Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@04:42:58 GMT

مسیر تعالی و پیشرفت کشور متوقف نمی شود

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۴۷۵۵

مسیر تعالی و پیشرفت کشور متوقف نمی شود

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: عصر روز جمعه (۷ آذر) بود که خبر تلخ تررو دانشمند هسته‌ای ایران، دکتر محسن فخری زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، مردم را متأثر کرد و مسئولان گلستان هم این عمل جنایتکارانه را محکوم کردند.

علمای اهل سنت گلستان هم در گفتگو با مهر ضمن محکوم کردن ترور شهید فخری‌زاده تاکید کردند که دشمنان و عاملان ترور دانشمندان ایرانی باید بدانند که با این عمل مذبوحانه راه پیشرفت و ترقی در کشور متوقف نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترور دکتر فخری زاده نشان از ذلت دشمنان دارد

امام جمعه بندرترکمن به خبرنگار مهر گفت: از ابتدای اسلام همه کفار و منافقان از روی حسادت افراد دارای نفوذ را ترور کرده و حتی می‌خواستند پیامبر (ص) اسلام را از میان بردارند اما با فداکاری حضرت علی (ع) این عمل اتفاق نیفتاد.

آخوند عبدالرحمن کر افزود: از بدو انقلاب هم، دشمنان اسلام خصوصاً صهیونیسم و اسرائیل غاصب با بمب گذاری چندین دانشمندان کشور را به شهادت رساندند.

وی بیان کرد: دکتر فخری زاده یکی از دانشمندان با نفوذ کشور بوده و دشمنان که از رشد و پیشرفت ایران هراس دارند، می‌خواهند مهره‌های خوب علمی کشور را از بین برداشته و جامعه را از لحاظ علمی تضعیف کنند.

کر گفت: دشمنان کور خوانده‌اند زیرا هزاران دانشمند در کشور بر خواهند خواست و به مردم و کشور خدمت می‌کنند.

وی تصریح ضمن محکومیت این عمل بزدلانه، تصریح کرد: نشانه‌های جنایتکاران صهیونیست و یهودیت در این عمل هویدا بوده و نشان از خواری و ذلت آنها دارد.

رفتار دشمن سبب اتحاد در داخل کشور می‌شود

روحانی اهل سنت بندرترکمن هم در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: بنده به عنوان یک شهروند ایرانی و به عنوان روحانی اهل سنت این عمل بزدلانه و قبیح دشمنان را محکوم می‌کنم.

یوسف آخوند سخندان افزود: دشمنان چشم ندارند ایران رشد کرده و از نظر علمی فراتر برود لذا دست به چنین رفتارهایی می‌زنند و دانشمندان ما را شهید می‌کنند.

سخندان ادامه داد: دانشمندان ایرانی پیشرفت‌های علمی را با شتاب زیادی طی کرده و دشمنان از روی زبونی و خواری آنها را ترور می‌کنند.

وی بیان کرد: بدا به حال افرادی که با این اشخاص همکار کرده زیرا برای آنها عذاب الهی فرود خواهد آمد.

سخندان اضافه کرد: دشمنان بدانند که این رفتار آنها سبب اتحاد و همدلی شده عزم مار را برای پیشرفت و مقاومت راسخ‌تر خواهد می‌کند.

وی گفت: مانند سردار سلیمانی‌ها پرورش یافته انقلاب بوده و ما هم سرباز این مملکت هستیم و راه این افراد را ادامه خواهیم داد.

مردم ایران بیدارتر می‌شوند

امام جمعه اهل سنت بندرترکمن هم ضمن تسلیت شهادت دانشمند هسته‌ای ایران به خبرنگار مهر گفت: این حرکت تروریستی نابخردانه دشمنان اسلام و انقلاب به منظور آسیب زدن به پیشرفت و تعالی ملت‌های مسلمان و ایران بوده که هر از چند مدتی این حرکات تروریستی اتفاق می‌افتد.

داوود آخوند بلکفه افزود: دشمنان باید بدانند که مردم ایران هر اندازه که شهید و کشته دهند بیدارتر و مصمم‌تر شده و انگیزه پیشرفت و ترقی در آنها در زمینه‌های علمی و فناوری روز به روز بیشتر و افزون‌تر خواهد شد.

وی تصریح کرد: همواره در رفتارهای و حرکت‌های مذبوحانه این چنینی، دست اسرائیل جنایتکار، آمریکای مستکبر و دولت‌های مرتجع منطقه و آل سعود دیده می‌شود.

بلکفه گفت: این رفتارها ملت ایران را بیدارتر و قدم‌های ترقی و پیشرفت ایران را مستحکم‌تر می‌کند.

