی دستیاران عربستانی اظهار کردند: دستیابی به تواققی با نظارت رئیس جمهوری آمریکا می‌تواند روابط میان دولت بایدن و ریاض را بر پایه‌های محکم و استواری بنا کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بن سلمان معامله عادی سازی بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۴۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت دامنه نوسان بورس به حالت عادی از فردا

بر اساس اعلام معاون سازمان بورس، معاملات بازار سهام از روز چهارشنبه بدون محدودیت دامنه نوسان مثبت و منفی یک درصد انجام خواهد شد و به حالت عادی باز می‌گردد.

به گزارش تسنیم، سازمان بورس روز گذشته طی اطلاعیه‌ای از محدود شدن دامنه نوسان معاملات بازار در محدوده مثبت و منفی یک درصد در روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه خبر داده بود.

در روز یکشنبه با دامنه نوسان مثبت و منفی یک درصد شاخص کل حدود ۱۱ هزار واحد افت کرد و در معاملات روز دوشنبه نیز با افزایش قابل توجه تقاضا شاهد رشد نسبی شاخص کل هستیم. حالا طبق اعلام جدید سازمان بورس محدودیت دامنه نوسان همچنان در معاملات روز سه شنبه نیز ادامه خواهد داشت.

رضا عیوضلو، معاون نظارت سازمان بورس گفت: اگر ریسک‌های سیستماتیک بازار تا روز چهارشبه برطرف شود، دامنه نوسان در روز چهارشنبه به حالت عادی قبل باز می‌گردد و سازمان بورس با توجه به شرایط در این خصوص تصمیم گیری خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • بازگشت سلمان فارسی به تهران
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • عربستانی‌ها آینده دخیا را نجات می‌دهند
  • درخواست مقام ارشد اسرائیل برای عادی سازی روابط با عربستان
  • عضو ارشد کابینه جنگ اسرائیل؛ دنبال کودتای بزرگ هستیم | درخواست مهم از عربستان
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان
  • بازگشت دامنه نوسان بورس به حالت عادی از فردا
  • کمک عربستان و امارات به اسرائیل برای مقابله با حملات سپاه؟
  • ادعای یک کانال عبری: عربستان در مقابله با حمله ایران به اسرائیل کمک کرد