Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار قزوین گفت: کارگروه کارشناسی تعیین میزان خسارت تولیدکنندگان کشمش در استان تشکیل می‌شود تا ضمن بررسی مشکلات این گروه قیمت روز کشمش صادراتی و میزان یارانه لازم برای آنها را مشخص کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، ‌هدایت‌الله جمالی‌پور در نشست بررسی راهکارهای حمایت از خرید کشمش که بعد از ظهر امروز که در سالن جلسات باغستان سازمان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد اظهار داشت: کارگروه کارشناسی تعیین میزان خسارت تولیدکنندگان کشمش در استان تشکیل می‌شود تا ضمن بررسی مشکلات این گروه قیمت روز کشمش صادراتی و میزان یارانه لازم برای آنها را مشخص کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه رویکرد دولت حمایت از تولید و کشاورز است، اضافه کرد: این کارگروه به مسئولیت معاونت اقتصادی استانداری قزوین و با حضور نمایندگان سازمان تعاون روستایی، سازمان جهاد کشاورزی و وزرات صمت تشکیل می‌شود تا پیشنهاد استان قزوین برای تعیین قیمت خرید تضمینی کشمش را به وزارت جهاد کشاورزی ارائه دهد.

استاندار قزوین ادامه داد: این کارگروه وظیفه دارد تا روز دوشنبه همه مسائل مرتبط با حوزه کشمش را بررسی و تحلیل کند و ضمن تعیین خسارت‌های واردشده به تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشمش میزان یارانه حمایتی که باید دولت و وزارت جهاد کشاورزی به این گروه‌‌ها پرداخت شود را به طور دقیق معین کند.

جمالی‌پور یادآور شد: از وزارت جهاد کشاورزی هم انتظار داریم که اگر کارگروه کارشناسی یادشده خسارت یا قیمتی برای کشمش تعیین کرد، از آن حمایت کند تا از ایجاد خسارت جدی به تاکداران و تولیدکننده‌های کشمش جلوگیری شود.

لزوم ایجاد تعاونی تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشمش

استاندار قزوین با تاکید بر لزوم ایجاد تعاونی تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشمش در استان قزوین گفت: اگر نتوانیم این تعاونی را در استان ایجاد کنیم، باید سراغ دولت برویم که در قالب یک یارانه حمایتی از تاکداران و تولیدکننده‌های کشمش حمایت کند تا ضررهای ناشی از وضعیت نامناسب بازار و صادرات کشمش جبران شود.

جمالی‌پور افزود: اگر کشاورزی ما در شرایط تغییرات قیمتی دچار مشکل ‌شود، حتماً اینجا باید وزارت جهاد کشاورزی و دولت به کشاورزان یارانه و بسته‌های حمایتی بدهند؛ چرا که اگر کشاورز آسیب ببیند و نتواند محصول کشاورزی تولید کند، مایحتاج مردم تامین نشده و به کشور آسیب می‌رسد.

17 درصد کشمش کشور در استان قزوین تولید می‌شوداستان قزوین در تولید کشمش رتبه نخست کشور را داردشرکت تخصصی صادرات کشمش در قزوین راه‌اندازی می‌شود

درخواست دولت برای کاهش سود صادرات کشمش منطقی نیست

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین هم در ادامه این جلسه با اشاره به درخواست دولت از صادرکنندگان کشمش برای کاهش سودشان از صادرات این محصول گفت: این درخواست منطقی نیست و متاسفانه در شرایطی مطرح می‌شود که تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشمش نه تنها سودی از صادرات کشمش نمی‌برند، بلکه با ضررهای هنگفت هم مواجه هستند.

مهدی بخشنده با تاکید بر لزوم تعامل بیشتر دولت و تولیدکنندگان کشمش برای تعیین قیمت عادلانه این محصول راهبردی استان قزوین اضافه کرد: با توجه به وجود اتاق کشمش در اتاق بازرگانی قزوین باید از فعالان این حوزه در کارگروه تعیین میزان خسارت تولیدکنندگان کشمش دعوت شود تا تصمیم‌های گرفته‌شده در این کارگروه به نفع تولیدکننده‌ها و صادرکننده‌های کشمش استان قزوین باشد.

وی ادامه داد: همچنین از بانک کشاورزی تقاضا داریم که با عرضه تسهیلات ارزن‌قیمت حمایتی به تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشمش بخشی از خسارت اخیر فعالان این حوزه که در نتیجه نوسان‌های قیمت‌ها ایجاد شده را جبران کند تا بتوانیم با تعیین قیمت عادلانه و منصفانه برای کشمش بازار این محصول در استان و کشور را سامان ببخشیم.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشاورزی استانداری قزوین کشاورزی استانداری قزوین وزارت جهاد کشاورزی استاندار قزوین تشکیل می شود صادرات کشمش استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۴۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی از خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به بخش کشاورزی استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدعلی آخوندی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی به یک هزار و 362 هکتار اراضی زراعی، یک هزار و 218 هکتار باغی، 20 کیلومتر جاده بین مزارع، 46 رشته قنات، 450 مترمکعب استخر ذخیره آب و 10 کیلومتر کانال و لوله‌گذاری مزارع استان خسارت وارد کرده است. مجموع خسارت وارد شده به بخش کشاورزی استان خراسان جنوبی 145 میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی، خسارت وارده به بخش عشایری را 4 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بارندگی‌ها به یک هزار و 753 کیلومتر ایل راه، 10 اماکن دامی و 15 رأس دام عشایر خسارت وارد که است.

آخوندی بیان کرد: در بخش زیرساخت توزیع شبکه برق نیز سه میلیارد و 500 میلیون تومان خسارت به شبکه فشار متوسط وارد شده است. خسارت وارده به بخش راه در استان 530 میلیارد تومان بوده که دو هزار و 152 ابنیه شامل پل، آب نما و دیوار حفاظتی خسارت دیده‌اند.

وی عنوان کرد: این رقم برآورد اولیه است و خسارات عمرانی در حوزه شهری در حال جمع آوری است. خسارات با توجه به شدت بارندگی در بخش‌های راه، کشاورزی و زیرساختی متفاوت بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی تصریح کرد: بارندگی‌ در تمامی شهرستان‌ها مشاهده شده که در برخی مناطق از جمله شهرستان‌ها سربیشه و درمیان بیشترین خسارت گزارش شده است و در بررسی‌های اولیه مجموع خسارت‌های بارندگی‌های رگباری، بارش تگرگ و رواناب هفته پایانی فروردین در خراسان جنوبی 680 میلیارد تومان در بخش‌های کشاورزی، زیرساختی و راه برآورد شده است.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • آماده همکاری با دولت برای بازگشت آرامش به بازار برنج هستیم
  • بازدید‌های میدانی کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان از پروژه‌های مهم
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی
  • توسعه صادرات ، مستلزم توانمند سازی بازاریابی تولیدکنندگان
  • کارگروه گیاهان دارویی و محصولات کم‌آب‌بر در دشتستان تشکیل می‌شود
  • خسارت ۴۵ هزار میلیارد ریالی حوادث جوی به بخش کشاورزی
  • خسارت میلیاردی سرما به کشاورزان استان همدان
  • کارگروه مشترک همکاری اتاق بازرگانی و وزارت کار تشکیل می‌شود