کد خبر 5082744

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان علمای اهل سنت اهل سنت محسن فخری زاده شهادت ترور ویروس کرونا شیراز محسن فخری زاده محدودیت های کرونایی هفته بسیج شیوع کرونا بارش برف کرمانشاه آمار کرونا گرگان کمک مومنانه بارش باران بوشهر بسیج فخری زاده اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۴۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری این سفر در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت

رئیس جمهور با اشاره به اینکه سفر به پاکستان و سریلانکا از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اظهار داشت: اما برگزاری سفر در این مقطع این پیام را به منطقه و جهان داد که جمهوری اسلامی ایران کشور قدرتمندی است که هم می‌تواند از جایگاه اقتدار و عزت سخن خود را با دشمنان بیان کند و هم ارتباط خود را با دوستان تداوم و تحکیم بخشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی بامداد پنجشنبه پس از بازگشت از سفر رسمی به دو کشور پاکستان و سریلانکا، در گفت‌وگویی درباره نتایج و دستاوردهای این سفر اظهار کرد: بخش اول سفر ما به پاکستان بود که مردم آن علاقه بسیاری به انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی دارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه شور و شوق و نشاط مردم پاکستان نسبت به مردم ایران بالاست، افزود: علیرغم برخی محدودیت‌های امنیتی برای حضور در اجتماعات، اما در آن بخش از اجتماعات نخبگان علمی و فرهنگی که حضور یافتیم، با استقبال و شور و نشاط بالای مردم پاکستان مواجه شدیم که این مقدار ابراز علاقه به امام راحل، رهبری معظم انقلاب، انقلاب شکوهمند اسلامی و مواضع جمهوری اسلامی طبیعی بود.

آیت‌الله رئیسی دیدارهای صورت گرفته با مسئولان عالی پاکستان را هم عمدتاً ناظر به کارها، همکاری‌ها و مسائلی دانست که در گذشته با پاکستانی‌ها دنبال می‌شد و به هر دلیلی دچار وقفه شده بود و اظهار داشت: از جمله درباره همکاری‌ها در حوزه انرژی تصمیماتی اتخاذ و مقرر شد این همکاری‌ها با قوت ادامه پیدا کند. همچنین در حوزه همکاری‌های تجاری و اقتصادی، با موافقت دو کشور رسیدن حجم مبادلات به ۱۰ میلیارد دلار در گام اول هدف‌گذاری شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در دیدارهایی که با فعالان اقتصادی پاکستانی داشتیم آنها مصمم بودند کار را به نحوی دنبال کنند که در زمان کوتاهی به حجم تجارت ۱۰ میلیارد دلاری برسیم، تصریح کرد: در حوزه کار فرهنگی نیز به دلیل قرابت‌های فرهنگی و ارتباطات همسایگی قلبی و قبلی تصمیمات خوبی اتخاذ شد و در مجموع آنچه ضرورت داشت میان دو کشور در جلوه اسناد همکاری متجلی شود، انجام شد. همچنین در مذاکرات صورت گرفته با مسئولان عالی دو ایالت پنجاب و سند نیز که همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی زیادی با ایران دارند، توافق شد موانع گسترش همکاری‌ها رفع و کار با قوت دنبال شود.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به بخش دوم سفرش به سریلانکا، خاطرنشان کرد: اولین موضوع سفر به سریلانکا که ارتباطات خوبی با ما دارد، افتتاح طرح بزرگ و چند منظوره برق‌آبی در این کشور بود که از سوی شرکت ایرانی فرآب با تکنولوژی کاملاً به‌روز و سطح بالا و پیچیده و کار علمی قابل توجه اجرا شده بود. بهره‌برداری از این سد خبر خوبی برای مردم سریلانکا بود و قرار شد نسبت به صدور خدمات فنی و مهندسی از ایران به سریلانکا کار با قوت دنبال شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف از جمله صدور خدمات فنی-مهندسی دارد که می‌توانیم بر اساس آنها همکاری‌های خوبی با کشورهای همسو، همسایه و آسیایی داشته باشیم، گفت: موضوع دوم سفر به سریلانکا گسترش تجارت و همکاری اقتصادی با این کشور بود که تصمیمات خوبی درباره آنها اتخاذ شد.

آیت‌الله رئیسی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه ارتباط با کشورهای آسیایی به ویژه پاکستان و سریلانکا در حوزه همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بیش از پیش گسترش یابد، افزود: این سفر در مقطع فعلی می‌تواند گام مثبتی در جهت توسعه روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، تجاری، علمی و فناوری با همسایگان و کشورهای همسو و مستقل باشد.

رئیس جمهور همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط منطقه، تحولات اخیر و نیز مسئله غزه نَفس برگزاری این سفر چه دستاوردهایی داشت؟ گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشورهای همسو و مستقل بود. منطقه و جهان این پیام را از این سفر دریافت کردند که جمهوری اسلامی ایران کشور قدرتمندی است که هم می‌تواند از جایگاه اقتدار و عزت سخن خود را با دشمنان بیان کند و هم ارتباط خود را با دوستان تداوم و تحکیم بخشد.

کد خبر 747730

دیگر خبرها

  • برگزاری این سفر در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت
  • ایران امروز کشوری پیشرفته است / تهدیدها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده است
  • اژه‌ای: مسیر تحول و تعالی در دستگاه قضا مسیری سخت و دشوار است
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • موشک‌های نقطه‌زن؛ نشان دهنده قدرت علمی ایران
  • پیشرفت‌های چشمگیر ایران در منطقه و جهان با کاربست های فناوری
  •   همۀ دوستان و دشمنانِ خاورمیانه در روایت نیویورک تایمز
  • در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در مسیر پیشرفت